94kg :-(
Een Ultegra Cassette (mits 9-speed, net als de rest van je Tiagra groep) kan natuurlijk ook.
Als je 2500 km met je ketting hebt gereden is het wel raadzaam om als je een nieuwe cassette koopt ook de ketting te vervangen, anders slijt door die oude ketting je nieuwe cassette meer dan nodig.
Als je 2500 km met je ketting hebt gereden is het wel raadzaam om als je een nieuwe cassette koopt ook de ketting te vervangen, anders slijt door die oude ketting je nieuwe cassette meer dan nodig.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Weeg zelf 100kg en rij met Mavic CPX 33.. ideaal voor de zwaardere fietser..
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 24 Augustus 2006
hier ook 100kg en rij op easton vista superwielen
Voila. Nog nooit problemen gehoord met Easton Vista's. Een iets zwaarder clublid rijdt er ook mee en is lovend. Zeker qua prijs/kwaliteitsverhouding.
hier ook 100kg en rij op easton vista superwielen
Voila. Nog nooit problemen gehoord met Easton Vista's. Een iets zwaarder clublid rijdt er ook mee en is lovend. Zeker qua prijs/kwaliteitsverhouding.
http://lbl99.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ben ook 94 kg en rijd op easton vista's. ook in belgie over slechte wegen. fantastische wielen, geven geen kik. 199 euro bij futurumshop.
overigens lijken me 36-spaaks cxp33 velgen met ultegra naven ook uitstekend voldoen, dus heb je denk ik een goede keus gemaakt. misschien dat ze ietsje zwaarder zijn dan de eastons (hoewel die met 1800 gram ook niet licht zijn).
postamble();
overigens lijken me 36-spaaks cxp33 velgen met ultegra naven ook uitstekend voldoen, dus heb je denk ik een goede keus gemaakt. misschien dat ze ietsje zwaarder zijn dan de eastons (hoewel die met 1800 gram ook niet licht zijn).
postamble();
be realistic - demand the impossible
De klacht van de topicstarter heeft op zich NIETS te maken met het aantal spaken in het gebruikte wiel, of het gewicht van de persoon in kwestie. Wel is de lager afdichting van de WH-500 ondermaats, waardoor de lagers veel te snel slijten.
Zomaar iedereen die meer weegt dan 90 kilo 36 spaaks wielen adviseren is echt achterhaald. Tegenwoordig worden wielen gemaakt met aanzienlijk minder spaken die toch perfect geschikt zijn voor zwaargewichten.
Het lijkt wel alsof iedereen elkaar maar blijft napraten voor wat betreft wielen voor zware renners omdat het "36 spaken advies" nu eenmaal algemeen geaccepteerd is, en al decennia wordt gepredikt.
Ik rijd bijvoorbeeld al 5000 km zonder enig probleem op Shimano WH-560 wielen. Ze zijn zo recht als toen ik ze monteerde. Ik weeg 108 kg.
Natuurlijk sta je wel direct stil als er een spaak breekt, maar dit geldt niet alleen voor zware renners met een dergelijk wiel met weinig spaken.
Zomaar iedereen die meer weegt dan 90 kilo 36 spaaks wielen adviseren is echt achterhaald. Tegenwoordig worden wielen gemaakt met aanzienlijk minder spaken die toch perfect geschikt zijn voor zwaargewichten.
Het lijkt wel alsof iedereen elkaar maar blijft napraten voor wat betreft wielen voor zware renners omdat het "36 spaken advies" nu eenmaal algemeen geaccepteerd is, en al decennia wordt gepredikt.
Ik rijd bijvoorbeeld al 5000 km zonder enig probleem op Shimano WH-560 wielen. Ze zijn zo recht als toen ik ze monteerde. Ik weeg 108 kg.
Natuurlijk sta je wel direct stil als er een spaak breekt, maar dit geldt niet alleen voor zware renners met een dergelijk wiel met weinig spaken.
Op zich zijn de velgen tegenwoordig een stuk stijver dan 20 jaar geleden, dus kan je wel met minder spaken toe.
En complete wielsets hebben vaak rechte spaakkoppen waardoor de spaak niet meer zo snel breekt bij de kop.
En complete wielsets hebben vaak rechte spaakkoppen waardoor de spaak niet meer zo snel breekt bij de kop.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
keuzes keuzes, pffff
ik heb een zwarte fiets met gele accenten..
met mijn nieuwe wielen kan ik kiezen uit:
compleet zilveren uitvoering, of
zwarte velgen met zilveren spaken en naven of
zwarte velgen met zwarte spaken en zilveren naaf...
Mijn huidige wielen zijn compleet zwart.. en dat gaat niet meer omdat ik kies voor de kwalitatieve top Ultegra naven..
Wat vinden jullie het mooist?
ik heb een zwarte fiets met gele accenten..
met mijn nieuwe wielen kan ik kiezen uit:
compleet zilveren uitvoering, of
zwarte velgen met zilveren spaken en naven of
zwarte velgen met zwarte spaken en zilveren naaf...
Mijn huidige wielen zijn compleet zwart.. en dat gaat niet meer omdat ik kies voor de kwalitatieve top Ultegra naven..
Wat vinden jullie het mooist?
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Warmbakkertje op 30 Augustus 2006
keuzes keuzes, pffffik heb een zwarte fiets met gele accenten..met mijn nieuwe wielen kan ik kiezen uit:compleet zilveren uitvoering, ofzwarte velgen met zilveren spaken en naven ofzwarte velgen met zwarte spaken en zilveren naaf...Mijn huidige wielen zijn compleet zwart.. en dat gaat niet meer omdat ik kies voor de kwalitatieve top Ultegra naven..Wat vinden jullie het mooist?
Is die banaan inmiddels al rijp ??????
keuzes keuzes, pffffik heb een zwarte fiets met gele accenten..met mijn nieuwe wielen kan ik kiezen uit:compleet zilveren uitvoering, ofzwarte velgen met zilveren spaken en naven ofzwarte velgen met zwarte spaken en zilveren naaf...Mijn huidige wielen zijn compleet zwart.. en dat gaat niet meer omdat ik kies voor de kwalitatieve top Ultegra naven..Wat vinden jullie het mooist?
Is die banaan inmiddels al rijp ??????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
En even on-topic: Easton (Veltec als importeur) levert diverse kleuren stickers, waaronder ook gele.
De Easton Circuits zijn bij uitstek geschikte wielen voor de zwaardere fietsers onder ons. Dus wellicht ligt hier een mogelijkheid....
En momenteel zijn de Circuits weer leverbaar.
De Easton Circuits zijn bij uitstek geschikte wielen voor de zwaardere fietsers onder ons. Dus wellicht ligt hier een mogelijkheid....
En momenteel zijn de Circuits weer leverbaar.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig