Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

terug van kale reis hopmans!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 dec 2010 15:17

Hoi,

Laten we niet te veel off topic gaan. Er was in TS zijn post nooit sprake van een Tacx. Al koop je dat ding en zet het 12 maanden op zolder. 1 jaar garantie geldt vanaf de aankoopdatum. Period.

@Eelcoz, idd. Het merendeel van de ervaringen (zelf heb ik geen ervaring met Hopmans) zijn positief. Een foutje kan gebeuren.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Hopmans dit zo slecht heeft afgehandeld als beschreven.
Toch iets van details weggelaten door TS?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 dec 2010 15:17

eelcoz schreef:Hopmans wordt nu afgebrand, terwijl niemand kan controleren of het echt zo gelopen is als wordt beweerd in de openingspost.
TS brandt Hopmans helemaal niet af. Hij doet simpelweg zijn verhaal. Het zijn eerder nog andere forumleden die er een flinke schep bovenop doen. Zonder naief te willen zijn, geeft de TS door zijn aanvullende reacties mij niet het idee dat hij doelbewust de waarheid geweld aandoet.

Dat de TS tegen dit probleem aanloopt, wordt ook nog eens door anderen (waaronder gewaardeerde forumleden als Sharkman) onderkent. Namelijk de zwakke communicatie waar het uiteindelijk ook door is misgegaan. De winst van dit topic is dus dat je je nog beter laat informeren, voordat je afreist. In mijn ogen een nuttige bijdrage van de TS.

Dat ontbreken van wederhoor gaat voor 99% van de meldingen op op dit forum. Dan maar nooit meer wat melden? Niet negatief en ook niet positief? In het Vos-topic lees je daar vreemd genoeg nooit wat van... Waar zijn jullie waarheidsstrijders dan? In het Vos-topic wordt elke negatieve reactie met gelach ontvangen en wordt er meestal ongefundeerd - ook op Moderator-niveau - veel met modder gesmeten.


Die vermeende dubbelrol t.a.v. moderators is er naar mijn mening niet. Enkel als je iets zegt over het forum of over de rol van Fiets, kun je een prive-mening hebben, naast het zijn van moderator. Voor het reageren in alle andere topics gelden echter dezelfde regels als die voor andere forumleden. Hoe kun je anders forumleden in het ene topic aanspreken op iets wat je zelf doet in een ander topic? Dat is gewoon niet handig. En het komt eigenlijk voort, omdat er niet een strikt beleid is t.a.v. het voeren van discussies, het on-topic blijven, forumethiek, etc. Daarmee komt een ad hoc 'optreden' als moderator al snel over als inconsequent, etc. Waarmee ik overigens niet zeg dat dat strikte beleid er naar mijn idee moet komen. Consequent 'optreden' juich ik wel toe.

Naast deze rol heb je als moderator ook nog een taak t.a.v. de sfeer op het forum. Zoals iemand van Fiets een tijdje terug in een topic liet optekenen, wordt er een bepaalde sfeer nagestreefd op dit forum. Alleen daarom al, kun je je als moderator niet alles permiteren IMHO en onderscheid je je daarmee van een forumlid. Als je dat niet kan overzien, kun je beter afstand doen van het moderator-schap.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 22 dec 2010 15:22

rbr schreef: Ik niet. Garantietermijn van 1 jaar is een garantietermijn van 1 jaar. Hoe wil je controleren of het ding echt maar 15 keer gebruikt is?

Let wel, ik wil niemand verdedigen!


Voor Europa is bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Meer:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Afbeelding

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 22 dec 2010 15:39

De laatste twee post geven pefect weer wat ik wou zeggen.
De post van litespeed ten aanzien van hoe ik denk over de rol van een moderator.

Swoosh geeft duidelijk aan hoe het zit met "garantie".

Ik laat het hierbij het wordt nu een herhalen van zetten.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 dec 2010 15:46

Bottom line: goede afspraken maakt goede vrienden.

En verder ontaardt dit topic zoals zovele topics hier in een over en weer reageren en wederwoord, modder gooien, aanvallen en verdedigen. Soms zit er dan nog iemand tussen die dit topic terug op de rails wil krijgen, zover zonder succes.

Maar wat er wel van is: Ik amuseer me rot hier.

Prettige eindejaarsfeesten en een sportief 2011 aan allen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 22 dec 2010 15:54

Discussie over de rol van een moderator zou niet in dit topic gevoerd moeten worden, maar in Forumbeheer.

Overigens heb ik daar een tijdje geleden al eens een Topic gestart over het hoe en wat van het Modereren. Ik vind namelijk dat er véél te weinig opbjectieve normen zijn, waarop een Moderator in kan grijpen in een discussie. Ook het topic waarin we ons nu bevinden, verdient verre van de schoonheidsprijs... hier zou door Moderators best ingegrepen mogen worden.

Heeft overigens iemand ooit deze pagina gelezen? Daarin staat trouwens ook iets over de rol van een moderator:
Moderator
De moderator assisteert de beheerder bij ordehandhaving op het forum. De moderator kan veelal zelfstandig ingrijpen wanneer bezoekers het forumreglement niet naleven. Hij opereert op het Fiets forum wel zo veel mogelijk op de achtergrond. Het is namelijk de bedoeling dat leden zelf het forum maken, discussies bedenken.

bumblebee
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jun 2008 01:55

bumblebee 22 dec 2010 16:08

litespeed schreef:
eelcoz schreef:Hopmans wordt nu afgebrand, terwijl niemand kan controleren of het echt zo gelopen is als wordt beweerd in de openingspost.
TS brandt Hopmans helemaal niet af. Hij doet simpelweg zijn verhaal. Het zijn eerder nog andere forumleden die er een flinke schep bovenop doen. Zonder naief te willen zijn, geeft de TS door zijn aanvullende reacties mij niet het idee dat hij doelbewust de waarheid geweld aandoet.

