Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sram red of Dura ace?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 dec 2010 22:02

@Sharkman 1; zou jij nog een antwoord kunnen geven op de vraag over de pons(mag natuurlijk ook een ander zijn)
Ik heb de pons maar een Sram of Connex 10 speed link werkt ook.
Ik heb zo'n beetje alles door elkaar gemixt en de force/red onderdelen zijn de eerste waar ik een heel jaar niets aan bij heb hoeven stellen. Ondanks dat alle kabels binnendoor lopen (veel weerstand) heb ik nooit last van overslaan en mijn force voorderailleur kan wel trimmen en er loopt dus nooit iets aan.
Enige nadeel aan sram vindt ik persoonlijk de originele hoods die van matige kwaliteit zijn maar daar zijn meer dan voldoende goede alternatieven voor.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 15 dec 2010 22:10

Bedankt Sharkman, wat is er zo slecht aan de Sram hoods?
Blij te horen dat er trim functie op de Sram derailleurs zit, dat zou anders wel een grote tegenvaller zijn.
Tot nu toe heb ik een Sram Red achter derailleur, Force voor derailleur.
Wil dit gebruiken met een Sram Red crankstel, Force Shifters, Shimano cassette en ga een campagnolo ketting er op zetten.
Ben benieuwd naar het fiets resultaat.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 dec 2010 22:26

Ik heb nooit aanlopende voorderailleurs (tenzij er mtb cranks op een wegfiets worden gemonteerd).
Ik zou zelf eerder voor een Force crankstel gaan maar i.c.m. de 2010 force shifters (zwart wit).

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 15 dec 2010 22:36

Als ik dat alles standaard zou laten dan heb je een punt.
Vanwaar de keuze voor de Force crank? Ben sowieso van plan om er wat aan te veranderen
Shifters ga ik ook het een en ander aan veranderen zodat alles matcht.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 16 dec 2010 12:53

Ik vind het echt een lachertje, als je van een merk met onderdelen uit een andere lijn en/of onderdelen van een ander merk moet mixen om het spul een beetje werkend te krijgen...

eelcoz

eelcoz 16 dec 2010 12:57

Chasse Patate schreef:Ik vind het echt een lachertje, als je van een merk met onderdelen uit een andere lijn en/of onderdelen van een ander merk moet mixen om het spul een beetje werkend te krijgen...


Is ook een beetje mijn gedachte bij dit topic. Als Dura-Ace al niet meer goed genoeg is.... Daarnaast snap ik die focus op 'zo weinig mogelijk geluid' ook niet helemaal. Hebben jullie een microfoon bij je ketting hangen ofzo?;)

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 16 dec 2010 13:07

Ik vind het zelf erg mooi dat ik helemaal tevreden ben over mijn fiets. In mijn belevenis hoort daar geen geluid bij dat niet nodig is, hieronder versta ik ketting geluid. Als het stiller kan waarom dan niet. Als een ketting onnodig veel geluid maakt dan doet dat afbreuk aan de tevredenheid over mijn fiets.
Een ratel in de naaf daar vraag je zelf om, dat is een ander verhaal;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5589
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 dec 2010 13:16

Chasse Patate schreef:Ik vind het echt een lachertje, als je van een merk met onderdelen uit een andere lijn en/of onderdelen van een ander merk moet mixen om het spul een beetje werkend te krijgen...


+1 Dat je kan mixen is natuurlijk goed, maar voorop moet staan dat de groep op zichzelf goed functioneert, zonder dat daarbij andere merken gebruikt moeten worden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 16 dec 2010 17:14

Ik zou zeker voor sram red gaan. Mijn Red Bull is afgemoneetrd met dura ace, en mijn nieuwe felt met sram red. Ik vind het double tap systeem van sram echt super, en zal hier in de toekomst ook weer voor kiezen.

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 16 dec 2010 18:04

Ik heb gekozen voor Red, looks en het schakelsysteem. Nooit Dura-Ace gereden wel 105.....
Voor mij is Red een goede upgrade tegenover 105.

Ik heb alles Red, alleen de ketting word een KMC SL of Dura-Ace 7900.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12755
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 dec 2010 17:36

Of het niet goed werkt is iets anders. Je kan het ook zien als het beste combineren. Maar dat schijnt in de race wereld raar te zijn. In de MTB gaat dat al jaren zo.

phil
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mei 2004 13:15
Locatie: Amsterdam

phil 19 dec 2010 17:48

Sharkman 1 schreef:Aan die test van fiets rammelt wel iets (maar wat kan je verwachten als je als enige in de wereld een thomson pen kapot krijgt). Overigens loopt een campa 10v ketting op een shimano dura ace of ultegra cassette met Sram verreweg het stilste en het schakeld echt geweldig.


Volgens mij ben ik een van de weinigen die ooit een Thomson zadelpen kapot heeft gekregen (Klein Palomino frame met extreem schuine hoek icm een paar jaar serieus mtb'en in de Alpen), zat een haarscheurtje in de kop.

Overigens kreeg ik na 1 mailtje naar Thomson in Amerika direct antwoord, ik hoefde alleen mijn zadelpen op te sturen en kreeg gratis een nieuwe retour... Maar even on topic, ga voor Sram, heb zowel met DA als Ultegra gereden, Sram heeft vooralsnog mijn voorkeur.

Plaats reactie