Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

rem kapot?!

mickymic
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 22:27

mickymic 03 jan 2007 12:05

hallo,
ik ben laatst gevallen met mijn racefiets op mijn rechterrem.
mijn achterrem en tegelijkertijd mijn versnelling voor de achterbladen.
nu blijft mijn rem staan als ik hem inknijp, de weerstand in het begin is ook groter dan normaal.
mijn ketting loopt ook niet meer lekker over de bladen heen.
nu denk ik dat er iets is verbogen is in mijn rem.
hoe kan ik daarbij en kan ik dat zelf maken?
ik hoop dat jullie een oplossing weten.
mvg mic

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 03 jan 2007 12:19

hoi mic, kijk eerst eens of er misschien vuil oid in de shifter zit, (heb je campa of shimano).. ik ben bang dat je er zelf niets aan kunt veranderen. wat betreft het lopen van de ketting over de bladen, dit zou niets met de remhendel temaken hoeven te hebben. kijk eens of er verder niets beschadigd is na de val, achterderailleur, crankstel, ketting krom, etc.
 

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 jan 2007 14:46

rem losdraaien (maar niet van kader afnemen), in het midden richten en goed vastdraaien. Indien een slepende remblok moet dit al helpen, indien ze allebei moeilijk loskomen van de velg en blijven plakken, dan de veer van de rem losmaken en iets of wat uitrekken dat de veer meer weerstand biedt. Veer terugplooien.
Derailleur: vooral de kooi niet forceren! kijken of hij rechtstaat, indien niet, derailleurklem losmaken, derailleur enkele millimeters boven grootste voorblad positioneren en aandraaien die vijs. Als je rechts gevallen bent, zal het alvast niet aan de shifter liggen, want die staat links...
 
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie