Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

racefiets 2000 euroos

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 16 aug 2006 19:27

Nou om te beginnen eerst ff het eric e ding:

(c) Eric E

Probeer je startpost ook eens wat verder uit werken:

0) 14, 52, Tenger, Veel zwemmen en mountainbiken

1) 2000Euro

2) Nee geen fiets

3) Wedstrijd/Bergen

4) Geen voorkeur merk wel afmontage das campagnolo

5) Ja heb al wat op het oog

6) Maak nu met de mtb ong 75 km perweek wil dat met racefiets verhogen tot 250 (dus nog 75 km mtb en 125 km racen)

7) De mont ventoux beklimmen vanuit bedoin in mei

Wat ik voor ogen had was dit:

Frame: Bianchi via nirone                     €579
Wielen:Campagnolo zonda                    €339
A+V deraileur:Record                         €268
Shifters/remgrepen: Record                    €249
Remmen:Mavic RP3                         €159
Cranckset:Max 200 euro moet triple zijn
Voorvork:Zit bij het frame:D                    €0
Balhoofd:Ritchey WCS zero press               €50
Zadel:Fizik arione                         €75
Zadelpen:Ritchey WCS                    €59
Stuur:Ritchey WCS                         €59     
Stuurpen:Ritchey WCS                    €59
Cassete:Campagnolo centaur                    €89
Ketting:Campagnolo record                    €40

Zoals jullie zien weet ik niet welke cranck ik zou moeten nemen,

Jullie zien ook het goedkoopste frame van bianchi dit komt omdat ik nog in de groei ben dus ik het zonde vind om een duur carbon frame aan te schaffen

Hoop dat jullie wat advies kunnen geven

mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 17 aug 2006 22:37

Dacht dat je hier binnen 5 uur andtwoord kreeg
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

campasuper
Forum-lid

campasuper 17 aug 2006 22:53

Die Campa ketting zou ik lekker laten liggen.
Monteren en demonteren is echt niet leuk.
Wellicht is het verstandiger om te gaan voor een ketting met sluitschakel, KMC of Wippermann.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 17 aug 2006 23:08

Nja ketting is nou niet 1 van de dingen die echt belangrijk is kijk vooral naar de dinge die belangrijk zijn (ik noem wielen en afmontage'

mvg tom

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 17 aug 2006 23:36

Nou kijk een goeie groep (zal dan wel record deraileurs plus shifters zijn ) kun je erg lang mee doen en na 2 jaar ben ik uit dat frame gegroeid dus dan kan ik een nieuwe nemen en alles gewoon overzetten zo dacht ik dus maarja iemand hier een beter advies op?

Mvg tom

lucero
Forum-lid

lucero 18 aug 2006 00:22

Eerlijk gezegd ben ik met 15 begonnen met wedstrijd rijden, de fiets waarmee ik toen reed heb ik nog steeds en train er na zeven jaar nog steeds mee. Zit er nog prima op en heb volgens mij niet veel veranderd. Het enige zou misschien de zaldelhoogte zijn. Dus volgens mij kun je met een frame nog lang doen. Maar daar ben ik niet zeker van misschien dat ik toen al redelijk uitgegroeid was. Daarnaast zou ik die record groep links laten liggen niet zozeer, omdat het slecht is maar meer  omdat het duur is. Als je wedstrijden gaat rijden kan het zijn dat je wat stuk rijdt vervanging is dan vaak duur. Ik zou voor ultegra gaan redelijk goedkoop en goede kwaliteit.

geertjebeertje
Forum-lid

geertjebeertje 18 aug 2006 00:57

Tom, wat is je lengte nu? Dat is al wel een klein beetje een indicatie.
En ben je ten opzichte van je klasgenoten al meer gegroeid of valt dat wel mee?

Ikzelf heb op mijn 15e een Scott MTB gekocht met frame-maat 19,5 inch. Dat is nu 11 jaar geleden. De fiets is ondertussen gestolen maar ik rijd nog altijd op een 19,5 inch MTB. Zoals mijn voorganger hier zegt: De zadelhoogte verschil maar de rest valt wel mee.
Mijn plaatselijke fietsenboer zei toen ook al dat ik waarschijnlijk met deze maat van fiets jaren zou toekomen... en hij had gelijk.

Ik heb net gezien dat bij Rose-Versand sommige fietsen met de nieuwe SRAM groepen zijn uitgerust. Heb je een PRO-SL met de SRAM FORCE groep voor 1899 € en het ding weegt maar 7,3 kg.

Lijkt me niet slecht!

Groetjes Geert

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 18 aug 2006 13:34

Ik ben in vergelijking met de rest van de klas erg groot (1,74) maar sram sja ik weet het niet hoelang gaat het mee? geen id het moet wel erg strak schakelen:)

Ga even kijken bij rose

Mvg tom

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 18 aug 2006 13:52

Nou eigenlijk wil ik neit bij rose kijken

Ik heb namelijk al mijn hele leven lang bij de bike arena in apeldoorn gekocht daar wil ik eigenlijk ook bij blijven hebben echt TOP service daar

Hier de merken die ze verkopen:

Bianchi
Santos
Ghost
Pinarello
Opera
Orbea
Fusion

Zelf zou ik natuurlijk gewoon het liefst een italiaans racepaardje kopen maar dat is gewoon nog niet echt slim om te doen (Mijn lengte als ik uitgegroeid ben word voorspeld op 1,97 dus dan moet dat zadel wel heel hoog komente staan)

Heb gehoord van orbea dat het nogal slappe frames zijn

Ghost heeft scandium heb ik van gehoord dat dat echt super super super stijf is alleen heb nu lopen zoeken en kom niet op die prijzen

mar wat jullie dus zeggen =

Met een goeie maat frame doe je erg lang
Neem een andere groep (jullie zeggen ultegra ik zeg dura ace )

mvg tom

joeny
Forum-lid

joeny 18 aug 2006 15:08

Koop De Santos SRR 03 OF de Santos SRR 03 Carbon

Opbouwen kan je zelf op hun website
Oersterke fietsen, mijn vader rijd er al 5 jaar mee!!

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 18 aug 2006 15:15

Heb ik ook al naar gekeken maar die prijzen wel oer duur hoor maar ja als het santos word is het de scc 03 Maar dan is er meteen een probleem je kunt hem niet krijgen met dura ace of je moet hem als frame opbouwen,,,

Is dus niet echt een optie

maar een bianchi opbouwen is dat een idee?

mvg tom

Plaats reactie