Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Dus zo word er over ons gedacht...

edvr
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:26

edvr 12 jan 2007 17:09

Deze twee bovenstaande reacties lijken wel typisch voor de sfeer in nederland.Feit is dat het gewoon druk is op de Nederlandse fietspaden en dat het op de fietspaden in de randstad alleen nog maar druker gaat worden.De enige oplossing voor mensen die rustig willen fietsen is naar het noorden van het land komen.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 12 jan 2007 20:23

Quoten: Origineel geplaatst door edvr op 12 Januari 2007

Deze twee bovenstaande reacties lijken wel typisch voor de sfeer in nederland.Feit is dat het gewoon druk is op de Nederlandse fietspaden en dat het op de fietspaden in de randstad alleen nog maar druker gaat worden.De enige oplossing voor mensen die rustig willen fietsen is naar het noorden van het land komen.

Onzin! Dit gewoon de al eeuwen bestaande generatie kloof
kiekeboe

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2007 22:34

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 12 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door edvr op 12 Januari 2007

Deze twee bovenstaande reacties lijken wel typisch voor de sfeer in nederland.Feit is dat het gewoon druk is op de Nederlandse fietspaden en dat het op de fietspaden in de randstad alleen nog maar druker gaat worden.De enige oplossing voor mensen die rustig willen fietsen is naar het noorden van het land komen.

Onzin! Dit gewoon de al eeuwen bestaande generatie kloof



Nee, dat behoeft helemaal geen generatiekloof te zijn. Er zijn ook veel jongeren die niet snel rijden en niet tot het "korps" hardrijders/racefietsers/coureurs behoren. Kijk ook eens naar scholieren hoe dom en onbehouwen die rijden met 4 of 5 naast elkaar. Laatst reden er 3 naast elkaar op het fietspad. Ik kon er nog net langs maar belde toch maar voor de zekerheid. Toen ik net naast het achterwiel van de buitenste van dit drietal was stuurde die plots naar links waardoor ik in de ankers moest. Ik witheet natuurlijk, meer van de schrik(!) en snauwde die knul toe dat hij eens moest uitkijken. Toen pas zag ik dat hij naar muziek zat te luisteren met die dingen in zijn oren en mijn bel totaal niet gehoord had! Nou, hij lachte een beetje dom en ik ben maar doorgereden.
Kijk,...... generation gap? Misschien wel , maar dat die klojangs met oortelefoontjes gewoon met zijn 3en of soms meer naast elkaar op een fietspad rijden dat doen oudere gewone fietsers zeker niet. Wat zouden ze over mij gezegd hebben? Daar ging weer zo'n haastige racefietser ?  
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 13 jan 2007 23:09

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 13 Januari 2007

Kijk,...... generation gap? Misschien wel , maar dat die klojangs met oortelefoontjes gewoon met zijn 3en of soms meer naast elkaar op een fietspad rijden dat doen oudere gewone fietsers zeker niet. Wat zouden ze over mij gezegd hebben? Daar ging weer zo'n haastige racefietser ?  

Over 30 of 40 jaar zijn die jongeren ook oudere gewone fietsers en zullen zij dat dan ook niet meer doen. Je kan jongeren nog zoveel waaschuwen als je wilt maar echt luisteren doen ze pas als ze het zelf ervaren hebben. Dom, ja! maar ja, zo is nou eenmaal de mensheid.
kiekeboe

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 30 jan 2007 17:14

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 13 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 12 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door edvr op 12 Januari 2007 Deze twee bovenstaande reacties lijken wel typisch voor de sfeer in nederland.Feit is dat het gewoon druk is op de Nederlandse fietspaden en dat het op de fietspaden in de randstad alleen nog maar druker gaat worden.De enige oplossing voor mensen die rustig willen fietsen is naar het noorden van het land komen. Onzin! Dit gewoon de al eeuwen bestaande generatie kloof
Nee, dat behoeft helemaal geen generatiekloof te zijn. Er zijn ook veel jongeren die niet snel rijden en niet tot het "korps" hardrijders/racefietsers/coureurs behoren. Kijk ook eens naar scholieren hoe dom en onbehouwen die rijden met 4 of 5 naast elkaar. Laatst reden er 3 naast elkaar op het fietspad. Ik kon er nog net langs maar belde toch maar voor de zekerheid. Toen ik net naast het achterwiel van de buitenste van dit drietal was stuurde die plots naar links waardoor ik in de ankers moest. Ik witheet natuurlijk, meer van de schrik(!) en snauwde die knul toe dat hij eens moest uitkijken. Toen pas zag ik dat hij naar muziek zat te luisteren met die dingen in zijn oren en mijn bel totaal niet gehoord had! Nou, hij lachte een beetje dom en ik ben maar doorgereden.Kijk,...... generation gap? Misschien wel , maar dat die klojangs met oortelefoontjes gewoon met zijn 3en of soms meer naast elkaar op een fietspad rijden dat doen oudere gewone fietsers zeker niet. Wat zouden ze over mij gezegd hebben? Daar ging weer zo'n haastige racefietser ?




