Amstel Gold Race 2007
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 April 2007
Even voor de duidelijkheid, aan Limburgs Mooiste deden vorig jaar dacht ik 11.000 mensen mee en net als bij de AGR geldt: als je niet vroeg start (=later dan 7 uur!!) rij je de hele dag in de drukte. Dus wees gewaarschuwd!
Vorig jaar nog geen 6000 deelnemers, valt reuze mee met de drukte daar!Limburgs Mooiste is echter wel zwaarder dan de AGR!!Veel meer hellingen vooral de 250 km vind ik altijd gewoon loodzwaar.
Blauwe Lus (100 km licht)
B1
3
Heerlen
Ridderweg
140
165
600
5%
7%
B2
6
Voerendaal
Putberg
120
180
1200
5%
8%
B3
10
Winthagen
Koekoeksberg
130
170
1100
4%
8%
B4
35
Valkenburg
Cauberg
75
135
900
7%
12%
B5
45
Berg
Kuitenberg
50
120
2400
3%
10%
B6
65
Mesch
Heiweg
80
130
1300
4%
8%
B7
69
St. Geertruid
Kalleberg
110
135
500
5%
9%
B8
76
Banholt
Bergstraat
150
180
600
5%
5%
B9
85
Gulpen
Dorpsstraat
85
105
500
4%
7%
B10
90
Elkenrade
Oude Elkenraderweg
100
180
1300
6%
10%
B11
98
Heerlen
Kleekampsweg
120
165
600
8%
12%
Oranje lus (100 km zwaar)
O1
5
Kerkrade
Nieuw Erenstein
110
150
700
6%
7%
O2
21
Nijswiller
Schulzberg
110
165
800
7%
10%
O3
23
Eys
Eyserbosweg
110
190
900
9%
16%
O4
28
Stokhem
Dode Man
90
165
800
9%
15%
O5
34
Gulpen
Gulpenerberg
100
160
1100
5%
19%
O6
45
Remersdaal
Mabroek
195
275
2400
3%
8%
O7
50
Aubel
Kosenberg
210
290
1100
7%
13%
O8
54
Hombourg
Schasberg
200
235
700
5%
9%
O9
59
Gemmenich
Evenbaeg
125
205
2000
4%
8%
O10
62
Gemmenich
Völkerich
170
190
400
5%
7%
O11
64
Gemmenich
Chemin du Duc
215
270
1300
4%
14%
O12
68
Vijlen
Epenerbaan
180
270
1600
6%
18%
O13
74
Vijlen
Groenenweg
195
250
1200
5%
8%
O14
86
Wahlwiller
Kruisberg
100
165
800
8%
17%
O15
88
Eys
Trintelerberg
110
200
2000
5%
9%
O16
92
Simpelveld
Klingeleberg
140
200
1300
5%
11%
O17
98
Heerlen
Kleekampsweg
120
165
600
8%
12%
Rode Lus (150 km zwaar)
R1
5
Kerkrade
Nieuw Erenstein
110
150
700
6%
7%
R2
21
Nijswiller
Schulzberg
110
165
800
7%
10%
R3
23
Eys
Eyserbosweg
110
190
900
9%
16%
R4
27
Wijlre
Rensberg
100
175
2200
3%
9%
R5
32
Voerendaal
Vrakelberg
130
175
600
8%
13%
R6
35
Voerendaal
Fromberg
100
150
1200
4%
7%
R7
39
Schin op Geul
Keutenberg
70
165
1300
7%
22%
R8
51
Valkenburg
Cauberg
75
135
900
7%
12%
R9
61
Cadier en Keer
Keunestraat
95
130
500
7%
10%
R10
70
Banholt
Hackenroth
160
185
500
5%
6%
R11
75
Schey
Schey
160
220
1800
3%
9%
R12
81
Slenaken
Loorberg
135
220
1600
5%
9%
R13
89
Remersdaal
Mabroek
195
275
2400
3%
8%
R14
94
Aubel
Kosenberg
210
290
1100
7%
13%
R15
98
Hombourg
Schasberg
200
235
700
5%
9%
R16
103
Gemmenich
Evenbaeg
125
205
2000
4%
8%
R17
106
Gemmenich
Völkerich
170
190
400
5%
7%
R18
108
Gemmenich
Chemin du Duc
215
270
1300
4%
14%
R19
112
Vijlen
Epenerbaan
180
270
1600
6%
18%
R20
115
Vijlen
Groenenweg
195
250
1200
5%
8%
R21
125
Epen
Eperheide
120
190
800
9%
10%
R22
133
Wahlwiller
Kruisberg
100
165
800
8%
17%
R23
146
Eys
Trintelerberg
110
200
2000
5%
9%
R24
140
Simpelveld
Klingeleberg
140
200
1300
5%
11%
R25
145
Heerlen
Kleekampsweg
120
165
600
8%
12%
R25
145
Heerlen
Kleekampsweg
120
170
600
8%
12%
Even voor de duidelijkheid, aan Limburgs Mooiste deden vorig jaar dacht ik 11.000 mensen mee en net als bij de AGR geldt: als je niet vroeg start (=later dan 7 uur!!) rij je de hele dag in de drukte. Dus wees gewaarschuwd!
Vorig jaar nog geen 6000 deelnemers, valt reuze mee met de drukte daar!Limburgs Mooiste is echter wel zwaarder dan de AGR!!Veel meer hellingen vooral de 250 km vind ik altijd gewoon loodzwaar.
Blauwe Lus (100 km licht)
B1
3
Heerlen
Ridderweg
140
165
600
5%
7%
B2
6
Voerendaal
Putberg
120
180
1200
5%
8%
B3
10
Winthagen
Koekoeksberg
130
170
1100
4%
8%
B4
35
Valkenburg
Cauberg
75
135
900
7%
12%
B5
45
Berg
Kuitenberg
50
120
2400
3%
10%
B6
65
Mesch
Heiweg
80
130
1300
4%
8%
B7
69
St. Geertruid
Kalleberg
110
135
500
5%
9%
B8
76
Banholt
Bergstraat
150
180
600
5%
5%
B9
85
Gulpen
Dorpsstraat
85
105
500
4%
7%
B10
90
Elkenrade
Oude Elkenraderweg
100
180
1300
6%
10%
B11
98
Heerlen
Kleekampsweg
120
165
600
8%
12%
Oranje lus (100 km zwaar)
O1
5
Kerkrade
Nieuw Erenstein
110
150
700
6%
7%
O2
21
Nijswiller
Schulzberg
110
165
800
7%
10%
O3
23
Eys
Eyserbosweg
110
190
900
9%
16%
O4
28
Stokhem
Dode Man
90
165
800
9%
15%
O5
34
Gulpen
Gulpenerberg
100
160
1100
5%
19%
O6
45
Remersdaal
Mabroek
195
275
2400
3%
8%
O7
50
Aubel
Kosenberg
210
290
1100
7%
13%
O8
54
Hombourg
Schasberg
200
235
700
5%
9%
O9
59
Gemmenich
Evenbaeg
125
205
2000
4%
8%
O10
62
Gemmenich
Völkerich
170
190
400
5%
7%
O11
64
Gemmenich
Chemin du Duc
215
270
1300
4%
14%
O12
68
Vijlen
Epenerbaan
180
270
1600
6%
18%
O13
74
Vijlen
Groenenweg
195
250
1200
5%
8%
O14
86
Wahlwiller
Kruisberg
100
165
800
8%
17%
O15
88
Eys
Trintelerberg
110
200
2000
5%
9%
O16
92
Simpelveld
Klingeleberg
140
200
1300
5%
11%
O17
98
Heerlen
Kleekampsweg
120
165
600
8%
12%
Rode Lus (150 km zwaar)
R1
5
Kerkrade
Nieuw Erenstein
110
150
700
6%
7%
R2
21
Nijswiller
Schulzberg
110
165
800
7%
10%
R3
23
Eys
Eyserbosweg
110
190
900
9%
16%
R4
27
Wijlre
Rensberg
100
175
2200
3%
9%
R5
32
Voerendaal
Vrakelberg
130
175
600
8%
13%
R6
35
Voerendaal
Fromberg
100
150
1200
4%
7%
R7
39
Schin op Geul
Keutenberg
70
165
1300
7%
22%
R8
51
Valkenburg
Cauberg
75
135
900
7%
12%
R9
61
Cadier en Keer
Keunestraat
95
130
500
7%
10%
R10
70
Banholt
Hackenroth
160
185
500
5%
6%
R11
75
Schey
Schey
160
220
1800
3%
9%
R12
81
Slenaken
Loorberg
135
220
1600
5%
9%
R13
89
Remersdaal
Mabroek
195
275
2400
3%
8%
R14
94
Aubel
Kosenberg
210
290
1100
7%
13%
R15
98
Hombourg
Schasberg
200
235
700
5%
9%
R16
103
Gemmenich
Evenbaeg
125
205
2000
4%
8%
R17
106
Gemmenich
Völkerich
170
190
400
5%
7%
R18
108
Gemmenich
Chemin du Duc
215
270
1300
4%
14%
R19
112
Vijlen
Epenerbaan
180
270
1600
6%
18%
R20
115
Vijlen
Groenenweg
195
250
1200
5%
8%
R21
125
Epen
Eperheide
120
190
800
9%
10%
R22
133
Wahlwiller
Kruisberg
100
165
800
8%
17%
R23
146
Eys
Trintelerberg
110
200
2000
5%
9%
R24
140
Simpelveld
Klingeleberg
140
200
1300
5%
11%
R25
145
Heerlen
Kleekampsweg
120
165
600
8%
12%
R25
145
Heerlen
Kleekampsweg
120
170
600
8%
12%
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb vorig jaar de 150 gedaan, die vond ik net zo zwaar als de 150 van de AGR. Bij de AGR 150 heb je officieel 13 hellingen, maar in de praktijk zijn het er ook gewoon 25.
Ik vond LiMo vorig jaar drukker dan de AGR dit jaar, terwijl ik net zo vroeg was vertrokken. Later op de dag schijnt het nog veel drukker geweest te zijn.
Ik vond LiMo vorig jaar drukker dan de AGR dit jaar, terwijl ik net zo vroeg was vertrokken. Later op de dag schijnt het nog veel drukker geweest te zijn.
Dit jaar voor het eerst meegereden, de 150 km en het ging redelijk soepel. Ondanks de ontzettende drukte toch de Keuteberg fietsend bovengekomen Helaas is mijn tijd op de Cauberg ongeveer 15 minuten geworden, maar ik heb een mooie dag/weekend gehad!
Ik heb nog 1 forumlid gespot, kon zijn naam niet lezen, maar hij had startnummer 1344 of 1433?
Ik heb nog 1 forumlid gespot, kon zijn naam niet lezen, maar hij had startnummer 1344 of 1433?
hardrijdster, geen wielrenster
Ik heb ook voor het eerst de 250km gereden (Voorgaande jaren de 150km gereden en ook vroeg gestart en dus nooit problemen gehad).
Ongeveer gestart om 6:50. Aankomst finisch 16:40. Netto tijd op de fiets 8:13uur. Bruto tijd 9:50. Totale wachttijd 1:37uur inclusief bidons vullen bij stops. Totale afstand was overigens ongeveer 240km. De 100km lus was ongeveer 90km.
Eerste lus (100km) was lekker rustig en er kon goed doorgereden worden.
Bij de tweede lus (150km) was de drukte goed te merken van diegene die de kortere afstanden rijden. Op de keutenberg voor het eerst echt dramatisch en heb dus ook af moeten stappen en een stukje (22%) moeten lopen vanwege de menigte. Er vielen mensen van hun fiets en de al smalle weg was bezaaid met fietsen en mensen.
Ik heb geloof ik 15minuten gedaan om de Cauberg op te komen en nog eens 30minuten om over finish te komen en mijn chip en plaatje in te leveren.
Ik heb onderweg nog wat pech gehad. Dit werd zeer kundig verholpen bij een van de shimano punten (30 minuten wachten ongeveer).
Overall : goed georganiseerd.
Jammer dat diegene die de 250km rijden zoveel last hebben van de overige afstanden.
Ongeveer gestart om 6:50. Aankomst finisch 16:40. Netto tijd op de fiets 8:13uur. Bruto tijd 9:50. Totale wachttijd 1:37uur inclusief bidons vullen bij stops. Totale afstand was overigens ongeveer 240km. De 100km lus was ongeveer 90km.
Eerste lus (100km) was lekker rustig en er kon goed doorgereden worden.
Bij de tweede lus (150km) was de drukte goed te merken van diegene die de kortere afstanden rijden. Op de keutenberg voor het eerst echt dramatisch en heb dus ook af moeten stappen en een stukje (22%) moeten lopen vanwege de menigte. Er vielen mensen van hun fiets en de al smalle weg was bezaaid met fietsen en mensen.
Ik heb geloof ik 15minuten gedaan om de Cauberg op te komen en nog eens 30minuten om over finish te komen en mijn chip en plaatje in te leveren.
Ik heb onderweg nog wat pech gehad. Dit werd zeer kundig verholpen bij een van de shimano punten (30 minuten wachten ongeveer).
Overall : goed georganiseerd.
Jammer dat diegene die de 250km rijden zoveel last hebben van de overige afstanden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ben het helemaal met je eens, rij ook altijd de 250 km, de organisatie doet er wijzer aan de 250 km eerst de 150 km lus te laten rijden en daarna de 100 km!! Nu sluit je als 250 km rijder om half tien achter de grote meute aan!!
Heb overigens nog wel alle hellingen op kunnen fietsen!
Heb overigens nog wel alle hellingen op kunnen fietsen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 23 April 2007
Ben het helemaal met je eens, rij ook altijd de 250 km, de organisatie doet er wijzer aan de 250 km eerst de 150 km lus te laten rijden en daarna de 100 km!! Nu sluit je als 250 km rijder om half tien achter de grote meute aan!!
Heb overigens nog wel alle hellingen op kunnen fietsen!
Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen, ik ben om half zeven vertrokken en om half zes was ik weer binnen, niks geen last gehad van extreme drukte, nergens hoeven stoppen voor opstoppingen ofzo, om een super strakke tijd neer tezetten, moet je toch echt een andere tocht nemen.
Ben het helemaal met je eens, rij ook altijd de 250 km, de organisatie doet er wijzer aan de 250 km eerst de 150 km lus te laten rijden en daarna de 100 km!! Nu sluit je als 250 km rijder om half tien achter de grote meute aan!!
Heb overigens nog wel alle hellingen op kunnen fietsen!
Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen, ik ben om half zeven vertrokken en om half zes was ik weer binnen, niks geen last gehad van extreme drukte, nergens hoeven stoppen voor opstoppingen ofzo, om een super strakke tijd neer tezetten, moet je toch echt een andere tocht nemen.
Voor het eerst de AGR gereden (150km). Ook voor het eerst echte heuvels. Viel me mee. Vond de tocht goed georganiseerd maar dingen zoals de bikechip en een stuurbordje zijn niet echt nodig. Jammer van de grootte drukte bij de finish. Was nog fris genoeg om goed de cauberg op te komen maar moest 250 mtr. voor de finish afstappen omdat er gewoon geen doorkomen aan was. Dit zou beter geregeld moeten worden. Toch erg tevreden over mijn rit. Zal hem in de toekomst vast nog wel eens rijden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
De foto's van de fotografen op de Keutenberg staan vanaf morgenavond (24-04-2007) op deze website.
www.fotovansporter.nl.
www.fotovansporter.nl.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door kalkko op 23 April 2007
Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen, ik ben om half zeven vertrokken en om half zes was ik weer binnen, niks geen last gehad van extreme drukte, nergens hoeven stoppen voor opstoppingen ofzo, om een super strakke tijd neer tezetten, moet je toch echt een andere tocht nemen.
Ik kan je verzekeren dat we rustig hebben gereden. Ik heb gedurende de hele rit niemand horen klagen. Ik heb geen scheldpartijen of toeterende auto's gehoord. Ik heb overal rustig gewacht tot ik langzamere fietsers kon inhalen. Wel enkele keren per ongeluk het fietspad gemist en op de weg terechtgekomen. Ook hier geen ergenissen van medeweggebruikers gehoord.
