Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Target fiets

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 23 okt 2006 11:40

Hallo,
Mijn oog is een beetje gevallen op de Target Tiagra of Sora. Lijkt me veel fiets voor weinig geld. Ik ben een beginnende fietser en vindt het tot nu toe leuk. Zou ik met deze fiets een goede koop doen?????
O ja, als ik de geavanceerde meting doe via een van de forums kom ik op een maat 62 uit. Wat dat betreft nog tips??
Ben benieuwd naar de reacties.
GD

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 23 okt 2006 11:57

Een hele goede koop... De fiets met Tiagra verdient voorkeur, aangezien deze groep afgeleid is van de hogere groepen en goed functioneert.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2006 12:40

Prima fietsie wel. Niet de lichtste, maar da's ook niet belangrijk. Hij is goed sterk. Een vriendinnetje van mij rijdt erop. Ik zou inderdaad voor de Tiagra versie gaan. Mag ik vragen wat je gewicht is? Want die wielen die eronder zitten niet echt (lees: echt niet) sterk. Maar goed, dat zou je ook later nog kunnen upgraden...

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 23 okt 2006 15:54

Ik heb de Target Tiagra nu dik anderhalf jaar in mijn bezit en ik heb er iets meer als 10.000 kilometer mee gereden.

De fiets bevalt mij goed en ik heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Ik heb alleen wel een ander zadel erop gezet, omdat ik het dikke zadel dat er bij zat niet fijn vond. En ik heb mijn stuur vervangen, omdat die was beschadigd bij een valpartij.

Ik zag op de beurs, dat er wel andere wielen op zaten als waar mijn target is geleverd, dus over die wielen kan ik niks zeggen. En als je de 2007 versie koopt, heb je de nieuwste uitvoering van de Tiagra groep!
Als ie gaar is kom ik terug

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 24 okt 2006 16:50

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 23 Oktober 2006

Prima fietsie wel. Niet de lichtste, maar da's ook niet belangrijk. Hij is goed sterk. Een vriendinnetje van mij rijdt erop. Ik zou inderdaad voor de Tiagra versie gaan. Mag ik vragen wat je gewicht is? Want die wielen die eronder zitten niet echt (lees: echt niet) sterk. Maar goed, dat zou je ook later nog kunnen upgraden...

Niet echt sterk? De DPX velg van Rigida is juist een sterke velg volgens een normaal spaakpatroon, het is juist wat zwaarder, maar juist wel sterk.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 okt 2006 19:31

Die Target fiets die ik gezien had geen DPX velgen hoor, andere goedkope rommel... Als die wielen er nu wel opzitten, prima :)

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 25 okt 2006 01:01

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 Oktober 2006

Die Target fiets die ik gezien had geen DPX velgen hoor, andere goedkope rommel... Als die wielen er nu wel opzitten, prima :)

Hm, voor zover mij bekend is wordt de Target Tiagra standaard geleverd met de DPX velg met een Tiagra naaf. Misschien dat hij op de bikemotion andere wielen had, maar is mij niet opgevallen...

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 30 okt 2006 10:43

Hallo daar benik weer.
Ben een weekje naar de Ardennen geweest en daar op een MB gefietst pffff... dan weet je weer waarom je voor een racer hebt gekozen...!
Bedankt voor jullie reacties en van de wielen zal ik wel even aan zien, mocht het problemen opleveren dan steek ik een paar andere (na natuurlijk wel eerst ff jullie advies te hebben gevraagd)
Ik heb ergens gelezen dat de Sora groep eruit gaat en dat er iets anders komt. Weten jullie hier iets meer van en wat is jullie menig over Sora?
 
Bdankt GD

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 30 okt 2006 10:44

O ja,
M'n gewicht was gisteravond 91.6 kg schoon aan de haak en ik ben 1.96 mtr met een binnenbeenlengte van 95 cm.

Plaats reactie