Fietsen met titanium frame
Ik ben op zoek naar een nieuwe (duurzaam) fiets. Titanium fietsen vond ik altijd mooi(merlin-litespeed) ,maar zo duur... Er komen betaalbaar (<2500)Titanium fietsen op de markt: Decathlon 9.5 en Gazelle v8, beiden met ultegra onderdelen. Weet iemand wie (& waar ) de titanium frame voor decathlon of gazelle bouwt ? hoe zit het met de kwaliteit van de frames? Bedankt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik zou voor een Kocmo gaan (zelf colnago leverde deze voor veel geld). Ben er net eentje in XL aan het opbouwen en geloof met met centaur komt deze combinatie echt niet boven de 1700 Euro. Mooie is dat het eindresultaat niet of nauwelijks onderdoet voor duur Amerikaans titanium.
-
bike_add1ct
- Forum-lid
Hm, die kende ik nog niet. Best mooie frames ja:
Ben ook altijd wel gecharmeerd van Moots, Seven, Serotta en Paduano, hoewel ik Ti zelf liever op een MTB dan op een racer zie, maar da's persoonlijk.
Ben ook altijd wel gecharmeerd van Moots, Seven, Serotta en Paduano, hoewel ik Ti zelf liever op een MTB dan op een racer zie, maar da's persoonlijk.
Je hebt gelijk met de genoemde merken (mijn favorieten zijn Moots en Seven). Helaas kosten deze tot 8 keer zoveel als het afgebeelde Kocmo frame. Overigens werk ik vaker met het oversized sloping frame van het merk dat niet alleen fraai is maar ook meer dan behoorlijk (eigenlijk gewoon super). Overigens vindt ik het meest aantrekkelijke van Titanium dat je na een winter pekelverzamelen nog steeds een blinkende fiets hebt....
Quoten: Origineel geplaatst door arbeg op 08 Oktober 2006
Ik had nooit van Kocmo gehoord. Maar hij is inderdaad prachtig! Ik ben onhandig dus ik ga geen fiets proberen te monteren.. Zijn er dealers in de buurt van Amsterdam die de merk verkopen?
mail sharkman eens zou ik zeggen
Ik had nooit van Kocmo gehoord. Maar hij is inderdaad prachtig! Ik ben onhandig dus ik ga geen fiets proberen te monteren.. Zijn er dealers in de buurt van Amsterdam die de merk verkopen?
mail sharkman eens zou ik zeggen
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 08 Oktober 2006
Ik zou voor een Kocmo gaan
Mooie frames ja. Jammer voor mij dat ze standaard alleen in hele kleine kaboutermaatjes geleverd worden.
Ik zou voor een Kocmo gaan
Mooie frames ja. Jammer voor mij dat ze standaard alleen in hele kleine kaboutermaatjes geleverd worden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
bike_add1ct
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 10 November 2006
Tja, of je gaat voor een costum Kocmo frame. Kan je leuke dingen mee doen (wielen van 500mm ):
Tja, of je gaat voor een costum Kocmo frame. Kan je leuke dingen mee doen (wielen van 500mm ):