Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

beukje
Forum-lid

beukje 21 mar 2008 21:57

Ik heb net de nieuwe catalogus van Rose Versand in huis. Ik verbaas me over de lage prijzen voor kwalitatief goede fietsen. Het zal wel te maken hebben met een grote omzet waardoor korting bedongen kan worden. De losse onderdelen zijn over het algemeen niet echt goedkoper. Dus voor aanschef van een complete fiets ben je zeker goed uit.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

rb
Forum-lid

rb 23 mar 2008 01:52

Ik ga volgende week op pad naar onze oosterburen...heb een beperkt budget. Eigenlijk wil ik de pro-sl 3000 maar ik zal met minder genoegen moeten nemen. Wie weet wat de kwaliteit is van de wielen op de pro 3000 '08 (SHIMANO WH-RS20)? Ik ben zelf maar 65 kilo...voor wat het uitmaakt. En hoe groot zijn de verschillen tussen Ultegra en Ultegra STI?

Eigenlijk hoop ik dat ze nog een pro sl in mijn maat hebben staan voor een mooi prijsje, elke kleur kan ik dan wel slikken, als blijft wit en zwart favoriet

BVD
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 23 mar 2008 10:58

De Shimano wielen staan niet echt denderend goed bekend. Dit is echter een nieuw wiel, zal je dus nog niet zo heel veel ervaringen over kunnen vinden.

Zelf ben ik ook maar 60kg, en heb ik het gepresteerd een spaak uit een WHR-560 te rijden. Nu rijd ik op een set EASTON Vista`s en ik kan je verzekeren: dat rijdt als een trein!

Ik weet niet welke maat je nodig hebt? Ik zelf heb een 55cm in de kleur zwart in bestelling staan, in deze maat was het frame iig. niet op voorraad.

drifer
Forum-lid

drifer 23 mar 2008 12:11

RB schreef:En hoe groot zijn de verschillen tussen Ultegra en Ultegra STI?

Bedoel je niet het verschil tussen de gewone ultegra en de SL?
STI zijn ze namelijk allemaal (schakelen en remmen in 1 greep).

Het verschil met de SL is voornamelijk dat deze nieuwer is, een ander uiterlijk, en een heel klein beetje minder gewicht.

Veel plezier met het uitzoeken!

rb
Forum-lid

rb 23 mar 2008 13:26

Dat bedoel ik idd...zoals je kon zien was het redelijk laat toen ik de vraag stelde...

Gezien je antwoord geen enorme verschillen dus....

De vraag is dus vooral wat een ander wielsetje kost op de pro 2008..als dat 300e is kan ik net zo goed de pro sl nemen met Easton wielen. Dan heb je gelijk een lochtere fiets met ultegra SL. En de mogelijkheid voor wit!

Blijft moeilijk. Keuze zal volgende week ter plekke gemaakt moeten worden...

Dank.
RB
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black

margit
Forum-lid

margit 23 mar 2008 15:05

Hallo
Op de rose website kun je als je een fiets hebt aangeklikt, op custommade klikken. Daar kun je een pdf bestandje openen en zie je een tabel met de fietsen en de mogelijkheden van verschillende onderdelen. Met de mogelijkheden bedoel ik dan de meerprijs. Bij zadels kun je dan zien of deze op de fiets kan of dat dat niet gaat lukken. De tabel is ook te zien in de nieuwe catalogus 1/2008.

Groetjes Margit

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 28 mar 2008 22:20

Na twee weken wachten kreeg ik vanmiddag bericht uit Bocholt. Mein rennrad ist fertig, en oh oh oh, wat is 'ie mooi (maar ik begrijp ook dat dit erg subjectief is, ben niet geheel onbevooroordeeld). Als het weer het morgen toelaat ga ik een paar mooie kilometertjes maken :-)

Natuurlijk ook een foto. Wel wat overbelicht, maar er volgen nog wel mooiere zodra het wat beter weer is.

[img=http://img249.imageshack.us/img249/5845/rbkt3.jpg]
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

marz
Forum-lid

marz 28 mar 2008 22:39

Mooi hoor!
Welkom bij de club.......................
Veel veilige kilometers gewenst!
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 28 mar 2008 22:42

Hey MarZ,

Misschien kom ik je wel tegen. Zover is Elst niet :-)

greetinx, Patrick

margit
Forum-lid

margit 28 mar 2008 23:53

@ watikjebrom

Ik heb een vraag over de stuurpen, misschien domme vraag maar heb er weinig verstand van. Kan de standaard stuurpen die op de pro sl zit die hoek maken, want ik zie dat de stuurpen niet recht staat. Of kunnen alle stuurpennen dat?

En voor welke fietscomputer heb je gekozen?

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 29 mar 2008 00:09

Hoi Margit,

De stuurpen is de standaardpen die bij de Pro Sl2000 geleverd werd, en ja, hij staat idd iets omhoog. Deze kun je overigens niet stellen, is dus vaste hoek.

De fietscomputer is een eenvoudige Sigma BC906. Op mijn vorige fiets had ik een draadloze computer met hartslagmeter, maar die had veel storingen (zo gaf de teller regelmatig 99 km p/u aan terwijl ik stil stond bij een stoplicht). Daarom nu een met een draadje. Ik gebruik toch alleen de basisfuncties. Ik heb wel een nieuw hartslaghorloge aangeschaft, de Sigma PC15.

margit
Forum-lid

margit 29 mar 2008 00:10

Dus een stuurpen kun je altijd in een hoek plaatsen?

Plaats reactie