Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

racefiets 2000 euroos

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 18 aug 2006 15:55

Heel even snel gezocht


een cannondale r5000?? (prijs gevonden van $2499)

Hier de specs:

     Frame      CAAD8 Optimo
     Fork      Slice Premium
     Rear Shock      N/A
     Rims      Mavic Ksyrium Elite
     Hubs      Mavic Ksyrium Elite
     Spokes      Mavic Ksyrium Elite
     Tires      Hutchinson Top Speed foldable, 700 x 23c
     Pedals      N/A
     Crank      FSA SL-K Carbon, 39/53
     Chain      Shimano Dura Ace 10-speed
     Rear Cogs      Shimano Dura Ace, 12-25
     Bottom Bracket      FSA MegaExo
     Front Derailleur      Shimano Dura Ace
     Rear Derailleur      Shimano Dura Ace
     Shifters      Shimano Dura Ace
     Handlebars      Cannondale Fire, 31.8 mm
     Stem      Cannondale Fire 3-D Forged
     Headset      FSA Alloy integrated
     Brakeset      Shimano Dura Ace
     Brakelevers      Shimano Dura Ace
     Saddle      Fi'zi:k Arione Mg
     Seat Post      Cannondale Carbon-wrapped
     Colors      Jet Black w/Patriot Blue HyperHighlight (gloss) (BLK), Raw Hi-Bright (gloss) (CLR).
     Sizes      48, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 63 cm



Volledig dura ace super stijf frame (volgens cannondale zelf)

dacht zelf lekker fietsje:D


mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 aug 2006 17:16

Natuurlijk doe je met een goede groep langer, maar dat hoeft daarom heus niet meteen de allerduurste te zijn hoor! Bovendien zou een Record- of Dura Ace-groep op pakweg een Via Nirone-kader nogal gek staan...
Krijgen de 14-jarigen van tegenwoordig echt zoveel zakgeld, of is het gewoon de bedoeling om indruk te maken?
Maar ik snap je dilemma wel: het kader daar groei je uit, de groep niet - alleen kom je met een Centaur of Ultegra ook echt al wel een heel eind hoor!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 18 aug 2006 17:29

Nee haha de 14jarige krijgen niet heel veel zakgeld maar wel veel moois van hun vader

net even gekeken naar centaur (ben even uitgegaan vand e compact prijs voor de nieuwe 2007 groep) met een via nirone frame zit ik dan op 1279 en dan een setje Campagnolo eures wielen en ritchey wcs stuur stuurpen + zadelpen en een fizik arione zadel dan kom je op ongeveer 2110 euro uit


vind ik wel lekker klinken en om eerlijk te zijn


De nieuwe 2007 groep vind ik erg veel op chorus lijken (achter deraileur en shifters )


Mvg tom



Ps.Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 aug 2006 17:29

koop een kader die nog past maar toch op zijn grootst is.
Met een kortere stuurpen, je zadelpen wat dieper en je vork met wat overschot om je stuur later aan te passen kun je  indien je niet te veel meer groeit je kader misschien blijven gebruiken!
Na je 16 zul je toch wel ver volgroeid zijn denk ik! en ' is toch nog 6 maand tot het volgend seizoen!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 aug 2006 17:40

Inderdaad loopt het seizoen op zijn eind, zodat je hem dit jaar gerust (een klein beetje!) op de groei kunt kopen - te meer omdat zo'n slopingkader toch wat meer speling toelaat, zeker in combinatie met een voorlopig wat kortere stuurpen.
De voorgestelde combinatie klinkt overigens zeer aantrekkelijk en evenwichtig. Ik zou trouwens ook wel een vader willen die mij dit moois geeft!!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 18 aug 2006 18:19

Bedoelen jullie dat ik met de bianchi niet goed zou gaan maar dat ik gewoon voor Een goed frame Met een lekkere groep en goeie wielen maar niet voor top wielen en groep gaan en een minder frame?


