Alles over vakanties op én met de fiets

Ingeloot voor de Maratona di Dolomiti!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mei 2007 20:34

Colnago/G schreef:
Wij rijden met een groep. Afspraak is altijd dat we boven wachten en dan weer doorgaan. Rijden niet voor de tijd maar voor de sfeer en de gezelligheid. Heb zelf meestal 39x25 opstaan en als het echt moeilijk is gooi ik af en toe even de tripple er op!
Da's op zich wel gezellig. Mijn maatje en ik willen echter beiden volle bak gaan rijden. Gezellig peddelen doen we wel in de polder (alhoewel ik dan soms ook de grootste moeite heb het wiel te houden  )Het doel voor mijn maat is de snelste vrouw overtreffen, ik meen dat iets van 5:30 is? Heeft als bijkomend voordeel dat je dan het jaar daarna in het wedstrijdvak mag starten. Ik ken mijn capaciteiten en mijn doel blijft alles eruit halen wat erin zit, ik heb een beetje zitten rekenen met Marmotte tijden en met een tijd van 6:30 zou ik heel tevreden zijn. Maar als dat niet blijkt te lukken en ik hebt toch het gevoel alles eruit gehaald te hebben ben ik alsnog tevreden.
Na aankomst op zaterdagmiddag willen wij zondag het Sella Rondje doen en maandag bij goed weer het complete parcours t/m Giau gaan verkennen om te kunnen voelen of de man met de hamer als langskomt. De dagen erna uiteraard veel rust en het overige parcours op het gemakje verkennen.

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 29 mei 2007 21:18

Wij vertrekken dinsdag. Dus we komen elkaar vast nog wel tegen. Ik zal letten op een Bianchi en een wit shirt!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 30 mei 2007 13:39

Hoi,
 
Heeft iemand ervairng met vliegen naar ( welke plaats)  om zo bij de maratona te geraken ?
Ik wil volgend jaar ook weer meedoen met mijn fietsmaatje. We kunnen niet zo lang weg helaas. Het plan is om er naar toe te vliegen en zo 3 a 4 dagen weg te zijn max.
Maar welk vliegveld moet ik hebben. Iemand al eens dit gedaan ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 mei 2007 14:30

Innsbruck is de dichtstbijzijnde luchthaven. Maar vanaf daar is het nog 2 uur rijden naar La Villa. Tel daar je 1.5 uur vliegen bij op, 2 uur om op Schiphol te geraken en in te checken en 1 uur uitchecktijd (incl. huurauto regelen) en bent nauwelijks sneller dan 10 uur in de auto zitten. Bovendien hoef je niet te gaan kloten met fietskoffers, odd-sized luggage, etc.
Ik zou gewoon 's nachts rijden, dan kan het in 8 uurtjes als je een beetje doorrijdt. Heb in het begin van mijn studententijd vaak een "hit and run" naar een skigebied gedaan van 4 dagen en dat ging ook prima. Weerbericht in de gaten houden > verse poeder = 's avonds rond een uur of 11 weg, onderweg hotels en pensions bellen, 's ochtends aankomen 3 of 4 dagen skiën en dan weer terug. ....... Dat waren nog eens tijden.....

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 30 mei 2007 14:52

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 30 Mei 2007


Innsbruck is de dichtstbijzijnde luchthaven. Maar vanaf daar is het nog 2 uur rijden naar La Villa. Tel daar je 1.5 uur vliegen bij op, 2 uur om op Schiphol te geraken en in te checken en 1 uur uitchecktijd (incl. huurauto regelen) en bent nauwelijks sneller dan 10 uur in de auto zitten. Bovendien hoef je niet te gaan kloten met fietskoffers, odd-sized luggage, etc.
.....


NOu, je rekent wel heel ruim zo... Het is namelijk een ruim een uur vliegen.Met 30 minuten ben ik op schiphol. Met een goed fietskoffer is her geen prbleem.  Stel een uurtje inchecken, en daarna een uurtje spullen pakken en auto ophalen ( langer hoeft niet weet ik uit ervaring)
Dan ben je 3,5 uur kwijt en sta klaar om naar Villa, Corvara te rijden in max 2 uur.  = 5,5 uur, waarvan je aanmerkelijk minder moe wordt en lang in 1 houding zit.Het kost alleen wat meer...En als je de maratona hebt gereden, kan je bij-wijze van , nog diezelfde avond thuis zijn,.,. Met de auto zou ik dat niet doen, na zo'n tocht..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 mei 2007 15:08

In theorie is het zeker sneller maar er hoeft maar dát mis te gaan op Schiphol en je bent de sjaak.... Terugrijden dezelfde dag zou ik ook niet zo snel doen al is het prima te doen, zeker met 2 man. Ik rijd al jaren na een volledige dag skiën terug naar huis.... Weliswaar vermoeiend en niet geheel vergelijkbaar maar toch... En met een goede auto met lekkere stoelen en airco is het al een stuk beter.
P.S. 1.5 uur vliegen is gerekend inclusief taxi-tijd. Als je ongeluk hebt vlieg je 2x van de Polderbaan = 40 minuten taxi-tijd!
Het kost bovendien een klap extra geld en je kunt je afvragen of die paar uur tijdswinst je het geld waard is. En zoals ik al zei: er hoeft maar iets mis te gaan en je was met auto sneller geweest. Ik spreek overigens wel enigszins uit ervaring, ben meerdere keren met het vliegtuig naar de wintersport geweest. Als je geen huurauto of taxi neemt ben je je tijdsvoordeel alweer kwijt en bij de minste vertraging geldt hetzelfde verhaal.
P.S. over ruim rekenen gesproken, De Bilt - Schiphol is echt wel meer dan 30 minuten. Al is het alleen al omdat de A2 zo ongeveer altijd vast staat en zelfs zonder file is zeker eerder 45 minuten dan 30 (zeker met parkeren erbij). Beetje mierenneuken, maar goed.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 30 mei 2007 17:03

nou dan zou het 6,5 uur zijn, is toch wat anders dan 10 a 12  uur auto rijden.
Het is niet zo zeer om snel te reizen, als wel om snel heen en weer te zijn om een verantwoorde manier.
Het kost wel wat ja, 3 dagen inclusief zo'n 400 p.p.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 30 mei 2007 22:17

Quote: Origineel geplaatst door havana op 30 Mei 2007
Innsbruck is de dichtstbijzijnde luchthaven. Maar vanaf daar is het nog 2 uur rijden naar La Villa. Tel daar je 1.5 uur vliegen bij op, 2 uur om op Schiphol te geraken en in te checken en 1 uur uitchecktijd (incl. huurauto regelen) en bent nauwelijks sneller dan 10 uur in de auto zitten. Bovendien hoef je niet te gaan kloten met fietskoffers, odd-sized luggage, etc.Ik zou gewoon 's nachts rijden, dan kan het in 8 uurtjes als je een beetje doorrijdt. Heb in het begin van mijn studententijd vaak een "hit and run" naar een skigebied gedaan van 4 dagen en dat ging ook prima. Weerbericht in de gaten houden > verse poeder = 's avonds rond een uur of 11 weg, onderweg hotels en pensions bellen, 's ochtends aankomen 3 of 4 dagen skiën en dan weer terug. ....... Dat waren nog eens tijden.....


Volgens mij kun je ook op Bolzano vliegen.

Plaats reactie