oppompen
-
dijlespurter
- Forum-lid
ik wou dus vandaag mijn nieuwe cosmics oppompenmijn ventiel komt net boven de velg dus gebruik het verlengstukje dat ik erbij kreegmaar daar ontvlucht altijd lucht doordus na veel zwoegen kreeg ik ze dan eindelijk opgepomptdus nu is de vraag hoe krijg ik ze degelijk opgepomt zonder dat men metertje altijd naar beneden gaat en zo ik eigenlijk niet exaxt de druk weet op men banden
Mijn zelfbedachte oplossing is goed en goedkoop: Draai een smal stukje wit gastape strak en kloksgewijs over de schroefdraad van het ventiel . Een reepje van zo'n 3 à 4 cm. is voldoende .Het stukje tape kan je dubbelvouwen in de lengte richting zodat je ventielopening vrij blijft. Nu de ventielverlenger er overheen draaien et voilà, geen lekkage meer. Overtollig tape verwijderen anders ziet het er slordig uit. Na verloop van tijd ( lees: vaak op en af schroeven) opnieuw aanbrengen. Succes!
-
dijlespurter
- Forum-lid
dat gaat er zowiezo slordig uit zien hoormaar ik zal het eens testenen dat andere topic vind ik niet meteen
Quoten: Origineel geplaatst door dijlespurter op 27 Juli 2006
dat gaat er zowiezo slordig uit zien hoormaar ik zal het eens testenen dat andere topic vind ik niet meteen
Niet als je het netjes doet maarja niet eenieder werkt netjes....... enne...geen dank.
Niet als je het netjes doet maarja niet eenieder werkt netjes....... enne...geen dank.
-
dijlespurter
- Forum-lid
héhé ik heb het gevondenbij de ventielverlenger zitten er rubberen ringetjes bij die moet ik rond men ventiel plaatsten en pompt het perfect
Ik heb de cosmics nu een maand, superwielen everigens. Maar met het oppompen van de banden heb ik niks anders dan problemen.
Bij de fm had ik een verlengstukje gekocht wat ik op mijn ventiel kon draaien, hiermee dacht ik de oplossing te hebben. Helaas ging het oppompen nog niet goed, met veel pijn en moeite kreeg ik er genoeg lucht in. Afgelopen zondag ging dit verloop stukje kapot en had ik dus helemaal niks.
Heeft één van jullie ervaring met een dergelijk verloopstukje ? Voor de duidelijkheid het is 'niet het verloop je wat Mavic er standaard bij leverd.
Ik hoor het graag van jullie.
Bij de fm had ik een verlengstukje gekocht wat ik op mijn ventiel kon draaien, hiermee dacht ik de oplossing te hebben. Helaas ging het oppompen nog niet goed, met veel pijn en moeite kreeg ik er genoeg lucht in. Afgelopen zondag ging dit verloop stukje kapot en had ik dus helemaal niks.
Heeft één van jullie ervaring met een dergelijk verloopstukje ? Voor de duidelijkheid het is 'niet het verloop je wat Mavic er standaard bij leverd.
Ik hoor het graag van jullie.
<a target="_blank" href= "http://img441.imageshack.us/img441/155/img0914tz1.jpg"> Isaac Pascal </a>
Waarom kopen jullie niet gewoon binnenbandjes met 80 mm ventielen. Zijn vrij gemakkelijk te verkrijgen. Ik gebruikte altijd Vredestein en heb dus nooit dat gedoe met die verlengers gehad.
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 21 December 2006
Waarom kopen jullie niet gewoon binnenbandjes met 80 mm ventielen. Zijn vrij gemakkelijk te verkrijgen. Ik gebruikte altijd Vredestein en heb dus nooit dat gedoe met die verlengers gehad.
Ik zie idd op je de foto van je fiets, dat het ventiel ruim boven de velg komt.
Bedankt voor deze tip, ik ga vandaag naar de FM om ze aan te schaffen.
Ik zie idd op je de foto van je fiets, dat het ventiel ruim boven de velg komt.
Bedankt voor deze tip, ik ga vandaag naar de FM om ze aan te schaffen.
<a target="_blank" href= "http://img441.imageshack.us/img441/155/img0914tz1.jpg"> Isaac Pascal </a>