Ffe snel een opgesteld:

Bianchi 928              1 000,-
Campagnolo centaur       699,-
Campagnolo zonda        399

Totaal 2100


zal nog wel wat bij komen van stuur penn enzo


of kijk nu weer te veel naar het frame?


Mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 18 aug 2006 18:29

Bianchi 928 op www.salden.nl kan je een frame kopen bianchi 1885 voor 500 euro en adviesprijs 700 ( bij jou dealer waarschijnlijk ). dat zit tussen die 2 in van jouw. als je dan de rest erbij optelt. hou je 500 of met die adviesprijs 300 euro over om leuke dingen voor je fiets te kopen ( met het sommetje hierboven ) althans ik begrijp dat je ongeveer 2000 euro van je vader krijgt. maar goed voor jouw leeftijd zo fiets is niet verkeerd het is wel makkelijk uitzoeken.
Maar effe aan de andere kant gezien als je je vader zo uit kan mergelen gewoon kopen wat je mooi vindt en is hierboven gewoon uitermate goed dus waarom moeilijk doen en zolang erover nadenken? jij voelt het toch niet in de knip
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 aug 2006 18:55

Nee, zoals je het zelf op een rijtje had gezet was het prima (Nirone + Centaur etc.), en als je voor hetzelfde geld de 1885 hebt: des te beter! De 928 is immers een gekke investering als je nog moet groeien.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 18 aug 2006 19:06

Haha das waar;)

Vader gaat fiets van titanium kopen dus ja;)


Ok 1885 hydro is mooi frame dan hou ik nog 300 euro over voor uhm,,,,,,Winter kleren?Computertje? Schoeisel en pedalen?

jaa das het beste schoeisel en pedalen:)

Frame:1885 hydro
Groep:Centaur
Wielen:Campagnolo zonda


Moet natuurlijk nog uitproberen maarja

Schoeisel:Nike poggio 3 of sidi genius 5
Pedalen:Look keo ironman


mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 18 aug 2006 19:34

Hea zeg hoho hebb ffe int geheel opgesteld! zie hieronder!

Frame: Bianchi 1885 hydro                    €699
Wielen:Campagnolo zonda                      €339
A+V deraileur:Centaur (nieuwe ffe gegokt)    €170
Shifters/remgrepen:Centaur(nieuwe ff gegokt) €160
Remmen:Centaur                               €159
Cranckset:Centaur                            €239
Voorvork:Zit bij het frame:D                 €0
Balhoofd:Ritchey WCS zero press              €50
Zadel:Fizik arione                           €75
Zadelpen:Ritchey WCS                         €59
Stuur:Ritchey WCS                            €59     
Stuurpen:Ritchey WCS                         €59
Cassete:Campagnolo centaur                   €89
Ketting:Campagnolo centaur                   €35


Alle centaur prijzen onder voorbehoud kan de nieuwe 2007 niet ruiken natuurlijk

maar zoiets zal het wel worden (groep prijs zal goedkoper zijn maar heb even niet de groep prijs genomenvoor de nieuwe 2007 carb componenten )


Totaal:2192,-
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

53x110
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:00

53x110 20 aug 2006 15:40

Wat mij betreft (het is ook maar een mening, maar het is een forum, daar wordt om dat soort dingen gevraagd...) ziet dat laatste rijtje er al iets doordachter uit.
Je schrijft dat je net begint met een racefiets, dan leek me die hele Record afmontage iets teveel van het goede.
Misschien een hint. Probeer onderdelen te zoeken die bij je passen en aansluiten bij wat je wil. Staar je in eerste instantie niet blind op al die mooie namen, folders en de spullen waar de profs mee rijden.
Zoek even uit wat je zelf denkt nodig te gaan hebben en wat ook functioneel is. Het lijkt er hier een beetje op dat je zoveel mogelijke "mooie kreten" bij elkaar zoek om een bedrag van net boven de 2000 Euro bij elkaar te sprokkelen.

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 21 aug 2006 21:52

Pff...

Ik moet er zelf voor spare.
2000 euro, Je begint net !!
Koop een leuk 2006 model die eruit gaan.

Plaats reactie