record wielen
Wat ik mij nu afvraag:
met welke kwaliteit van naven van bekende wielen (mavic ksyrium, campagnolo zelf, dus eurus, enz...) kun je de record naven vergelijken en hoe komt het dat ik hier op het forum niemand ken die met zelfgemaakte campa recordwielen rijdt??
met welke kwaliteit van naven van bekende wielen (mavic ksyrium, campagnolo zelf, dus eurus, enz...) kun je de record naven vergelijken en hoe komt het dat ik hier op het forum niemand ken die met zelfgemaakte campa recordwielen rijdt??
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


Je vergist je. Centaur, Chorus en record (tot 2006) naven zijn (op kleine aanpassingen na) te vergelijken met Shamal, Zonda, Neutron, Eurus, Bora, Hyperon naven.
Geloof dat een flink aantal forumleden met dergelijke naven rondrijdt.
Geloof dat een flink aantal forumleden met dergelijke naven rondrijdt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42047
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 18 December 2006
Wat ik mij nu afvraag:
met welke kwaliteit van naven van bekende wielen (mavic ksyrium, campagnolo zelf, dus eurus, enz...) kun je de record naven vergelijken en hoe komt het dat ik hier op het forum niemand ken die met zelfgemaakte campa recordwielen rijdt??
Dan ken je nu de eerste!! Ik heb Record naven, Dt comp spaken en DT RR1.1 velgen in mijn koers-wielsetje.Recordnaven zijn relatief duur als je ze vergelijkt met Chorus en Centaur (die is wel minder van kwaliteit), dus mensen pakken denk ik eerder die naven.
Wat ik mij nu afvraag:
met welke kwaliteit van naven van bekende wielen (mavic ksyrium, campagnolo zelf, dus eurus, enz...) kun je de record naven vergelijken en hoe komt het dat ik hier op het forum niemand ken die met zelfgemaakte campa recordwielen rijdt??
Dan ken je nu de eerste!! Ik heb Record naven, Dt comp spaken en DT RR1.1 velgen in mijn koers-wielsetje.Recordnaven zijn relatief duur als je ze vergelijkt met Chorus en Centaur (die is wel minder van kwaliteit), dus mensen pakken denk ik eerder die naven.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Centaur is kwalitatief zeker niet minder. De kunstof stelring gaat niet korter mee terwijl de slijtdelen gewoon hetzelfde zijn (rocord is wel iets luxer met een Titanium sperdrager, vetnippel (achter onbruikbaar) en een alu stelring.
Hoi,
De enigste reden die ik zo kan bedenken is vooral te wijten aan Campa zelf. Er heerst geen transparantie over het juiste gewicht van de naven, veelal als "nominaal" opgegeven, inclusief de snelspanner e.d.
Daarnaast zijn het niet echt lichtgewichten en dat is vaak waar de aftermarket op inspeelt. Komt nog bij dat als men op zoel is naar naven men vaak zoekt naar niet "standaard" gaat patronen, afwijken van de gangbare 28H, 32 en 36H en Campa conservatief alle radiaal gespaak afwimpelt om zich tegen garantie claims in te dekken.
Kwalitatief zijn de Campa wielen zo goed dat als je dan toch al met een Campa groep rijdt je al makkelijker geneigd bent om het zekere voor het onzekere te nemen en voor het fabriekswiel te kiezen.
Wil je toch eigenzinnig je eigen weg gaan dan kan je met DT Swiss, Tune en een resem andere merkjes aan de slag. De ene al wat beter dan de andere, lichter ook maar vaak een tikje fragieler.
Ik kan niet zo direct een naaf bedenken waar je van zeggen kan, die is nu op alle gebied superieur aan een Campa naaf. Er is altijd wel een of ander aspekt wat je aan het twijfelen brengt. Een Campa naaf kan je in wezen je hele leven lang lopend houden ook al zijn er dingen waarvan ik vind dat ze die wat mochten moderniseren. Ik heb het dan voornamelijk over het mogelijk maken om rechte en bredere spaken te gebruiken, het aanbieden van gaatpatronen die meer in overeenstemming zijn met moderne wielen en dies meer.
Ciao,
De enigste reden die ik zo kan bedenken is vooral te wijten aan Campa zelf. Er heerst geen transparantie over het juiste gewicht van de naven, veelal als "nominaal" opgegeven, inclusief de snelspanner e.d.
Daarnaast zijn het niet echt lichtgewichten en dat is vaak waar de aftermarket op inspeelt. Komt nog bij dat als men op zoel is naar naven men vaak zoekt naar niet "standaard" gaat patronen, afwijken van de gangbare 28H, 32 en 36H en Campa conservatief alle radiaal gespaak afwimpelt om zich tegen garantie claims in te dekken.
Kwalitatief zijn de Campa wielen zo goed dat als je dan toch al met een Campa groep rijdt je al makkelijker geneigd bent om het zekere voor het onzekere te nemen en voor het fabriekswiel te kiezen.
Wil je toch eigenzinnig je eigen weg gaan dan kan je met DT Swiss, Tune en een resem andere merkjes aan de slag. De ene al wat beter dan de andere, lichter ook maar vaak een tikje fragieler.
Ik kan niet zo direct een naaf bedenken waar je van zeggen kan, die is nu op alle gebied superieur aan een Campa naaf. Er is altijd wel een of ander aspekt wat je aan het twijfelen brengt. Een Campa naaf kan je in wezen je hele leven lang lopend houden ook al zijn er dingen waarvan ik vind dat ze die wat mochten moderniseren. Ik heb het dan voornamelijk over het mogelijk maken om rechte en bredere spaken te gebruiken, het aanbieden van gaatpatronen die meer in overeenstemming zijn met moderne wielen en dies meer.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Geen record, wel campa chorus, gespaakt in mavic open sub velgen. Prima wielset en behoorlijk sterk. Heb er al vele kilometers mee gereden. nderdelen zijn uitwisselbaar met mijn campa neutron wielset waar een record naaf in zit.
