Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

.

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 04 sep 2006 23:39

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 04 sep 2006 23:57

Quote: Origineel geplaatst door Ronner op 04 September 2006
Heeft er iemand ervaring met een winterjack van Assos de air Jack 851?Ik ga er vanuit dat dit bij Assos wel goed zit(mag ook wel gezien de prijs). Maar als iemand praktijk ervaring heeft! laat maar horen...


Ik heb de titan versie, gaat nu de 3e winter in. Was 'm na iedere rit in de wasmachine (quick wash 30o). Heb ook nog de voorloper van de 851. Die is na 4 winters wat minder winddicht aan het worden. Omdat 't jack na 1 nachtje nog niet droog is wissel ik die 2 af. En ik fiets woon - werk de hele winter door (tenzij veel regen of ijzel).

Ben heel tevreden met de 851. Zit strak (dus wellicht maatje groter bestellen?). In combinatie met verschillende ondershirts kan je een brede temperatuur-range aan. Merk dat bij temp rond vriespunt 2 lagen (851 en assos winter ondershirt (powerstatic plus)) genoeg is, ook bij lange ritten van 100km of zo. Pas bij -4 of zo en 2 lagen krijg ik 't te koud.
Dus heb gespaard voor het Fugu jack...(alleen die prijs.. ai...)
De winddichtheid van de 851 vind ik heel goed en blijft goed warm ook als ie nat is van 't zweet.
Enige punt van kritiek is de lengte van het rugpand. Ik vind het jack een beetje kort en merkte dat het omhoog kroop. Daarom klittenband op jack en lange broek en dat blijft goed zitten, maar zou niet mogen toch?

enfin, hoop je iets geholpen te hebben.
succes met kiezen

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 05 sep 2006 10:21

Ik heb er nu een winter mee gereden. Prima jack, waar tot -7 goed mee te fietsen is. Ik draag er enkel een zweet-shirt onder. Twee punten van kritiek:
1. de prijs
2. de mouwen bevatten teveel lucht doorlatend materiaal. Enkel een smalle strook bestaat uit het airblock materiaal. Hierdoor wordt het dragen van een ondershirt met lange mouw noodzakelijk.
Voor een fietser die ook in de winter zijn kilometers wil maken is het een aanrader. Zou zelf liever vioor het fugu jack hebben gekozen maar ja, die prijs he?

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 03 jan 2007 18:07

Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 05 September 2006


Ik heb er nu een winter mee gereden. Prima jack, waar tot -7 goed mee te fietsen is. Ik draag er enkel een zweet-shirt onder. Twee punten van kritiek:
1. de prijs
2. de mouwen bevatten teveel lucht doorlatend materiaal. Enkel een smalle strook bestaat uit het airblock materiaal. Hierdoor wordt het dragen van een ondershirt met lange mouw noodzakelijk.
Voor een fietser die ook in de winter zijn kilometers wil maken is het een aanrader. Zou zelf liever vioor het fugu jack hebben gekozen maar ja, die prijs he?

TIP draag met echt veel wind en mist de CLIMAJACK erover dit houd je zeker warm
I live to ride,I ride Passoni

Plaats reactie