Afgelopen februari ben ik aan een hernia geopereerd. Het herstel is eigenlijk nog steeds aan de gang vanwege krachtsverschillen in onderrug en benen. Ik heb de afgelopen 6 jaren gefietst op een giant x-1500 hybride met triatlon stuurtje. Dat stuurtje bevalt prima; ik het het idee dat het mijn rug ontlast. De fiets geeft wel relatief veel trillingen door vanuit het achterwiel bij snelheden boven de 35 km. Afgelopen weken heb ik een paar ritjes op een jan janssen vuelta gereden (maatje te groot) en vn het diepe zitten geeft pijn.
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets na jaren hybride. Maar het liefst met goede demping vanwege mijn rug. Ook qua zithouding heb ik eigenlijk geaccepteerd dat een diepe zit het niet echt is voor mij.
Ik zit te denken aan de Orbea Spatios oid. Die heeft carbon voor en achter en een recht stuur. Ik rij 1000-1500 km/seizoen. De nieuwe fiets zal af en toe ook dienst moeten doen voor deelname recreatieve wedstrijdjes (kwart triatlon) Zijn er nog tips vanuit de ervaringsdeskundigen op dit forum?
nieuwe fiets en rugklachten
trek pilot die is wat meer afgesteld op comfort qua geometrie
of een fiets met Zertz inlegstukken in achtervork schijnt beter te dempen zie ook http://www.specialized.com/bc/SBCBkMode ... b=features
of een fiets met Zertz inlegstukken in achtervork schijnt beter te dempen zie ook http://www.specialized.com/bc/SBCBkMode ... b=features
Haha,
Ik bedoel inderdaad een verstelbare stuurpen. En carbon voor/achter had ik ook al in mijn hoofd. Iets oprekken van het budget dan maar denk ik. Het zal eens niet zo zijn...
Ik wacht de nieuwe giant lijn even af, ik heb gehoord dat die met een nieuwe alu/carbon combi frame gaan komen. Misschien is dat precies wat ik zoek qua trillingsdemping. Bestellen ga ik toch pas eind van het jaar/begin 2007. Ik rij nu ook giant en is eigenlijk altijd goed geweest.
Orbea heeft ook een lijn met carbon voor/achter. Iemand ervaring mee? bijv. de dauphine (105 groepje)
Ik bedoel inderdaad een verstelbare stuurpen. En carbon voor/achter had ik ook al in mijn hoofd. Iets oprekken van het budget dan maar denk ik. Het zal eens niet zo zijn...
Ik wacht de nieuwe giant lijn even af, ik heb gehoord dat die met een nieuwe alu/carbon combi frame gaan komen. Misschien is dat precies wat ik zoek qua trillingsdemping. Bestellen ga ik toch pas eind van het jaar/begin 2007. Ik rij nu ook giant en is eigenlijk altijd goed geweest.
Orbea heeft ook een lijn met carbon voor/achter. Iemand ervaring mee? bijv. de dauphine (105 groepje)
Orbea Spatios