Oud-wielrenner Moser pleit voor toestaan doping
Uitgegeven: 31 augustus 2006 17:15
MILAAN - Met een provocerend voorstel heeft oud-wielrenner Francesco Moser donderdag opschudding in Italië veroorzaakt. De voorzitter van de internationale rennersvakbond CPA stelde voor dopingmiddelen bij wielerwedstrijden voortaan toe te staan.
"Als de controles voor iedereen gelden, dan is het goed ze uit te voeren. Maar als dat niet zo is, kun je profwielrenners doping beter toestaan", citeerden Italiaanse media de voormalig houder van het werelduurrecord. "Maar zelfs als alle middelen worden vrijgegeven, zouden renners beter matig zijn met gebruik", voegde hij eraan toe.
Dit lees ik net op www.nu.nl, is ie gek?
groet,
Gerrit-Jan
Moser!
-
warmbakkertje
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Warmbakkertje op 01 September 2006
Oud-wielrenner Moser pleit voor toestaan dopingDit lees ik net op www.nu.nl, is ie gek?groet,Gerrit-Jan
Maar nee, hij zegt gewoon wat volgens mij heel veel renners denken. Of dacht je dat Basso en Ullrich blij zijn met de huidige gang van zaken?
Oud-wielrenner Moser pleit voor toestaan dopingDit lees ik net op www.nu.nl, is ie gek?groet,Gerrit-Jan
Maar nee, hij zegt gewoon wat volgens mij heel veel renners denken. Of dacht je dat Basso en Ullrich blij zijn met de huidige gang van zaken?
als dit belachelijke idee erdoor zou komen moeten we denk ik ook rekeninghouden dat er elke wedstrijd wel een renner dood an zijn fiets valt, en dat er straks jeugd renners in catagorie 1al strak staan van de doping met bovenbenen gelijk aan die van boonen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door enigma op 01 September 2006
als dit belachelijke idee erdoor zou komen moeten we denk ik ook rekeninghouden dat er elke wedstrijd wel een renner dood an zijn fiets valt, en dat er straks jeugd renners in catagorie 1al strak staan van de doping met bovenbenen gelijk aan die van boonen
Zal wel meevallen denk ik. Ben er redelijk van overtuigd dat het gecontroleerd vrijgeven van dope de sport voor iig de profs gezonder zal houden. Met doping praat iedereen (aan de zijlijn) elkaar vooral na. Een 'open mind' komt weinig voor....
Zal wel meevallen denk ik. Ben er redelijk van overtuigd dat het gecontroleerd vrijgeven van dope de sport voor iig de profs gezonder zal houden. Met doping praat iedereen (aan de zijlijn) elkaar vooral na. Een 'open mind' komt weinig voor....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
het gecontroleerd vrij geven is het dat niet al een deel, je mag tot bepaalde maten gebruiken zoals bijvoorbeeld epo, het zal vast zijn dat het bij de profs goed gaat, maar die hebben genoeg geld om goed gecontroleerde doping te kopen. maar die jongens zijn een voorbeeld voor andere renners, en als je doping vrij geeft wil deze catagorie het misschien ook wel eens proberen want de grote mannen doen het ook. en deze jonge renners hebben mss niet dat budget om 100 zeker te zijn gan veilige doping
De 1gaat altijd de andere willen overtreffen!
Geld!!!
Heb hier eens een voorstel gehoord:Koers voor pakkers en niet-pakkers!Dit gaat zo ver gaan dat ze bij de niet-pakkers gaan pakken om maar beter te zijn!!
Dit is een straatje zonder einde!!
Geld!!!
Heb hier eens een voorstel gehoord:Koers voor pakkers en niet-pakkers!Dit gaat zo ver gaan dat ze bij de niet-pakkers gaan pakken om maar beter te zijn!!
Dit is een straatje zonder einde!!
il magnifico
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 September 2006
Die heeft vroeger zoveel doping op dat z'n bovenkamer er dus blijkbaar zwaar door is aangetast.
Quote: Origineel geplaatst door Raff op 01 September 2006
@Amclassic-fan: Ik vind je een beste kerel, hoor, maar het frappeert me telkens opnieuw hoe jij op de kap van Boonen zit. Bij het minste dat hij op dit forum ter sprake komt, schiet jij uit je krammen. Vertel nu eens heel duidelijk wat je bij Tom allemaal dwarszit, dan kan ik tenminste een poging doen je houding t.o.v. hem te begrijpen!
Volgens mij heeft AMCF het hier helemaal niet over Boonen, maar doelt hij op het aangevreten bovenkamertje van Moser. Wel een mooie uitdrukking trouwens: "uit je krammen schieten".
Die heeft vroeger zoveel doping op dat z'n bovenkamer er dus blijkbaar zwaar door is aangetast.
Quote: Origineel geplaatst door Raff op 01 September 2006
@Amclassic-fan: Ik vind je een beste kerel, hoor, maar het frappeert me telkens opnieuw hoe jij op de kap van Boonen zit. Bij het minste dat hij op dit forum ter sprake komt, schiet jij uit je krammen. Vertel nu eens heel duidelijk wat je bij Tom allemaal dwarszit, dan kan ik tenminste een poging doen je houding t.o.v. hem te begrijpen!
Volgens mij heeft AMCF het hier helemaal niet over Boonen, maar doelt hij op het aangevreten bovenkamertje van Moser. Wel een mooie uitdrukking trouwens: "uit je krammen schieten".
Het is nog niet zo'n slecht idee van Moser. De strijd tegen doping is net als de strijd tegen drugs al bij voorbaat verloren. De dopingbestrijders lopen altijd achter de feiten aan, en zijn ze nooit voor. Je zou de strijd ook op een andere manier kunnen aangaan. Door onafhankelijke artsen te plaatsen bij de ploegen, of door de renners onderdak te brengen bij bijv. ziekenhuizen zou je de vinger aan de pols kunnen houden. Het zwakke aan dit verhaal zit 'm in het feit dat in principe niemand onafhankelijk is en corruptie op de loer ligt. Maar met zoals het nu gaat is ook niemand gediend. Straks blijkt Simoni de Giro te hebben gewonnen; en van de Tour weten we het nieuwe podium al. Zal dit straks ieder jaar zo gaan? Hoe meer ik erover nadenk hoe ingewikkelder het probleem.
voetballen is een spel, wielrennen een sport