Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

pinarello f3:13/4:13

langejaap
Forum-lid

langejaap 08 okt 2006 20:01

Hallo allen,
Wij weten allen dat de benaming f 4:13 verwijst naar het bijbelboek filippensen 4:13 waar staat;Ik vermag alle dingen door Christus die mj kracht geeft.Dus daarvan afgeleid kunnen we concluderen dat de italianen gemeend moeten hebben te verwijzen naar de fiets maw ;ik vermag alle dingen door mijn pinarello die mij kracht geeft.Op zich een leuke verwijzing en zeker origineel die op zich staat.Ik begrijp dan niet waarom er nu een f 3:13 is gekomen ook al word hij de `kleinere broer`genoemd??(Blz 60 van fiets) De f4:13 is een fiets op zich.dat moet je zo laten en geef een nieuw cq ander model een andere benaming of bv f4:13.2of so.(als je perse naar de f4:13 wilt verwijzen.)Zeker als je nu naar de tekstverwijzing kijkt in filippensen 3:13 waar staat;Broeders,ik acht niet,dat ikzelf het gegrepen heb.Dit kan ik niet linken naar een mooie fiets en zeker niet naar een pinarello,wat toch zeker mn ultieme droomfiets is.Mijn vraag luidt dan ook:eens of oneens?
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

menno
Forum-lid

menno 08 okt 2006 20:12

dat jij dat weet allemaal over wat het betekent.wel grappig om te weten.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 08 okt 2006 20:22

Ach, F3:13 is gewoon een logische naam voor een fiets net onder de F4:13. En dat die term verder eigenlijk redelijk onzinnig is, da's dan weer typisch Italiaans denk ik dan. Pina is daar wel goed in, met z'n "croxover" bottom bracket, "MOst" (wtf?) onderdelen, etc.

langejaap
Forum-lid

langejaap 08 okt 2006 20:35

toch als je met een f4:13 rijdt(werelds) kan je aan een passant de verwijzing uitleggen en heeft het ook nog inhoud.Dat geldt helaas niet meer voor de f3:13 en tevens ook een beetje zo van;ooooh das de goedkopere versie!de f3:13 staat denk ik wat dat aangaat niet echt op zichzelf.

cervello
Forum-lid

cervello 08 okt 2006 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door langejaap op 08 Oktober 2006

Hallo allen,
Wij weten allen dat de benaming f 4:13 verwijst naar het bijbelboek filippensen 4:13 waar staat;Ik vermag alle dingen door Christus die mj kracht geeft.Dus daarvan afgeleid kunnen we concluderen dat de italianen gemeend moeten hebben te verwijzen naar de fiets maw ;ik vermag alle dingen door mijn pinarello die mij kracht geeft.Op zich een leuke verwijzing en zeker origineel die op zich staat.Ik begrijp dan niet waarom er nu een f 3:13 is gekomen ook al word hij de `kleinere broer`genoemd??(Blz 60 van fiets) De f4:13 is een fiets op zich.dat moet je zo laten en geef een nieuw cq ander model een andere benaming of bv f4:13.2of so.(als je perse naar de f4:13 wilt verwijzen.)Zeker als je nu naar de tekstverwijzing kijkt in filippensen 3:13 waar staat;Broeders,ik acht niet,dat ikzelf het gegrepen heb.Dit kan ik niet linken naar een mooie fiets en zeker niet naar een pinarello,wat toch zeker mn ultieme droomfiets is.Mijn vraag luidt dan ook:eens of oneens?
Wie achter u zit is te laat!

cervello
Forum-lid

cervello 08 okt 2006 21:20

hallo langejaap, kan het niet zo zijn dat, de zin Broeders, ik acht niet, dat ikzelf het gegrepen heb. Dat bijvoorbeeld Floyd Landis in die memorabele rit in de Tour. Na afloop hiermee zijn onschuld kan bewijzen. Zie de woorden ,, ik acht niet, dat ikzelf het gegrepen heb"'. dat de Pinarello F3:13 FP de doping zelf is voor die overwinning. het moet ieder geval een sterkere uitleg hebben over de naam , dan jij denkt.

langejaap
Forum-lid

langejaap 08 okt 2006 22:41

dan heeft Flyd Landis waarschijnlijknog een fiets die verwijst naar de tekstwoorden:de Geest was wel gewillig maar het vlees was zwak!En dan geld voor een ieder:wie zonder zonde is werpe de eerste steen.Volgens mij geraken we een beetje `off topic`.Op deze manier maar zo leer je nog eens wat.

cervello
Forum-lid

cervello 09 okt 2006 20:49

Dat jij ,dat allemaal zo bezigd , zulk taal gebruik. Wel grappig om te weten.

Plaats reactie