ha, die marconi weer... oudere gewone fietsers rijden dus NOOIT met 3 naast elkaar op het fietspad, en jeugd met koptelefoons zijn klojangs. vreemde hokjesdenkerij toch. Zal eens mijn cameraatje meenemen op fietsronde door de duinen...nog een geluk dat je erbij zegt dat je je kilometers op een pinarello (en niet op één of ander stalen krot als ik) doet, anders had ik nooit geloofd dat je der nog 5000 haalt per jaar.
swat, de enige manier om in die randstad nog een mooi en rustig tochtje te doen, is... in de regen!

Zaterdagmorgen door de duinen bij Wassenaar, lichte motregen en geen kat (op de eenzame jogger na) op het pad...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 30 jan 2007 17:17

@ Marconi. Ik kom bij genoeg ouderen omwille van genealogie. Kwam laatst met mijn racefiets bij een verre oudtante van mij, inmiddels 92 jaar, enof zij mijn bezigheden waardeert!. Bovendien ken ik genoeg ouderen die aan leuke, interessante hobby's doen. Respect en waardering voor ouderen;  omgekeerd: respect en waardering voor jongeren.
Je haalt trouwens wel een goed punt aan. Ik heb het liever niet over generatiekloof, maar meer waar De Zwarten op doelde: hokjesdenkerij. Beter nog: een maatschappelijk probleem.
Helaas constateer ik vaak genoeg ook ouderen die geen flikker doen, idd. zoals je zelf al stelt, het achter-de-geraniums-zitten. Die vervolgens uit pure verveling met mede-nietsdoende-bejaarden een fietstochtje organiseren. En tijdens dat fietstochtje het gaan hebben over de ontspoorde jeugd, de respectloze jeugd, de gewelddadige jeugd, de arrogante jeugd, de onhebbelijke jeugd... Dat ik-denken van sommige bejaarden: zo van Ik, ik, ik ik ik ik ik ik ik en nog eens ik, daar walg ik van. Naast ouderen constateer ik vaak genoeg ook jongeren die geen flikker doen...

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 03 feb 2007 13:14

ach, in elke generatie zitten er 'nietsdoeners' en 'activisten'. dat heeft niets te maken met ouderdom maar met je karakter.
natuurlijk is het irritant als je net goed aan het rijden bent dat je moet vertragen omdat er enkele zondagsfietsers met 3 of 4 naast elkaar rijden en daardoor het fietspad blokkeren. Maar dat je daardoor wat moet vertragen gaat je leefwereld toch niet onderuithalen zeker? Of je hele seizoen naar de vaantjes helpen?
Het typische voorbeeld: Vader, moeder en de 2 kids die op zondag lekker langs de schelde gaan rijden... Wel, ik vertraag altijd goed wetende dat zo een kind van 5 of 6 jaar niet de reflexen en de vaardigheden heeft van een volwassene. En als je dan ook nog vriendelijk wacht totdat de kleintjes het doorhebben en opzij gaan zodat je de gelegenheid krijgt van ze RUSTIG voorbij te steken dan krijg je ook nog vaak een respectvolle glimlach van de ouders. En niet zelden hoor je dan een paar seconden later dat de ouders tegen elkaar zeggen: Toch nog 'ne coureur' (zoals ze ons in belgië noemen) die met anderen rekening houdt. En zo is zowel mijn fietstocht als de hunne probleemloos verlopen en kan iedereen zonder ergernis van zijn tocht genieten...
Life can be so easy if you want...

epistaxis
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2005 18:25

epistaxis 05 feb 2007 15:51

Quote: Origineel geplaatst door bianchi rider op 03 Februari 2007
ach, in elke generatie zitten er 'nietsdoeners' en 'activisten'. dat heeft niets te maken met ouderdom maar met je karakter.natuurlijk is het irritant als je net goed aan het rijden bent dat je moet vertragen omdat er enkele zondagsfietsers met 3 of 4 naast elkaar rijden en daardoor het fietspad blokkeren. Maar dat je daardoor wat moet vertragen gaat je leefwereld toch niet onderuithalen zeker? Of je hele seizoen naar de vaantjes helpen?Het typische voorbeeld: Vader, moeder en de 2 kids die op zondag lekker langs de schelde gaan rijden... Wel, ik vertraag altijd goed wetende dat zo een kind van 5 of 6 jaar niet de reflexen en de vaardigheden heeft van een volwassene. En als je dan ook nog vriendelijk wacht totdat de kleintjes het doorhebben en opzij gaan zodat je de gelegenheid krijgt van ze RUSTIG voorbij te steken dan krijg je ook nog vaak een respectvolle glimlach van de ouders. En niet zelden hoor je dan een paar seconden later dat de ouders tegen elkaar zeggen: Toch nog 'ne coureur' (zoals ze ons in belgië noemen) die met anderen rekening houdt. En zo is zowel mijn fietstocht als de hunne probleemloos verlopen en kan iedereen zonder ergernis van zijn tocht genieten...Life can be so easy if you want...




BOVENDIEN is het nog goed voor de conditie ook: lekker optrekken van bijna nul naar kruissnelheid. Wat zeuren jullie snelheidsduivels nou dat je moet vertragen...? Alsof je gemiddelde snelheid op een trainingsritje (godbetert) nou zOOOO belangrijk is. Doe toch even normaal...
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 05 feb 2007 16:19

Wat ik vooral zo irritant vind is dat mensen altijd met hun vinger naar ons wijzen, maar nooit eens kijken waarom wij zo doen..
Bijvoorbeeld auto's het lijkt alsof ze de juiste keuze niet kunnen maken. Rechts afslaan zonder knipperlicht en dat soort dingen. En dan boos worden omdat ik in een keer vlak voor de auto langs ga of hem geen voorgang gaf ofzo. Ik kan dan zo geirriteerd raken. En inderdaad die oude zeuroma's en -opa's, zelf het hele pad innemen en gaan zeuren als wij sneller gaan dan zij..?
Ik had vroeger ook een bel op mijn fiets, maar dit was nutteloos aangezien ze je op 2 of 3 meter pas horen en dan rustig opzij gaan. Ik roep nu meestal en zeg bedankt als ik langs fiets.
Ook jammer dat er aso-wielrenners zijn want daardoor wordt er minder rekening gehouden met de rest.

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 05 feb 2007 19:53

Quoten: Origineel geplaatst door anno op 05 Februari 2007


Wat ik vooral zo irritant vind is dat mensen altijd met hun vinger naar ons wijzen, maar nooit eens kijken waarom wij zo doen..
Bijvoorbeeld auto's het lijkt alsof ze de juiste keuze niet kunnen maken. Rechts afslaan zonder knipperlicht en dat soort dingen. En dan boos worden omdat ik in een keer vlak voor de auto langs ga of hem geen voorgang gaf ofzo. Ik kan dan zo geirriteerd raken. En inderdaad die oude zeuroma's en -opa's, zelf het hele pad innemen en gaan zeuren als wij sneller gaan dan zij..?
Ik had vroeger ook een bel op mijn fiets, maar dit was nutteloos aangezien ze je op 2 of 3 meter pas horen en dan rustig opzij gaan. Ik roep nu meestal en zeg bedankt als ik langs fiets.
Ook jammer dat er aso-wielrenners zijn want daardoor wordt er minder rekening gehouden met de rest.


vind dit met de oudere mensen soms ook zeer irritant hoor maar hoe gaan wij zelf zijn binnen pakweg 40 of 50 jaar denk je?
waar ik me wel ook druk kan om maken zijn automobilisten die totaal geen rekening met ons houden omdat we 'maar' op een fiets rijden... Zulke chauffeurs die denken van 'IK neem mijn bocht en de rest van de wereld moet maar wachten of opzij gaan tot IK klaar ben'... Dan denk ik ook vaak in mezelf 'stef, kalm blijven' .
Maar hoe wij ons dan aan zulke chauffeurs ergeren, ergeren andere fietsers zich aan sommigen onder ons die ook met zulk een mentaliteit rond'racen' met de gedachte van 'dit fietspad is van mij'... Het is identiek dezelfde situatie... Denk daar maar eens over na

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 05 feb 2007 20:48

ja inderdaad, dat zeg ik ook, jammer dat zulke mensen 'ons' zon slechte naam geven

Plaats reactie