En ik kan je verzekeren dat ik heb erg genoten ondanks de opstoppingen.
Als je een supertijd wilt neerzetten moet je meedoen aan bijvoorbeeld de cyclo "Grand Fondy Eddy Merckx" en niet aan een toertocht.
Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen, ik ben om half zeven vertrokken en om half zes was ik weer binnen, niks geen last gehad van extreme drukte, nergens hoeven stoppen voor opstoppingen ofzo, om een super strakke tijd neer tezetten, moet je toch echt een andere tocht nemen.
Ik kan je verzekeren dat we rustig hebben gereden. Ik heb gedurende de hele rit niemand horen klagen. Ik heb geen scheldpartijen of toeterende auto's gehoord. Ik heb overal rustig gewacht tot ik langzamere fietsers kon inhalen. Wel enkele keren per ongeluk het fietspad gemist en op de weg terechtgekomen. Ook hier geen ergenissen van medeweggebruikers gehoord.
En ik kan je verzekeren dat ik heb erg genoten ondanks de opstoppingen.
Als je een supertijd wilt neerzetten moet je meedoen aan bijvoorbeeld de cyclo "Grand Fondy Eddy Merckx" en niet aan een toertocht.
Quoten: Origineel geplaatst door kalkko op 23 April 2007
Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen
Overigens is rustig aan doen een relatief begrip.
Ik heb het genoegen gehad gedurende een korte duur achter de het hele profteam van Credit Agricole aan te mogen rijden die met een rustig trainingsritje bezig waren. Ik kon ze redelijk volgen op de vlakke gedeelten. Echter toen het op hoog ging was het snel bekeken terwijl ze met een rustig trainingsritje bezig waren. Overigens gedroegen deze profs zich ook keurig.
Ik wil hier alleen maar zeggen dat niet iedereen die je voorbij rijd aan het koersen is en er een wedstrijd van maakt.
Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen
Overigens is rustig aan doen een relatief begrip.
Ik heb het genoegen gehad gedurende een korte duur achter de het hele profteam van Credit Agricole aan te mogen rijden die met een rustig trainingsritje bezig waren. Ik kon ze redelijk volgen op de vlakke gedeelten. Echter toen het op hoog ging was het snel bekeken terwijl ze met een rustig trainingsritje bezig waren. Overigens gedroegen deze profs zich ook keurig.
Ik wil hier alleen maar zeggen dat niet iedereen die je voorbij rijd aan het koersen is en er een wedstrijd van maakt.
Ik hem 'm voor de 4de keer gereden, deze keer als een soort gids om een kennis van mij voor zijn eerste keer door het Limburgse land en de AGR te loodsen. Hij vond het in ieder geval een prachtige ervaring. Op de 'finish' op de Cauberg na (half uur vanaf 200m voor finish tot inleveren bordjes e.d.) had ik weinig opmerkingen op de organisatie. Met name het inschrijven op de dag zelf ging sneller dan vorige edities, toen je een tijd voor dat kleine bruggetje bij de sporthal moest wachten.
De Keuteberg was weer lekker chaotisch als vanouds, zeker als er ook nog 2 politiemotoren, een cameramotor en een tractor!!! tegelijk met honderden fietsers en wandelaars naar boven willen.
Wensen voor volgend jaar:
1. iedereen met een agressieve autotoeterallergie zit nog achter de tralies;
2. iedereen neemt zijn/haar afval mee en gooit het niet op straat;
3. schaf die polsbandjes maar weer af, niemand die er naar kijkt onderweg.
De Keuteberg was weer lekker chaotisch als vanouds, zeker als er ook nog 2 politiemotoren, een cameramotor en een tractor!!! tegelijk met honderden fietsers en wandelaars naar boven willen.
Wensen voor volgend jaar:
1. iedereen met een agressieve autotoeterallergie zit nog achter de tralies;
2. iedereen neemt zijn/haar afval mee en gooit het niet op straat;
3. schaf die polsbandjes maar weer af, niemand die er naar kijkt onderweg.