Over de wielersport en zijn beoefenaars.

VDB ... wat diet ie nu weer

hardes
Forum-lid

hardes 04 sep 2006 23:06

Quote: Origineel geplaatst door delirium op 04 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Hardes op 01 September 2006Quote: Origineel geplaatst door delirium op 01 September 2006
Ook niet vergeten dat VDB serieus betrapt is met doping , en zen grootste overwinningen hadden daar waarschijnlijk ook mee te maken.
Iemand die de apotheek zo goed kent als hij, is voor andere (jongere)renners in een ploeg misschien ook wel nuttig...?

Wat zijn dit voor beschuldigingen? Jij wilt zeggen dat hij zal gaan zeggen dat VDB zijn collega renners zal leren hoe ze moeten spuiten, wat ze wanneer moeten slikken enz...
Man, wat voor een kerels lopen er toch rond.

Jij en nog een paar anderen hier hebben er echt plezier in om te raden en gokken naar dopinggebruik en beschuldigen zomaar iedereen. Door zoiets als hierboven te zeggen beschuldig jij een hele ploeg.

Hela hola, slow your mustang down oke? Ik sluit niet niet uit dat dat nuttig kan zijn voor jonge renners! Er is niemand beschuldigt ja?
Jij legt mij in je antwoord hierboven woorden in de mond die ik nooit gezegd heb! Lees eerst wat er staat , en als je conclusies trekt, doe dat dan zelf, maar kom niet aandraven met een verdraaide versie van mijn mening! Ik ben oud en slim genoeg om zelf te formuleren wta ik bedoel. En nu serieus, als VDB, die "volgens mij" zonder twijfel een paar grote koersen gewonnen heeft onder doping (jaja, tzal wel voor zenne hond geweest zijn) aangetrokken wordt door een ploeg, dan heeft dat vooral te maken met het feit dat hij sowieso veel in beeld(of toch in de gazetto) komt. Maar ervaren als hij is(nooit betrapt, alleen zijn hond!!), kent hij ongetwijfeld de truks om bepaalde producten te maskeren. En nu geen gezever van dat het schandalig is dat ik een hele ploeg beschuldig hee! Er wordt gewoon veel gepakt, niet door iedereen , maar wel door velen! En VDB is nu eenmaal een kenner, dus doe daar ook niet zo hypocriet over astemblieft! Oke Hardes?

Ook wat kalmer aan jij.
Dit, "Iemand die de apotheek zo goed kent als hij, is voor andere (jongere)renners in een ploeg misschien ook wel nuttig...?",zeggen is al erg en dom genoeg. Je beschuldigt onrechstereeks andere renners van potentieel dopinggebruik omdat ze bij VDB in de ploeg rijden. Zo'n dwaze veronderstellingen maak je niet. Oke delirium?
Help, heb geen idee

pantani
Forum-lid

pantani 05 sep 2006 01:12

Zeker niet!
Bruylandts,Omloop,Pasomontes!!!
Wij zen goe bezig!!!
il magnifico

delirium
Forum-lid

delirium 05 sep 2006 09:47

Quoten: Origineel geplaatst door Hardes op 04 September 2006Ook wat kalmer aan jij.Dit, "Iemand die de apotheek zo goed kent als hij, is voor andere (jongere)renners in een ploeg misschien ook wel nuttig...?",zeggen is al erg en dom genoeg. Je beschuldigt onrechstereeks andere renners van potentieel dopinggebruik omdat ze bij VDB in de ploeg rijden. Zo'n dwaze veronderstellingen maak je niet. Oke delirium?

