Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Stuur zo laag mogelijk..........

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 20 okt 2006 12:49

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 20 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door koers op 19 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Oktober 2006


En alle triathleten zitten zo op hun fiets. Mijn eigen bevindingen komen daarmee ook overeen. Ik heb een half jaar met een vermogensmeter gereden, jij niet.
Beargumenteer maar waarom het niet klopt wat ik heb ondervonden, het liefst met wetenschappelijk verantwoorde artikelen.


Ja net zoals jij nu argumenteerd met artikelen zeker? En ik kan jou bevinding  makkelijk onderuithalen; welke wereld uitslagen heb je gereden met die houding?
een vermogensmeter is toch nergens voor nodig zeg.
bovendien spreek je jezelf tegen.
door op de punt te gaan zitten, of zadel naar voren, maak je jezelf aerodynamischer. zo naar voren zitten gaat ALTIJD ten koste van je vermogen. toch kan je wel harder gaan omdat je meer aero bent.
maar doe wat je wilt jij laat lekker de helft van je beenspieren onbenut.


jongens, jongens, jongens, relax
Als ik mijn "gezond" verstand gebruik, dan zou je met een passer een cirkel kunnen trekken rondom de bracket-as. Stel nou eens dat je geen stuur nodig hebt, dan kun je in principe overal rondom die virtuele cirkel je zadel situeren, de raaklijn vanuit je knie naar de pedaal toe is vanuit die cirkel overal gelijk, met andere woorden het maakt helemaal niets uit als je nou 10cm voor het bracket zit of er 10cm achter. Echter er zit een stuur op je fiets. En vooral het ligstuur maakt het dat je geblokt op een fiets kunt zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat een lekkere houding op je ligstuur uiteindelijk de horizontale afstand van het zadel tot het bracket bepaald. De verticale afstand van je zadel wordt vervolgens simpelweg bepaald door je beenlengte, en je gewenste afstand van zadel-pedaal en je gewenste uiterste kniehoek. Door juist iets meer voorover te zitten kun je je beter vanaf je ligstuur afzetten en extra kracht zetten, bovendien heb je nog een ietsiepietsie zwaartekrachtvoordeel omdat je wat voorover kantelt....... denk ik...., maar je ik ben geen bio-mechanicus, en het is nu vrij laat en heb net een pilsje op....
 


er klopt helemaal niets van je redenering van ik ga mn tijd niet verspillen met discussie. ps. ik kan het wel weten hoor  

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 okt 2006 13:07

haha lol, dat zeg je ook als het over carbon gaat, maar in iedere zin die je erover schrijft bewijs je dat je er niets van af weet.
Hierboven bewijs je ook nog dat je niet begrijpt wat vermogen is. Want als ik zeg dat ik meer vermogen trap door verder naar voren te gaan (ong 10 tot 15 Watt) dan is dat gewoon een hard feit. Dat ik harder ga komt door dat beetje meer vermogen en aerodynamischere zit, dus een win-win situatie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 20 okt 2006 15:38

dat kan niet, als je naar voren gaat verlies je vermogen vraag het aan iedere kenner maar
ik niet weten wat vermogen is. wat een giller. ik zou eerst eens ff zorgen dat je wat verstand van zaken krijgt en over een jaartje of 3 terugkomt.
mzzl.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1224
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 20 okt 2006 18:03

Ik denk ook dat het een voordeel is om meer naar voren te zitten in combinatie met een tijdritstuur.  De hoek tussen je benen en je romp is minder scherp.  Misschien geeft dit een betere bloeddoorstroming of worden sommige spieren minder fel belast.

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 20 okt 2006 21:22

Quote: Origineel geplaatst door koers op 20 Oktober 2006
dat kan niet, als je naar voren gaat verlies je vermogen vraag het aan iedere kenner maarik niet weten wat vermogen is. wat een giller. ik zou eerst eens ff zorgen dat je wat verstand van zaken krijgt en over een jaartje of 3 terugkomt.mzzl.


Koers, erg sterk onderbouwd. Iedere kenner, dat ben jij in ieder geval niet. Denk bovendien eens logisch na, waarom zou men bij tijdritframes standaard een andere buishoek hanteren waardoor je meer naar voren komt te zitten?