Dat de TS tegen dit probleem aanloopt, wordt ook nog eens door anderen (waaronder gewaardeerde forumleden als Sharkman) onderkent. Namelijk de zwakke communicatie waar het uiteindelijk ook door is misgegaan. De winst van dit topic is dus dat je je nog beter laat informeren, voordat je afreist. In mijn ogen een nuttige bijdrage van de TS.

Dat ontbreken van wederhoor gaat voor 99% van de meldingen op op dit forum. Dan maar nooit meer wat melden? Niet negatief en ook niet positief? In het Vos-topic lees je daar vreemd genoeg nooit wat van... Waar zijn jullie waarheidsstrijders dan? In het Vos-topic wordt elke negatieve reactie met gelach ontvangen en wordt er meestal ongefundeerd - ook op Moderator-niveau - veel met modder gesmeten.


Die vermeende dubbelrol t.a.v. moderators is er naar mijn mening niet. Enkel als je iets zegt over het forum of over de rol van Fiets, kun je een prive-mening hebben, naast het zijn van moderator. Voor het reageren in alle andere topics gelden echter dezelfde regels als die voor andere forumleden. Hoe kun je anders forumleden in het ene topic aanspreken op iets wat je zelf doet in een ander topic? Dat is gewoon niet handig. En het komt eigenlijk voort, omdat er niet een strikt beleid is t.a.v. het voeren van discussies, het on-topic blijven, forumethiek, etc. Daarmee komt een ad hoc 'optreden' als moderator al snel over als inconsequent, etc. Waarmee ik overigens niet zeg dat dat strikte beleid er naar mijn idee moet komen. Consequent 'optreden' juich ik wel toe.

Naast deze rol heb je als moderator ook nog een taak t.a.v. de sfeer op het forum. Zoals iemand van Fiets een tijdje terug in een topic liet optekenen, wordt er een bepaalde sfeer nagestreefd op dit forum. Alleen daarom al, kun je je als moderator niet alles permiteren IMHO en onderscheid je je daarmee van een forumlid. Als je dat niet kan overzien, kun je beter afstand doen van het moderator-schap.


RESRECT! dit is schitterend verwoord, beter kon ik het niet. Zit al jaren op wielertoerist.be en ben daar een gerespecteerd lid van het forum, en idd heb je daar een hele andere sfeer dan dat hier heerst...fietsvrienden onder elkaar die met elkaar een passie , hobby hebben, namelijk de fiets. Met dit antwoord van *litespeed ga ik volledig akkoord.

nog 1 ding: een mooie kerst en een gelukkig nieuw jaar met veel fietsplezier toegewenst aan alle leden van fiets.nl

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 22 dec 2010 16:46

En heb je nu uiteindelijk de groep nog te pakken gekregen?
"Try not. Do or do not......there is no try"

bumblebee
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jun 2008 01:55

bumblebee 22 dec 2010 17:01

Neen, volgende week maandag of dinsdag rij ik naar mijn fm.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 dec 2010 17:05

bumblebee schreef:
RESRECT! dit is schitterend verwoord, beter kon ik het niet. Zit al jaren op wielertoerist.be en ben daar een gerespecteerd lid van het forum, en idd heb je daar een hele andere sfeer dan dat hier heerst...fietsvrienden onder elkaar die met elkaar een passie , hobby hebben, namelijk de fiets. Met dit antwoord van *litespeed ga ik volledig akkoord.


Dus nu ga je insinueren dat op dit Forum het geen 'fietsvrienden onder elkaar zijn' enkel en alleen omdat je wat tegengas krijgt?

Je hebt welgeteld 1 slechte ervaring met Hopmans en je probeert ze al aan de schandpaal te nagelen terwijl diverse mensen positieve ervaringen met Hopmans hebben. Fouten gebeuren.

Een 'gerespecteerd' Fiets Forum Lid ;) :D

p.s. RESRECT zal waarschijnlijk 'RESPECT' moeten zijn in je post.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bumblebee
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jun 2008 01:55

bumblebee 22 dec 2010 17:19

ZorroI schreef:
bumblebee schreef:
RESRECT! dit is schitterend verwoord, beter kon ik het niet. Zit al jaren op wielertoerist.be en ben daar een gerespecteerd lid van het forum, en idd heb je daar een hele andere sfeer dan dat hier heerst...fietsvrienden onder elkaar die met elkaar een passie , hobby hebben, namelijk de fiets. Met dit antwoord van *litespeed ga ik volledig akkoord.


Dus nu ga je insinueren dat op dit Forum het geen 'fietsvrienden onder elkaar zijn' enkel en alleen omdat je wat tegengas krijgt? Dat insinueer jij (-:

Je hebt welgeteld 1 slechte ervaring met Hopmans en je probeert ze al aan de schandpaal te nagelen , ik nagel ze niet aan de schandpaal, door door te drijven maak jij het erger (-: , heb gewoon mijn statement gemaakt met mijn starttopic, en als sommigen dat willen opblazen, ze doen maar , ciao x

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 dec 2010 17:19

Inderdaad, soms wordt er hier redelijk zuur gereageerd.
Er wordt dan wel degelijk "op de man" gespeeld en daardoor ontaardden hier meerdere topics in bijna scheldpartijen.

Ik ben voorstander om iedereen in zijn waarde te laten, het internet, en het forum hier is daar een onderdeel van, maakt reacties anoniemer en daardoor schrijven mensen soms "harder" dan ze bedoelen.
Op papier is het moeilijk om de juiste nuances te leggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie