Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

afzagen carbon vork

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4546
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jan 2008 19:50

De vork moet toch net iets ( 1/2 a 1 mm) onder de (bovenkant)stuurpen afgezaagd worden?
Alvast thanks voor de adviezen vanavond gaat de zaag er in, eindelijk alles compleet dus we kunnen afbouwen.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 jan 2008 20:08

mao schreef:De vork moet toch net iets ( 1/2 a 1 mm) onder de (bovenkant)stuurpen afgezaagd worden?
Alvast thanks voor de adviezen vanavond gaat de zaag er in, eindelijk alles compleet dus we kunnen afbouwen.



ParkTool zegt 3mm eronder en dat is zoals mijn huidige vorken zijn afgezaagd. Past perfect.

Zie
ParkTool Link

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 19 jan 2008 20:17

havana schreef:Als je een houten verstekbak gebruikt is de zaagsnede van de verstekbak waarschijnlijk te breed en daardoor gaat 't inderdaad niet recht (zoals wezep aangeeft).
Je hebt echter ook "kleine" verstekbakjes, welke een dunnere zaagschagt hebben, speciaal bedoeld voor ijzer en kunststof. Ook heb je verstekbakjes met verschillende diktes zaagschagt. Deze voldoen absoluut.
Idealiter gebruik je natuurlijk zo'n Parktool-geval maar goed dat kost natuurlijk weer €....



Zo duur is deze ook weer niet en is een prima stuk gereedschap.:

http://www.actionsports.de/Werkzeuge/Ro ... :9170.html

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 20 jan 2008 12:12

Ik zaag ook altijd ongeveer 2 a 3 mm onder de bovenkant stuurpen af. Ook altijd 1 a 1,5 cm langer zodat ik nog wat kan spelen met de hoogte. pas als ik na enkele ritten vind dat het de juiste hoogte is zaak ik hem definitief af.

Plaats reactie