Het vermogen dat jij hebt zit in ieder geval niet tussen je oren.

Cesar

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 21 okt 2006 01:06

pff ga toch trainen toerders... ik geef jullie hier een goed advies. en ik weet waar ik over praat, ik heb er zelf ongeveer 1.5jaar mee ge-experimenteerd, dus zeg maar 40.000 km ervaring ermee met die verschillende houdingen.
jullie denken alles te weten op het forum maar in t echt rijden jullie als pannekoeken. zorg nu eerst maar eens dat je uitslagen rijdt en een beetje traint want je kan wel over het duurste materiaal lullen maar zolang dat 2x per jaar gebruikt wordt, vind ik het zonde van de moeite jullie niet?
de manier waarop dat zadel staat weet ik gewoon dat je niet veel ermee gefietst hebt of althans nog niet in een peloton ermee gefietst hebt want dan ligt iedereen in een deuk en zet je hem de volgende koers recht.
gr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2006 01:42

Micheal weet zich niet met argumenten te redden en valt mensen dus maar op hun fysieke vermogens aan.
Hoeveel UCI 2.1's heb jij al gereden?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 21 okt 2006 02:39

Quoten: Origineel geplaatst door koers op 20 Oktober 2006


pff ga toch trainen toerders... ik geef jullie hier een goed advies. en ik weet waar ik over praat, ik heb er zelf ongeveer 1.5jaar mee ge-experimenteerd, dus zeg maar 40.000 km ervaring ermee met die verschillende houdingen.
jullie denken alles te weten op het forum maar in t echt rijden jullie als pannekoeken. zorg nu eerst maar eens dat je uitslagen rijdt en een beetje traint want je kan wel over het duurste materiaal lullen maar zolang dat 2x per jaar gebruikt wordt, vind ik het zonde van de moeite jullie niet?
de manier waarop dat zadel staat weet ik gewoon dat je niet veel ermee gefietst hebt of althans nog niet in een peloton ermee gefietst hebt want dan ligt iedereen in een deuk en zet je hem de volgende koers recht.
gr

Wat pas echt zonde van de moeite is dat jij op een dergelijke manier je sporen hier achterlaat. Wellicht is het je niet eens kwalijk te nemen, je zult vast een gefrustreerd pubertje zijn, die zo nu en dan zijn sociale vaardigheden uit het oog verliest als ie een scheef zadel ziet. Uiteindelijk gaat het er niet eens om of je nu wel of niet gelijk hebt. Je bent op de goede weg jongen, je komt er wel, ga zo door!

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 21 okt 2006 14:05

ja logisch he iemand die al een tijdje fietst op bepaald niveau zal in de meeste gevallen tch iets meer van fietsen afweten dan iemand die net begint.
uci2.1? ff iets te hoog gegrepen dat weet je ook. uci1.2 en 2.2 volgend jaar voor mij als hoogtepunten   

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 21 okt 2006 15:55

pff ik heb het dk gemist volgend jaar sta ik erbij
lekker boeiend. aukes zadel staat verkeerd en hij moet horizontaal en niet zo extreem naar voor toe. ipv zo veel geld uitgeven kan die beter gaan trainen op die fiets. hij zal vanzelf merken dat deze houding niet the way to go is.
mzzl

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 21 okt 2006 16:45

Quote: Origineel geplaatst door koers op 21 Oktober 2006
pff ik heb het dk gemist volgend jaar sta ik erbijlekker boeiend. aukes zadel staat verkeerd en hij moet horizontaal en niet zo extreem naar voor toe. ipv zo veel geld uitgeven kan die beter gaan trainen op die fiets. hij zal vanzelf merken dat deze houding niet the way to go is.mzzl


weet jij de reden waarom zijn zadel zo staat? mijm zadel staat ook wat naar beneden omdat ik dan het beste zit en de meeste kracht overbreng.... terwijl een vriend van me zijn zadel moet juist weer net andersom staan met de achterkant omlaag... dus verschilt per persoon dus daar kan je weinig over zeggen Koers...
Afbeelding

Plaats reactie