Pas wel op dat de draad niet gaat klapperen in het frame, das heel irritant...
Ik ben begonnen met monteren bij de sensor.Bij het balhoofd aangekomen heb je dan inderdaad veel lengte over.Ik heb daarvoor de overlengte strak om een potlood gewikkeld (spiraal), met een fohn verwarmd zodat de vorm behouden blijft.De spiraal nu on de remkabel wikkelen, en het past precies...
Cadans sensor zo mooi mogelijk plaatsen
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door havana op 06 Oktober 2006
Gecodeerde borstbanden werken inderdaad niet in de sportschool.
Op de sportschool heb ik het nog niet geprobeerd, maar bij mijn oude polar werkt mijn gecodeerde band gewoon wel hoor. Alleen heeft hij dan uiteraard ook wel gewoon last van storingen met de buurman die ook een band omheeft.
En wat de magneet betreft ik heb hem vast gezet met pu construktie lijm in een klein blokje hout, welke ik met dezelfde lijm in mijn crank heb gemonteerd. (heb fsa gossamer cranks en die zijn aan de binnenzijde hol) Hierna heb ik het geheel nog even mooi afgekit. Echt je ziet er bijna niets van, alleen je moet wel even de juiste spullen hebben.
Oja zet hem niet vast met seconde lijm daar deze te hard wordt waarna de magneet heel gemakkelijk weer los komt bij een stoot.
Gecodeerde borstbanden werken inderdaad niet in de sportschool.
Op de sportschool heb ik het nog niet geprobeerd, maar bij mijn oude polar werkt mijn gecodeerde band gewoon wel hoor. Alleen heeft hij dan uiteraard ook wel gewoon last van storingen met de buurman die ook een band omheeft.
En wat de magneet betreft ik heb hem vast gezet met pu construktie lijm in een klein blokje hout, welke ik met dezelfde lijm in mijn crank heb gemonteerd. (heb fsa gossamer cranks en die zijn aan de binnenzijde hol) Hierna heb ik het geheel nog even mooi afgekit. Echt je ziet er bijna niets van, alleen je moet wel even de juiste spullen hebben.
Oja zet hem niet vast met seconde lijm daar deze te hard wordt waarna de magneet heel gemakkelijk weer los komt bij een stoot.
- spinningfreak
- Forum-lid
Uiteindelijk ben ik toch volledig voor de optie van driFer gegaan. Foto van m'n fiets staat hier:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... eadPage=80
En ik moet zeggen, de sensor en draad zijn op deze manier echt heel netjes weggewerkt.
Bedankt voor de tip en de foto's driFer .
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... eadPage=80
En ik moet zeggen, de sensor en draad zijn op deze manier echt heel netjes weggewerkt.
Bedankt voor de tip en de foto's driFer .