Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietspompje

robbey
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 22 okt 2006 16:55

Goedemiddag ik ben op zoek naar een klein handzaam fietspompje.
Nu heb ik begrepen dat je tot 8 bar in je banden moet krijgen
en het daardoor t best een pompje die rond de 10 bar kan pompen
kan aanschaffen, gezien feit dat je veel verliest. Klopt dit?
welke raden jullie aan?
 
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2006 16:11

Behalve grote Zefal pompen die er niet uitzien zijn er weinig pompjes die ECHT veel bar halen. Ze zeggen het allemaal wel, maar in de praktijk valt het altijd tegen. Zo'n pompje is dan ook vooral bedoeld om thuis te komen of een fietsenwinkel te bereiken.
Als alternatief kun CO2-patronen pompje kopen. Deze zijn extreem klein en halen wel die 8 bar.
Zelf heb ik een Toppeak pompje, dit is een van de kleinste pompjes op de markt. Ik heb 'm één keer gebruikt en ik schat dat ik er 4 bar in kreeg. Officieel haalt dit ding geloof ik 11 bar, maar da's natuurlijk kletskoek. Foto'tje:

 

pepepower
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 mei 2006 12:43

pepepower 24 okt 2006 10:36

Ik gebruik al een tijd de Airik Xtreme. Pompje dat effectief 11 bar gepompt krijgt zonder moeite. Meer info op www.rose.nl
Kostprijs 12.5 € met een garantie van 5 jaar.
Grtz
Sterke compressor. Pomphuis en pompbuis zijn gemaakt van een High-End-Aluminium-legering. De pomp wordt in een houder aan het frame gemonteerd. De grip is ergonomisch gevormd. - gereduceerde diameter - pompt tot 11 bar - in het handvat zit een klein vakje waarin zich een bandenplak-kit en een ventieladapter bevinden - ergonomische handgreep - past op frans-ventiel en met de bijgevoegde adapter ook op Schrader(auto)-ventielen. - met een adapter (art.nr. 493277, EUR 0,85) past hij ook op Dunlop/Blitzventielen - lengte van de pomp; ca. 34 cm - diameter: 19,2 mm - gewicht: ca. 75 g. - incl. framehouder ter bevestiging onder of i.p.v. de bidonhouder.

assen20
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 jun 2006 15:01

assen20 27 okt 2006 16:46

Gebruik een co2 pompje.
 
waarom: klein, handzaam, lichter dan gewoon pompje, banden heel snel op juiste spanning.
Laatst met mijn fietsgroep gebruikt, na die ene keer had  iedereen er een.

Plaats reactie