Het voordeel van een handgespaakt wiel is, dat je op vakantie in geval van nood overal passende spaken kunt kopen. Dat is bij wielsets vaak een stuk moeilijker.
Het voordeel van een handgespaakt wiel is, dat je op vakantie in geval van nood overal passende spaken kunt kopen. Dat is bij wielsets vaak een stuk moeilijker.
Ik heb een setje 36 gts record naven gecombineerd met Ambrosio Crono velgen.
Dat zou een 'bombproof' wielset moeten zijn waar ik nog heel lang mee kan rijden.
Ik heb er heel even mee op de weg gereden. nlangs de wegtubes gewisseld voor Dugast crosstubes. Nog niet mee in het veld gereden maar de verwachtingen zijn hoog.
Dat zou een 'bombproof' wielset moeten zijn waar ik nog heel lang mee kan rijden.
Ik heb er heel even mee op de weg gereden. nlangs de wegtubes gewisseld voor Dugast crosstubes. Nog niet mee in het veld gereden maar de verwachtingen zijn hoog.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
heb blanke record naven met mavic open pro ceramic velgen en DT spaken. Ik snap niet dat er zoveel fietsen worden verkocht met veel te weinig spaken. Ik ga altijd voor minstens 28 en de combinatie mavic velg/campa naaf is een aanrader!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 22 December 2006
heb blanke record naven met mavic open pro ceramic velgen en DT spaken. Ik snap niet dat er zoveel fietsen worden verkocht met veel te weinig spaken. Ik ga altijd voor minstens 28 en de combinatie mavic velg/campa naaf is een aanrader!
Hoi,
Hangt er al vanaf.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Ciao,
heb blanke record naven met mavic open pro ceramic velgen en DT spaken. Ik snap niet dat er zoveel fietsen worden verkocht met veel te weinig spaken. Ik ga altijd voor minstens 28 en de combinatie mavic velg/campa naaf is een aanrader!
Hoi,
Hangt er al vanaf.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
tja.
heb dat topic ook gelezen, en vraag me gewoon af waarom die hoge velgen/weinig spaken wielen aan de markt blijven opdringen, terwijl voor recreatief gebruik en training een klassiek wiel toch al voldoet. Bij gespecialiseerde winkels kun je dan weer handgebouwde wielen met DT/mavic/record laten bouwen...terwijl die er voor mij standaard zouden mogen opzitten! record naven hoeven niet gebouwd te zijn voor minder of plattere spaken, want dan doen ze mijns inziens afbreuk aan de kwaliteit (mijn mening). Ik heb graag een comfortabel (toch ook snel!) wiel dat goed stuurt en waar ik hard mee kan knallen op de kasseien...
heb dat topic ook gelezen, en vraag me gewoon af waarom die hoge velgen/weinig spaken wielen aan de markt blijven opdringen, terwijl voor recreatief gebruik en training een klassiek wiel toch al voldoet. Bij gespecialiseerde winkels kun je dan weer handgebouwde wielen met DT/mavic/record laten bouwen...terwijl die er voor mij standaard zouden mogen opzitten! record naven hoeven niet gebouwd te zijn voor minder of plattere spaken, want dan doen ze mijns inziens afbreuk aan de kwaliteit (mijn mening). Ik heb graag een comfortabel (toch ook snel!) wiel dat goed stuurt en waar ik hard mee kan knallen op de kasseien...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 22 December 2006
tja.
heb dat topic ook gelezen, en vraag me gewoon af waarom die hoge velgen/weinig spaken wielen aan de markt blijven opdringen, terwijl voor recreatief gebruik en training een klassiek wiel toch al voldoet. Bij gespecialiseerde winkels kun je dan weer handgebouwde wielen met DT/mavic/record laten bouwen...terwijl die er voor mij standaard zouden mogen opzitten! record naven hoeven niet gebouwd te zijn voor minder of plattere spaken, want dan doen ze mijns inziens afbreuk aan de kwaliteit (mijn mening). Ik heb graag een comfortabel (toch ook snel!) wiel dat goed stuurt en waar ik hard mee kan knallen op de kasseien...
Hoi,
Het belangrijkste is dat mensen de keuze hebben. Dat vaak verkeerde keuzes worden gemaakt is jammer maar niet te vermijden, denk ik.....
Ciao en prettige feestdagen,
tja.
heb dat topic ook gelezen, en vraag me gewoon af waarom die hoge velgen/weinig spaken wielen aan de markt blijven opdringen, terwijl voor recreatief gebruik en training een klassiek wiel toch al voldoet. Bij gespecialiseerde winkels kun je dan weer handgebouwde wielen met DT/mavic/record laten bouwen...terwijl die er voor mij standaard zouden mogen opzitten! record naven hoeven niet gebouwd te zijn voor minder of plattere spaken, want dan doen ze mijns inziens afbreuk aan de kwaliteit (mijn mening). Ik heb graag een comfortabel (toch ook snel!) wiel dat goed stuurt en waar ik hard mee kan knallen op de kasseien...
Hoi,
Het belangrijkste is dat mensen de keuze hebben. Dat vaak verkeerde keuzes worden gemaakt is jammer maar niet te vermijden, denk ik.....
Ciao en prettige feestdagen,
Snobisme is een dure hobby...