Over de wielersport en zijn beoefenaars.

VDB ... wat diet ie nu weer

pantani
Forum-lid

pantani 02 sep 2006 10:49

Je gaat me niet vertellen dat er ook maar 1renner clean rijd?
Denk eens na,gewoon natuurlijk kan een mens zulke prestaties gewoon niet aan!!
Weet dat de tijd niet stilstaat:betere fietsen,maar ook betere produkten,wat ik wil zeggen:Vroeger hadden ze gemiddeldes van 30,nu soms van 50!!!
Schuim rond de lippen vind ik ook verdacht!Als ik met toeristen rij,deze jongens hebben minder getraint,mindere fiets(Spreek ik over lange tocht en vlammen maar)nooit "1" gezien met schuim op de lippen hoor!!!
Reed alleen 236km.,vollebak wel te verstaan-Kwam steendood toe,moest gaan zitten,...Maar schuim?Even normaal en eerlijk blijven he!!!
Clean kan het gewoon niet!!
De commentators(SPORTZA,...)weten ondertussen ook hoe laat het is en laten dit meer en meer horen!!Gisteren nog:Bij elite z/c ook beter gaan controleren en zeker de grotere belofte-ploegen want het is niet meer menselijk!
Waarom hoor je ineens de grote namen en 50van de mensen die in het wielerpeleton zitten vragen naar DOPING?(Moser,Merckx)Die weten dat het"gewoon"niet gaat!!
Dit is het moment om toe te geven,om te zeggen:ok.Het is genoeg geweest,dit is al jaren bezig,maar....het gaat niet anders!!!!
Zomaar erop los spuiten en slikken is ook geen oplossing,maar blijven hypocriet doen en ontkennen ook niet!
En....Geloof me:Het is in ALLE sporten!!!
il magnifico

sjezer
Forum-lid

sjezer 02 sep 2006 11:41

Laten we dan eerst vastleggen wat "schuim" precies is. Breuking had een snotsloot uit zijn neus lopen en dat bleef rond zijn mond plakken. Schaatser Jochem Uytdenhaage heeft hetzelfde op de 10 km. Snot / slijm komt los en hoest je op. Bij grote inspanning heb ik ook slijm dat ik uitspuug... Schuim als in badschuim moet je idd ter discussie stellen, maar wie heeft dit ooit gezien?
edit: mag je tijdens het afzien wel nog gekke bekken trekken of duidt dit ook op doping?

hardes
Forum-lid

hardes 02 sep 2006 11:47

@pantani: Je zit wel heel erg af te geven op renners die slikken en doen. Maar je nickname kon er anders ook wat van.
Help, heb geen idee

flipper
Forum-lid

flipper 02 sep 2006 13:47

Tja pantani, ergens kan ik je begrijpen, maar je mag het ook niet te ver gaan zoeken.
Je kent wss Giesberts wel? Meer wedstrijden dan Merckx gewonnen (bij de elite zc), maar zijn naam werd ook genoemd in de zaak Bruylandts. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens, er zijn zeker elite zc die doping nemen (er zijn zelfs recidivisten die 2x of meer geschorst zijn).
Ik ben het ook wat beu dat als "pantani" hier een opmerking over doping plaatst die dadelijk als onzin afgedaan wordt. Ok, hij gaat soms (regelmatig) te ver in zijn redeneringen naar mijn mening. Maar hij is toch meer competitief renner dan het grootste deel van dit forum.
Bijvoorbeeld, dat schuim, dat vond ik een voorbeeld van overdrijving. Schuim is echt geen indicatie voor dopinggebruik (anders zouden de dopingcontroles zeer makkelijk worden). Bij een training heb ik ook geen last van schuim, simpelweg omdat ik dan rustig mijn overtollige lichaamsvochten rustig kan uitspuwen, mond afvegen,... In een wedstrijd is dit anders, als het "rustig" gaat is het te doen, maar er zijn momenten dat je niet mag twijfelen (bv je hangt alleen tussen kopgroep en peloton), op die momenten kan het mij geen fluit schelen hoeveel speeksel ik produceer, al moet ik omgekeerd op mijn fiets zitten, het enige wat me dan interesseert is die kopgroep inhalen.

pantani
Forum-lid

pantani 02 sep 2006 14:14

Iemand mss foto'tje van HEW waar Museeuw won?
il magnifico

sjezer
Forum-lid

sjezer 02 sep 2006 15:11

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 02 September 2006

Iemand mss foto'tje van HEW waar Museeuw won?

