Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Time

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 04 jan 2007 21:51

Gelukkig zijn we niet allemaal zo sterk als Tom en heeft de krekel dan ook een speciaal frame of is hij niet zo sterk dan. Tom is toch wel een uitzondering of niet?
I live to ride,I ride Passoni

em01
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jun 2005 20:33

em01 04 jan 2007 23:33

Beste Amclassic,
Lijkt me beter om de juiste reden onder ogen te zien, het is Tom een beetje  te hoog in de bol gestegen incl. zijn landgenoten, heb meerdere malen het TV commetaar moeten aan horen dat onze Tom in een zetel naar de overwinning aan het rijden was.
Ben zelf een voormalig  fan en tevreden VXR rijder met wel iets minder PK's in de benen.
Groeten,
EM01
 

booza
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2006 20:05

booza 04 jan 2007 23:37

Quote: Origineel geplaatst door EM01 op 04 Januari 2007
Beste Amclassic,Lijkt me beter om de juiste reden onder ogen te zien, het is Tom een beetje te hoog in de bol gestegen incl. zijn landgenoten, heb meerdere malen het TV commetaar moeten aan horen dat onze Tom in een zetel naar de overwinning aan het rijden was.Ben zelf een voormalig fan en tevreden VXR rijder met wel iets minder PK's in de benen.Groeten,EM01


totaal niet waar, tom is en blijft nuchter.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jan 2007 23:56

Die ketting liep er echt af bij Tom. Dat is ook niet zo heel verbazingwekkend als je Tom z'n manier van sprinten bestudeerd en vergelijkt met andere. Hij trekt die fiets echt alle kanten op en dat met zo veel kracht en explosiviteit.
Dat Tom altijd nuchter is hoor je mij echter ook niet zeggen. Dit jaar gaf hij wat te vaak alles en iedereen de schuld behalve zich zelf. Bijv dat gezeur over dat de bergetappes te zwaar waren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 05 jan 2007 02:04

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Januari 2007


Die ketting liep er echt af bij Tom. Dat is ook niet zo heel verbazingwekkend als je Tom z'n manier van sprinten bestudeerd en vergelijkt met andere. Hij trekt die fiets echt alle kanten op en dat met zo veel kracht en explosiviteit.
Dat Tom altijd nuchter is hoor je mij echter ook niet zeggen. Dit jaar gaf hij wat te vaak alles en iedereen de schuld behalve zich zelf. Bijv dat gezeur over dat de bergetappes te zwaar waren.


Hoi,
Wat nogmaals bewijst dat je niet kan uitblinken in alle disciplines ook al verwacht je van een sprinter toch dat ie wat bergop kan rijden.
Hij had er zich speciaal op voorbereid met als resultaat dat het in de bergetappes niet top was en in de sprints ook niet zoals verwacht werd.
Te hoge verwachtingen waarschijnlijk en niet helemaal uitgerust, de druk zal wat te groot zijn geweest ook.
Maar het is wel de job van de ploeg om hun sprinters in een zetel naar de finish te rijden. Dat liep prima tot de treintjes werden gesaboteerd door de concurentie, de timing is dan compleet fout en dan lukt natuurlijk niks meer.
Wat die fiets van hem betreft, ten eerste is die al een maat of twee te klein en ten tweede is ie nog eens extra versterkt. Daar reed ie wel al van bij het begin mee , hoor. Hij zal zelf best wel weten dat ie met zijn sprintgesleur de meeste kaders in een achtbaan plooit, toch?
Qua stijl niet erg efficient naar mijn mening en Robbie McEwen heeft hem wel een paar keer mooi liggen gehad. Heel slim sprintertje die kerel.
Nu, die fiets van Boonen die ga je dus niet in de winkel vinden en da's ook voor niemand nodig. Als je de kracht van een Boonen kan zetten dan laat je best een custom frame bouwen, nee?
Time's up,
Snobisme is een dure hobby...

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 05 jan 2007 09:32

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 05 Januari 2007


Qua stijl niet erg efficient naar mijn mening en Robbie McEwen heeft hem wel een paar keer mooi liggen gehad. Heel slim sprintertje die kerel.

Idd, ik denk dat als Boonen zijn stijl verre van perfect is. Hij gaat teveel van links naar rechts. McEwen sprint rechtdoor (net als Petacchi). Is een pure sprinttechniek kwestie.

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 05 jan 2007 11:34

Die ketting die eraf ging, was dat in de tour van 2jaar terug? Lag dat niet aan de cranks?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jan 2007 12:49

Ja dat is wat QS ervan maakten. Vervolgens zetten ze er een veel minder stijve record alu crank op en het probleem is in 1 keer opgelost? Van alles en nog wat kreeg de schuld van de problemen toen aan die fiets behalve het frame. Het frame komt gewoon als vrij slap uit de meetresultaten, maar ja dat kan QS moeilijk zeggen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 05 jan 2007 13:40

Voor hobbyfietsers zoals de meeste van ons zijn deze fietsen stijf genoeg het gaat toch om de uitstraling van de fiets  het comfort en dat je er met een goed gevoel op kunt fietsen.
I live to ride,I ride Passoni

em01
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jun 2005 20:33

em01 28 jan 2007 10:34

Mijn  zelf bouw hobby bike  voor dit jaar:
- Time VXR, campa Chorus, Corima aero+ wielen (tubes). stuur FSA wing Carbon, zadel Fizik Arione

 

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 28 jan 2007 11:10

gefeliciteerd met een fiets die ik zelf bijna volledig ook zou kiezen (mocht ik een mecenas hebben ! Enkel die shifters staan wat 'on'ergonomisch hoog op het stuur...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 28 jan 2007 12:03

Ik mag hopen dat je met dit juweeltje niet gaat tacxen...

Plaats reactie