Maar allee, ik beschuldig niemand! Lees wat er staat.  Het klopt toch? Er staat een vraagteken achter he!
Het is wel zo dat er elk jaar een hele rits renners betrapt worden. Dus waarom zou er geen potentïele dopingzondaar bij die nieuwe ploeg zitten?
Noem eens één ploeg waar er zeker geen zitten? Voor alle superduidelijkheid; ik beschuldig niemand! Maar de geschiedenis wijst uit( nou ja , geschiedenis, heden, whatever!) dat doping alom tegenwoordig is, dus doe er ook niet hypocriet over. Wat hier op een forum gezegd wordt heeft nul de botten rechtswaarde, hier lees je gewoon de mening van mensen , zonder dat daar iets van af hangt. Hier lees je met andere woorden wat mensen echt denken van heel die dopingaffaire. Dat renners in intervieuws steevast ontkennen dat ze iets met doping te maken hebben is maar normaal. het klimaat is er naar gecreëerd. 
Stel, je bent van jongsaf je lichaam aan het trainen als coureur. Alles wat mag en niet mag leef je na, veel opofferingen die je moet doen als kind en als puber en als jongvolwassene.Daarbij beschik je nog eens over het broodnodige talent en de aanleg is er ook. Als je er dan elke keer afgereden wordt , ga je waarschijnlijk toch eens vragen stellen waar het nu eigenlijk is misgelopen.... En als ge dan wilt dat heel die opvoeding en al die inspanningen en investeringen niet voor niets zijn geweest, dan doe je wat je denkt dat je moet doen om terug mee te zijn. En bovenal, je houdt er je mond over, want dat doe je gewoon! Omerta noemen ze zoiets ook wel eens!
 En het is niet omdat ze bij VDB in de ploeg zitten dat ze potentiele dopinggebruikers zijn, dat heeft er de ballen mee te maken. Het is omdat de schone meneren Ullrich en Basso en Pantani en Merckx en Landis en Armstrong en Riis en Abdoedjaparov en Zulle en Virenque en Bruylands en Meirhage en Marion Jones en Ben Jhonson en Mickey Mouse en  tralalaa(jaja, allemaal niets bewezen en onschuldig tot het tegendeel bewezen...) van de wielersport een totaal ongeloofwaardige topsport hebben gemaakt, dat iedere profrenner nu een potentiele dopeur is. ngeacht of er een VDB in de ploeg zit of niet. Mijn punt is alleen dat voor die ene zondaar die misschien wel eens aanwezig kan zijn bij A&S, dat VDB daar best wel nuttig voor kan zijn!

zware
Forum-lid

zware 05 sep 2006 11:44

Wat mij het meeste stoort bij deze hele dopings affaire's is de hyppocricie.
1) Mijnheer Rogge komt met uitgestreken gezicht verklaren dat de tour te zwaar is maw de renners hebben eigenlijkwel gelijk. Mijnheer Rogge, de vuelta, de giro, Parijs Nice enz zijn minder zwaar en daar worden ook renners betrapt. Een veldrit is maar een uur, ook daar doping. Een sprint is maar honderd meter, en ja hoor, ook daar doping. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
2)De ploegen, als er iemand betrapt word schreeuwt men moord en brand maar wie heeft Virenque een cotract gegeven na het Festina schandaal waar werkt Musseeuw wie geeft Mario De Clercq opnieuw werk en ook Van Den Broecke heeft weer een nieuw contract, en zo kan weer  even doorgaan, maw de plubiciteits waarde van een renner is belangrijker dan zijn omgang met doping.
3) Het grote geld, niet dus, renners die, bij wijze van spreken rijden voor een broek en een truitje, ook hier lopen er tegen de lamp bij de kleine neven bonden, waar het koersen geld kost, is er ook doping gebruik. Langs de andere kant zijn er renners die al euro millionairs zijn die ook nog doping nemen de namen zijn genoeg bekent. Hier uit besluit ik dat er doping genomen word om mee te kunnen of te winnen in mindere maten voor het geld.
4) Dus weg met de hippocrisie zolang er aan sport gedaan word zal er doping zijn en gebruikt worden. Volgens mij moeten de controle's, nog opgedreven worden en de schorsingen mogen, wat mij betreft, zwaar zijn zeker bij meerdere betrappingen.

Plaats reactie