Wat wil je daarmee aan gaan tonen? Keek hij wat star uit zijn ogen?

daveke
Forum-lid

daveke 02 sep 2006 19:11

Science of Performance!

delirium
Forum-lid

delirium 04 sep 2006 10:32

Quoten: Origineel geplaatst door Hardes op 01 September 2006

Quote: Origineel geplaatst door delirium op 01 September 2006

Ook niet vergeten dat VDB serieus betrapt is met doping , en zen grootste overwinningen hadden daar waarschijnlijk ook mee te maken. Iemand die de apotheek zo goed kent als hij, is voor andere (jongere)renners in een ploeg misschien ook wel nuttig...?

Wat zijn dit voor beschuldigingen? Jij wilt zeggen dat hij zal gaan zeggen dat VDB zijn collega renners zal leren hoe ze moeten spuiten, wat ze wanneer moeten slikken enz... Man, wat voor een kerels lopen er toch rond.Jij en nog een paar anderen hier hebben er echt plezier in om te raden en gokken naar dopinggebruik en beschuldigen zomaar iedereen. Door zoiets als hierboven te zeggen beschuldig jij een hele ploeg.

Hela hola, slow your mustang down oke? Ik sluit niet niet uit dat dat nuttig kan zijn voor jonge renners! Er is niemand beschuldigt ja?Jij legt mij in je antwoord hierboven woorden in de mond die ik nooit gezegd heb! Lees eerst wat er staat , en als je conclusies trekt, doe dat dan zelf, maar kom niet aandraven met een verdraaide versie van mijn mening! Ik ben oud en slim genoeg om zelf te formuleren wta ik bedoel. En nu serieus, als VDB, die "volgens mij" zonder twijfel een paar grote koersen gewonnen heeft onder doping (jaja, tzal wel voor zenne hond geweest zijn) aangetrokken wordt door een ploeg, dan heeft dat vooral te maken met het feit dat hij sowieso veel in beeld(of toch in de gazetto) komt. Maar ervaren als hij is(nooit betrapt, alleen zijn hond!!), kent hij ongetwijfeld de truks om bepaalde producten te maskeren.
En nu geen gezever van dat het schandalig is dat ik een hele ploeg beschuldig hee! Er wordt gewoon veel gepakt, niet door iedereen , maar wel door velen! En VDB is nu eenmaal een kenner, dus doe daar ook niet zo hypocriet over astemblieft! Oke Hardes?

pantani
Forum-lid

pantani 04 sep 2006 11:01

Als hij het kan,waarom zou de rest het dan niet doen?
il magnifico

delirium
Forum-lid

delirium 04 sep 2006 12:10

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 04 September 2006

Als hij het kan,waarom zou de rest het dan niet doen?

vrij onduidelijke vraagstelling Pantani....
Als wie wat kan, waarom zou welke rest dan wat niet doen?

maatchen
Forum-lid

maatchen 04 sep 2006 13:41

Maar ervaren als hij is(nooit betrapt, alleen zijn hond!!),
Heeft zijn hond wel eens wat gewonnen?

delirium
Forum-lid

delirium 04 sep 2006 16:04

Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 04 September 2006

Maar ervaren als hij is(nooit betrapt, alleen zijn hond!!),
Heeft zijn hond wel eens wat gewonnen?

Met de voorraad die VDB in huis had voor zijn hondje, moet die wel gepresteerd hebben ja. Natuurlijk kan het ook zijn dat dat van die hond verzonnen was, en dat die VDB een kleine deugnietje is die zelf van al die productjes snoepte....  Wat denk je zelf????

Plaats reactie