Lapierre 996 x-lite
- de zwarten
- Forum-lid HC
mooie fiets!
't Is eens wat anders...Maar ik vroeg me af: Die eigenzinnige Fransen blijven maar fietsen bouwen (gitane, look, time, b'twin, deze lapierre, peugeot?)...hoe doen ze het toch? wie koopt al die stuff? Time en Look okay, maar de rest, geraakt dat vlot het land uit? Kopen die Fransen zoveel fietsen?
't Is eens wat anders...Maar ik vroeg me af: Die eigenzinnige Fransen blijven maar fietsen bouwen (gitane, look, time, b'twin, deze lapierre, peugeot?)...hoe doen ze het toch? wie koopt al die stuff? Time en Look okay, maar de rest, geraakt dat vlot het land uit? Kopen die Fransen zoveel fietsen?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Forum-lid
tsja, ik heb t idee dat veel van die fietsen voor 'intern'gebruik zijn.
Een beetje chauvinistisch volk wil natuurlijk een 'eigen' merk.
Een beetje chauvinistisch volk wil natuurlijk een 'eigen' merk.
Dit is toch gewoon hetzelfde kader als Koga gebruikt? Dacht dat ergens gelezen te hebben? Vind het trouwens een mooie bike, persoonlijk vind ik de witte van FdJ trouwens nog mooier.
-
- Forum-lid
Koga en Lapierre zijn wel beide onderdeel van accell. Ik zou niet weten of Koga ook met dit frame werkt maar denk t eigenlijk niet.
Ook ik vind de fdj versie mooiere maar die was uitverkocht en ik kon deze 996 krijgen.
Ook ik vind de fdj versie mooiere maar die was uitverkocht en ik kon deze 996 krijgen.
-
- Forum-lid
ik hoop niet dat ik bij de komende Marmotte veel aanspraak heb van medeLapierre gebruikers: ik spreek geen woord frans,
anyhow, wel een land vol mooie chickies en fietsen en atoomcentrales kunnen ze ook prima bouwen!
anyhow, wel een land vol mooie chickies en fietsen en atoomcentrales kunnen ze ook prima bouwen!
En niet te vergeten ski's.
Salomon en Rossignol behoren tot de wereldtop.
Auto's doen het ook niet slecht, Renault, Citroën, Peugeot.
Oh ja en van frites hebben ze ook wel kaas gegeten
Salomon en Rossignol behoren tot de wereldtop.
Auto's doen het ook niet slecht, Renault, Citroën, Peugeot.
Oh ja en van frites hebben ze ook wel kaas gegeten
-
- Forum-lid
Mijn dilemma: ik wil mijn millennium zadelpen van 27,2 naar de diameter van mijn Xlite (31,6) brengen door middel van een vulbusje.
mijn vraag: is dit een goed idee kwa veiligheid etc?
evenueel is er op marktplaats een Tune zadelpen te koop maar deze is 31,8: past deze in mijn frame?
groet van Friesche Leeuw
mijn vraag: is dit een goed idee kwa veiligheid etc?
evenueel is er op marktplaats een Tune zadelpen te koop maar deze is 31,8: past deze in mijn frame?
groet van Friesche Leeuw
Gebruik van een vulbusje ("shim") werkt prima. Gebruik altijd een momentsleutel bij een carbon frame en/of pen zodat je de zaak niet te vast aandraait.
Een 31.8 pen past niet in 31.6 zo simpel liggen de zaken. 31.6 is overigens wel een vrij gangbare maat.
Een 31.8 pen past niet in 31.6 zo simpel liggen de zaken. 31.6 is overigens wel een vrij gangbare maat.
Wat is het totaalgewicht van de fiets? (of kijk ik er nu zo over?)
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quote: Origineel geplaatst door havana op 17 Januari 2007
Gebruik van een vulbusje ("shim") werkt prima. Gebruik altijd een momentsleutel bij een carbon frame en/of pen zodat je de zaak niet te vast aandraait.Een 31.8 pen past niet in 31.6 zo simpel liggen de zaken. 31.6 is overigens wel een vrij gangbare maat.
Lijkt mij niet verstandig om een shim te gebruiken icm een carbon frame, zeker als je al een keer een zadelpen gebroken hebt.
Waarschijnlijk vervalt je garantie op je frame bij gebruik van een niet passende zadelpen icm een shim.
Tevens is het constructief gezien een minder sterke, veilige oplossing ivg met de voorgeschreven zadelpen.
Gebruik shim kan kraak problemen opleveren.
Mijn advies is om gewoon de juiste diameter zadelpen aan te schaffen.
Gebruik van een vulbusje ("shim") werkt prima. Gebruik altijd een momentsleutel bij een carbon frame en/of pen zodat je de zaak niet te vast aandraait.Een 31.8 pen past niet in 31.6 zo simpel liggen de zaken. 31.6 is overigens wel een vrij gangbare maat.
Lijkt mij niet verstandig om een shim te gebruiken icm een carbon frame, zeker als je al een keer een zadelpen gebroken hebt.
Waarschijnlijk vervalt je garantie op je frame bij gebruik van een niet passende zadelpen icm een shim.
Tevens is het constructief gezien een minder sterke, veilige oplossing ivg met de voorgeschreven zadelpen.
Gebruik shim kan kraak problemen opleveren.
Mijn advies is om gewoon de juiste diameter zadelpen aan te schaffen.