Look 595
Ik overweeg de aanschaf van een Look 595. Mijn vraag is of dit frame voor mij stijf genoeg is. Ik ben 1.96 en zal dus een XXL nodig hebben. Ik weeg 78 kg. Look heeft natuurlijk ook een Ultra-versie maar die vind ik minder mooi. Ik ga de fiets gebruiken als tweede fiets. Voor de vakanties in de bergen en de mooiweertochtjes in Nederland. Wedstrijden rij ik op mijn andere fiets, een Cannondale CAD7. Als ik Hushovd zie rijden dan denk ik dat het voor mij ook goed genoeg is maar ik vraag me af of hij echt op hetzelfde productieframe rijdt. Wat denken jullie: stijf genoeg of heb ik een Ultra nodig?
LD001
LD001
Misschien KXlight, maar misschien ook niet en kiest Hushovd voor comfort. Laatst las ik hier nog dat alleen toerders in stijfheid geinteresseerd zijn.
Mijn vraag nog iets aanscherpen: Ik ban van plan om de 595 ook te gebruiken voor een enkele (berg)cyclo en wedstrijdjes op mooie gladde parcoursen.
LD001
Mijn vraag nog iets aanscherpen: Ik ban van plan om de 595 ook te gebruiken voor een enkele (berg)cyclo en wedstrijdjes op mooie gladde parcoursen.
LD001
Als Thor in de Tour in de laatste twee honderd meter op finish afdendert met links van hem Tom, rechts Robbie en in z'n wiel Oscar, dan denk ik niet dat hij comfortabel zit op zijn standaard 595...
Hij zal smeken om een ULTRA!
(maar goed, op zijn trainingsrondjes in het vroege voorjaar zal hij overigens prima uit de voeten kunnen met de Origin).
Hij zal smeken om een ULTRA!
(maar goed, op zijn trainingsrondjes in het vroege voorjaar zal hij overigens prima uit de voeten kunnen met de Origin).
Schijnt een lange levertijd op Look 595 Ultra frames te zitten, een bekende van mij wacht al maanden.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Op onderstaande site lees ik een aantal stijfheidswaarden van de 595 en de 595 Ultra. Daruit valt af te lezen dat de Ultra volgens deze gegevens stijver is dan de 595. Maar wat zeggen deze gegevens in absolute zin.
achterbouw(N/mm), bracket (N/mm) en balhoofd (Nmmgraad)
595: 70/170/100
595 ultra: 80/185/120
http://www.minibarista.de/
achterbouw(N/mm), bracket (N/mm) en balhoofd (Nmmgraad)
595: 70/170/100
595 ultra: 80/185/120
http://www.minibarista.de/
-
marcopantani
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Hoe zit dat eigenlijk met die vaste zadelpen ? Is er nadat ze is ingekort nog een speelmogelijkheid van enkele cmters, of moet ze direct op de juiste maat worden gebracht ?
De lenkte van de zadelbuis is aan te passen met spacers, net als met je stuur zeg maar.
Maar een 595 voor tweede fiets... en een CAAD 7 als wedstrijdfiets?
Ik zou voor dat geld (595) echt wel zoveel mogelijk op die fiets rondknallen
Maar een 595 voor tweede fiets... en een CAAD 7 als wedstrijdfiets?
Ik zou voor dat geld (595) echt wel zoveel mogelijk op die fiets rondknallen
Race:Cannondale Caad 9 Liquigaz
MTB: JBC Pro Lightning
MTB: JBC Pro Lightning
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Volgens mij is dit geen centimeters, het zijn een soort dempingsringen van ongeveer 5mm dik, het mooiste is zo min mogelijk spacers natuuurlijk liefst maar èèn.
Wat mij veel lastiger te bepalen lijkt is de maat, qua bovenbuis zou ik met met lengte (1.84m) een XL frame nodig hebben. ik zit op een hoogte van 775mm en de opgeven zitbuis is 750mm exclusief zadelstukje???
Moet er dan niet teveel afgezaagd worden?? iemand die dit weet??
Dadelijk zaag je de halve L van Look weg!
[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/images/L1020540.jpg]
Wat mij veel lastiger te bepalen lijkt is de maat, qua bovenbuis zou ik met met lengte (1.84m) een XL frame nodig hebben. ik zit op een hoogte van 775mm en de opgeven zitbuis is 750mm exclusief zadelstukje???
Moet er dan niet teveel afgezaagd worden?? iemand die dit weet??
Dadelijk zaag je de halve L van Look weg!
[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/images/L1020540.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
marcopantani
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Indien het zadel hoger moet dus een dempingsring toevoegen, maar wat indien het zadel lager moet, en hoeveel dempingsringen mag/kan men plaatsen ?
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
marcopantani schreef:Indien het zadel hoger moet dus een dempingsring toevoegen, maar wat indien het zadel lager moet, en hoeveel dempingsringen mag/kan men plaatsen ?
Lager kan alleen door afzagen van de zitbuis, als je op dat moment maar èèn ring hebt toegepast.
Zou daarom ook graag willen meten wat er als maximum eventueel van de zitbuis afgezaagd kan worden, zonder dat het lelijk wordt.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!