Jagwire carbon rem en schakelkabels
Heb bij een fietsmaat Jagwire rem en schakelkabels gezien met witte carbon print. Denk dat ze erg mooi staan bij mijn fiets maar wil wel graag weten dat ze goed zijn. Fietsmaat heeft ze net en kan er dus nog weinig over zeggen. Iemand uitgebreidere ervaring ?
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Ik vind de jagwire kabels niet zo goed werken als originele shimano kabels.
Ze lijken mij gevoeliger voor vocht/vuil waardoor de binnenkabels stroef gaan schuiven in de buitenkabels.
Ze lijken mij gevoeliger voor vocht/vuil waardoor de binnenkabels stroef gaan schuiven in de buitenkabels.
Ik heb ze ook op mijn fiets gehad en ik heb ze daarna op een fiets van mijn vriend gezet.
Toegeven dat ik meestal niet lang met de zelfde spullen rij, wil ik wel even kwijt dat de kabels in combinatie met mijn Dura-Ace groep prima schakelden.
Gewoon kopen dus. Alleen de looks zijn anders (supergaaf namelijk) en de werking hetzelfde.
Toegeven dat ik meestal niet lang met de zelfde spullen rij, wil ik wel even kwijt dat de kabels in combinatie met mijn Dura-Ace groep prima schakelden.
Gewoon kopen dus. Alleen de looks zijn anders (supergaaf namelijk) en de werking hetzelfde.
een topic vanuit de motteballen 
Wie heeft er inmiddels (ruime) ervaring met de Jagwire kabelsets?
En wat is jullie keuze tussen originele DuraAce of Jagwire bekabeling, dus rem en schakel?
Qua prijs maakt het elkaar niet veel, beide ca. € 30,- voor een setje excl. verzendkosten.
Wie heeft er inmiddels (ruime) ervaring met de Jagwire kabelsets?
En wat is jullie keuze tussen originele DuraAce of Jagwire bekabeling, dus rem en schakel?
Qua prijs maakt het elkaar niet veel, beide ca. € 30,- voor een setje excl. verzendkosten.
peerke1 schreef:...wat ik ervan gezien heb lijkt me de kwalitiet wel in orde.
Lijkt mij ook, maar is er echt niemand met praktijkervaring?
Anders zal ik me op moeten werpen als field-tester
K heb ze al gevonden voor slechts 14,50 excl.verzendkosten
Inmiddels een setje in huis en afgelopen week gemonteerd.
Het eerste voordeel; de prijs.
Het eerste nadeel inmiddels ook ontdekt: de meegeleverde binnenkabel (schakel) is te kort, je moet een nieuwe binnenkabel klaar hebben liggen of meebestellen.
Een eerste ritje leverde geen noemenswaardig (gevoel)verschil op t.o.v. een setje Dura-Ace kabels; beide prima.
Ongetwijfeld gaat het echte voordeel / nadeel pas voelbaar worden na verloop van tijd, dus een update volgt na langere (test)periode.
Het eerste nadeel inmiddels ook ontdekt: de meegeleverde binnenkabel (schakel) is te kort, je moet een nieuwe binnenkabel klaar hebben liggen of meebestellen.
Een eerste ritje leverde geen noemenswaardig (gevoel)verschil op t.o.v. een setje Dura-Ace kabels; beide prima.
Ongetwijfeld gaat het echte voordeel / nadeel pas voelbaar worden na verloop van tijd, dus een update volgt na langere (test)periode.
-
evertdehandsch
- Forum-lid
arjan916 schreef:Inmiddels een setje in huis en afgelopen week gemonteerd.
Welke kabel was dan te kort? Die voor voor- of achterderailleur?
Ik heb ook namelijk Jagwire kabelkits liggen en daar heb ik nooit problemen mee gehad qua lengte, integendeel. Altijd veel te lang!
Nulla tenaci invia est via!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb op mijn fiets een volledige (rem- en schakelset) van Jagwire.
Type Ripcord in zwart carbon.
Zwarte binnenkabels.
Schakelt erg goed en ziet er nog eens fantastisch uit ook.
Wat wil je nog meer.
Gewoon aanschaffen en rijden.
Type Ripcord in zwart carbon.
Zwarte binnenkabels.
Schakelt erg goed en ziet er nog eens fantastisch uit ook.
Wat wil je nog meer.
Gewoon aanschaffen en rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Evert Dehandsch schreef:
Welke kabel was dan te kort? Die voor voor- of achterderailleur?
Ik heb ook namelijk Jagwire kabelkits liggen en daar heb ik nooit problemen mee gehad qua lengte, integendeel. Altijd veel te lang!
Bij mij de kabel voor de achterderailleur (logisch toch).
Ook de buitenkabel was niet ruim bemeten, uiteindelijk had slechts zo'n 5 cm over, en dan had ik uit voorzorg al korte bochten gemaakt en geen lange lussen in de kabel gelaten.
Nisipa schreef:Wie weet waar deze sets (online) te koop zijn. Bij bike-discount.de zijn ze uitverkocht.
Hier heb ik een setje gekocht voor slechts 14,50 (excl.verzending):
http://www.mega-bikes.de/zuege_-_sets-c-4_536_540.html