Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 sep 2008 23:40

Het frame is voor een wegframe al te groot, het hoogte verschil tussen zadel en stuur is maar heel klein, de zadelpen komt nauwlijks uit het frame.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 02 okt 2008 11:29

Het T2 opzetstuur is dan wel weer slim gekozen. Tenminste, de armsteuntjes en het stuurtje kan je t.o.v. je normale stuur naar achteren verschuiven en zo dus "korter" gaan zitten. En tja je moet wat als het frame wellicht op de groei gekocht is. Of heb je misschien een erg lang bovenlijf Adne? Dan had 1 maatje kleiner en een iets langere stuurpen ook best nog gekund.

adne
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:28

adne 03 okt 2008 14:23

newD schreef:Het T2 opzetstuur is dan wel weer slim gekozen. Tenminste, de armsteuntjes en het stuurtje kan je t.o.v. je normale stuur naar achteren verschuiven en zo dus "korter" gaan zitten.


Dat heb ik inderdaad ook gedaan, die 'buisjes' meer naar achteren schuiven.
newD schreef:En tja je moet wat als het frame wellicht op de groei gekocht is. Of heb je misschien een erg lang bovenlijf Adne? Dan had 1 maatje kleiner en een iets langere stuurpen ook best nog gekund.


Ik heb inderdaad vrij korte benen vergeleken met m'n bovenlichaam, maar waarom de fietsenmaker aanraadde om deze frame-maat te kopen in plaats van een maat kleiner, was dat ik er deze winter weinig tot niet op ga fietsen, omdat ik dan op m'n oude fiets rij. Als in maart zo'n beetje de wedstrijden beginnen, ben ik waarschijnlijk weer een stuk gegroeid en kan het zadel weer wat omhoog (het zadel staat op de foto wel wat lager dan normaal).

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 okt 2008 13:59

Advies nodig

Ik ben een nieuw projectje gestart door een Look kg196m (mooie klassieker) die ik voor weinig kon kopen om te bouwen naar een tijdrit/triatlon-apparaat. Er zit nu een normale bochen die wil ik vervangen voor een ossenkopstuur met tijdritremmen en een opzetstuur (had ik al liggen, profile) met topshifters.

Hoe werkt dat met de kabels. Lopen de kabels bij de shifters door de buis van je opzetstuur (en moet ik een gaatje boren om de kabel eruit te laten komen) of moet dat anders (het worden 9sp ultegra topshifters) ? Zelfde voor de remmen: komen die via een gaatje weet uit het stuur ? Het ossekopstuur kan niet de meest moderne worden vanwege budget (het is een fietsie erbij) maar ook omdat het een niet-oversized-passing is.

Graag jullie deskundig advies. En alvast dank voor het meedenken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 09 okt 2008 14:14

een 26 TT basebar voâh weinâgh staat in het te koop topic (heb er zelf niets mee te maken)

Verder heb ik idd de kabels door beide stuurtjes lopen. In beide (vision alu basebar en profile design T2+) was daar al ruimte voor. Als er geen ruimte voor is kan je idd gaatjes boren of met tiewraps en tape de kabels leggen. Let wel even op dat de kabels genoeg ruimte geven om het stuur te laten draaien (kan soms bij TT builds wat lastig zijn).

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 15 okt 2008 13:15

[img=http://www.recycling.me.uk/time%20trial.JPG]

Deze wou ik jullie niet laten ontgaan!

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 15 okt 2008 13:46

Check de link voor de top 15 van Kona, aardige fietsjes dacht ik zo. Ook de ploegmaat van CASRAN op de foto, Rutger Beke 3e plaats.

Top 15 Hawaii Mannen
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 15 okt 2008 14:53

Staan idd mooie fietsjes op!

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 15 okt 2008 23:45

Vooral die witte Cannondale met wit Xentis stuur van Faris Al Sultan . Ni nog die prachtige Xentis wielen voor de gelegenheid in het wit. Een werkje voor Tiest. ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 16 okt 2008 17:32

Chaingang schreef:Vooral die witte Cannondale met wit Xentis stuur van Faris Al Sultan . Ni nog die prachtige Xentis wielen voor de gelegenheid in het wit. Een werkje voor Tiest. ;)


Your wish... click - de 3e foto van linskboven!

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 16 okt 2008 17:37

Lekkerrrrrrrrrrrrr, en dan de 2de foto rechtsboven mag er ook wezen. :D
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 16 okt 2008 18:41

Bij triathlon zijn de tijdritmonsters net weer iets exclusiever dan bij het wielrennen :D

Plaats reactie