nieuw prototype trek
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
geheim: langere vorkbuis om de bel op te monteren (enkel bij shimano afmontage)...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quote: Origineel geplaatst door de zwarten op 08 Januari 2007
geheim: langere vorkbuis om de bel op te monteren (enkel bij shimano afmontage)...
Denk eerder een elektrische bel in combinatie met elektrisch schakelunit
geheim: langere vorkbuis om de bel op te monteren (enkel bij shimano afmontage)...
Denk eerder een elektrische bel in combinatie met elektrisch schakelunit
What makes the boat go faster?
ik zal maar weer de ongelovige Thomas uithangen, of toch eerder de sceptische .
Electrische groep op deze fiets ? nu ja, stuur die jongens terug naar school want uit de shifters komen nog steeds kabels met hein, waarom dienen die dan nog , er is toch enkel maar een signaaldraadje nodig (liefst nog niet draadloos, want anders als uwe gebuur schakelt dan schakelt gij misschien ook, nog niet gesproken wat er zou gebeuren als uw GSM afgaat) .
Ik zit er alvast niet op te wachten op het electronische gebeuren op de fiets, voor een keer dat er nog iets heel goed technisch werkt de dag van vandaag, en de kracht die ik moet uitoefenen op men shifter is ook niet van die aard dat ik zit te wachten op een drukknopje.
de fiets zelf vind ik niet echt geslaagd, zoals eerder vermeld hier het balhoofd, ....
Electrische groep op deze fiets ? nu ja, stuur die jongens terug naar school want uit de shifters komen nog steeds kabels met hein, waarom dienen die dan nog , er is toch enkel maar een signaaldraadje nodig (liefst nog niet draadloos, want anders als uwe gebuur schakelt dan schakelt gij misschien ook, nog niet gesproken wat er zou gebeuren als uw GSM afgaat) .
Ik zit er alvast niet op te wachten op het electronische gebeuren op de fiets, voor een keer dat er nog iets heel goed technisch werkt de dag van vandaag, en de kracht die ik moet uitoefenen op men shifter is ook niet van die aard dat ik zit te wachten op een drukknopje.
de fiets zelf vind ik niet echt geslaagd, zoals eerder vermeld hier het balhoofd, ....
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 Januari 2007
Sharkman komt het dichtst bij wat men momenteel bij Disco (enkel op de TT fiets op dit moment - en wie doordenkt weet waarom en meteen het pijnpunt) aan het testen is.
Geen nood Rombaft, ik zit nog op school. Ik zei trouwens zelf dat het een gok was.
Als je het bericht van Casran goed had gelezen, zou je zien dat "het nieuwe" alleen op de TT-fiets getest wordt op dit moment.
Dus mss eerst eens grondig lezen vooraleer je de "sceptische" uithangt.
Sharkman komt het dichtst bij wat men momenteel bij Disco (enkel op de TT fiets op dit moment - en wie doordenkt weet waarom en meteen het pijnpunt) aan het testen is.
Geen nood Rombaft, ik zit nog op school. Ik zei trouwens zelf dat het een gok was.
Als je het bericht van Casran goed had gelezen, zou je zien dat "het nieuwe" alleen op de TT-fiets getest wordt op dit moment.
Dus mss eerst eens grondig lezen vooraleer je de "sceptische" uithangt.
Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 09 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 Januari 2007
Sharkman komt het dichtst bij wat men momenteel bij Disco (enkel op de TT fiets op dit moment - en wie doordenkt weet waarom en meteen het pijnpunt) aan het testen is.
Geen nood Rombaft, ik zit nog op school. Ik zei trouwens zelf dat het een gok was.
Als je het bericht van Casran goed had gelezen, zou je zien dat "het nieuwe" alleen op de TT-fiets getest wordt op dit moment.
Dus mss eerst eens grondig lezen vooraleer je de "sceptische" uithangt.
- casran zegt dat ie het weet maar mag niets zeggen ,
daarop zegt sharkman drie dingen, 11 speed, carbon in de groep en electrisch schakelen.
daarop zegt casran, ja sharkman zit er het dichts bij, wel enkel op de TT fiets, trwijl er hier een foto staat niet van een TT fiets.
nu ja, niet voor 't een of 't ander, maar casran dat gezever van "ik weet het maar ik mag niets zeggen" , we zijn toch al van de lagere school niet ?
en nog niemand heeft hier eigenlijk een duidelijk antwoord gegeven wat er nu eigenlijk is met die afgebeelde fiets (want daarover gaat dit topic toch) , er kwamen wel insinuaties dat het over een electrische groep ging waarop ik mijn antwoord gaf dat er wel nog kabelhein uit die shifters komt.
dat campa en shimano beide bezig zjin met electrisch schakelende groepen weten we ook reeds allemaal, er hebben al foto's van gestaan op verschillende websites.
dus Paashaas, misschien jij eens duidelijk het topic doorlezen op jouw beurt?
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 Januari 2007
Sharkman komt het dichtst bij wat men momenteel bij Disco (enkel op de TT fiets op dit moment - en wie doordenkt weet waarom en meteen het pijnpunt) aan het testen is.
Geen nood Rombaft, ik zit nog op school. Ik zei trouwens zelf dat het een gok was.
Als je het bericht van Casran goed had gelezen, zou je zien dat "het nieuwe" alleen op de TT-fiets getest wordt op dit moment.
Dus mss eerst eens grondig lezen vooraleer je de "sceptische" uithangt.
- casran zegt dat ie het weet maar mag niets zeggen ,
daarop zegt sharkman drie dingen, 11 speed, carbon in de groep en electrisch schakelen.
daarop zegt casran, ja sharkman zit er het dichts bij, wel enkel op de TT fiets, trwijl er hier een foto staat niet van een TT fiets.
nu ja, niet voor 't een of 't ander, maar casran dat gezever van "ik weet het maar ik mag niets zeggen" , we zijn toch al van de lagere school niet ?
en nog niemand heeft hier eigenlijk een duidelijk antwoord gegeven wat er nu eigenlijk is met die afgebeelde fiets (want daarover gaat dit topic toch) , er kwamen wel insinuaties dat het over een electrische groep ging waarop ik mijn antwoord gaf dat er wel nog kabelhein uit die shifters komt.
dat campa en shimano beide bezig zjin met electrisch schakelende groepen weten we ook reeds allemaal, er hebben al foto's van gestaan op verschillende websites.
dus Paashaas, misschien jij eens duidelijk het topic doorlezen op jouw beurt?
Ik weet niet wat ik gezegd heb, waaruit zou blijken dat ik het topic niet grondig heb doorlezen.
Maar, kleine kinderen zoals we zijn, zitten we nog altijd te gissen wat het is.
Casran zei dat het met een TT-fiets werd getest, dus niet met een gewone koersfiets, daaruit volgt dat er is niks abnormaals is aan die kabels op de koersfiets.
Maar voor de 30ste keer, het was een wilde gok, ik wil niet mijn gelijk halen (ik heb waarschijnlijk toch geen gelijk). Ik wil gewoon mijn redenering verduidelijken.
Edit: zoals je gezien hebt zijn deze systemen weinig elegant. Trek en Shimano hebben al een goede samenwerking (getuige oa de bekende Shimano-sticker op de liggende achtervork). Dus het ZOU kunnen dat ze samen naar een geïntregeerd systeem zoeken.
Maar, kleine kinderen zoals we zijn, zitten we nog altijd te gissen wat het is.
Casran zei dat het met een TT-fiets werd getest, dus niet met een gewone koersfiets, daaruit volgt dat er is niks abnormaals is aan die kabels op de koersfiets.
Maar voor de 30ste keer, het was een wilde gok, ik wil niet mijn gelijk halen (ik heb waarschijnlijk toch geen gelijk). Ik wil gewoon mijn redenering verduidelijken.
Edit: zoals je gezien hebt zijn deze systemen weinig elegant. Trek en Shimano hebben al een goede samenwerking (getuige oa de bekende Shimano-sticker op de liggende achtervork). Dus het ZOU kunnen dat ze samen naar een geïntregeerd systeem zoeken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Rombaft met een beetje logisch nadenken is het niet zo moeilijk. Wie zit er nu te springen om 11 speed bij een TT-fiets, dat is wel de laatste fiets waar ik graag 11 kransjes wil.
Op zich vind ik 11 kransjes wel aardig, want dan kunnen ze mooi een 12-25 cassete maken die wel een 18 heeft: 12,13,14,15,16,17,18,19,22,25 Zo'n cassete lijkt me wel handig, dan hoef ik nooit m'n cassete te wisselen met m'n 39-52
Op zich vind ik 11 kransjes wel aardig, want dan kunnen ze mooi een 12-25 cassete maken die wel een 18 heeft: 12,13,14,15,16,17,18,19,22,25 Zo'n cassete lijkt me wel handig, dan hoef ik nooit m'n cassete te wisselen met m'n 39-52
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Januari 2007
@Rombaft met een beetje logisch nadenken is het niet zo moeilijk. Wie zit er nu te springen om 11 speed bij een TT-fiets, dat is wel de laatste fiets waar ik graag 11 kransjes wil. Op zich vind ik 11 kransjes wel aardig, want dan kunnen ze mooi een 12-25 cassete maken die wel een 18 heeft: 12,13,14,15,16,17,18,19,22,25 Zo'n cassete lijkt me wel handig, dan hoef ik nooit m'n cassete te wisselen met m'n 39-52
Moet je even een mail sturen naar de fabrikant, want als ik goed tel zijn dit zijn 10 kransjes. Is dus nu al te realiseren.
@Rombaft met een beetje logisch nadenken is het niet zo moeilijk. Wie zit er nu te springen om 11 speed bij een TT-fiets, dat is wel de laatste fiets waar ik graag 11 kransjes wil. Op zich vind ik 11 kransjes wel aardig, want dan kunnen ze mooi een 12-25 cassete maken die wel een 18 heeft: 12,13,14,15,16,17,18,19,22,25 Zo'n cassete lijkt me wel handig, dan hoef ik nooit m'n cassete te wisselen met m'n 39-52
Moet je even een mail sturen naar de fabrikant, want als ik goed tel zijn dit zijn 10 kransjes. Is dus nu al te realiseren.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 10 Januari 2007
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Januari 2007
@Rombaft met een beetje logisch nadenken is het niet zo moeilijk. Wie zit er nu te springen om 11 speed bij een TT-fiets, dat is wel de laatste fiets waar ik graag 11 kransjes wil.
Op zich vind ik 11 kransjes wel aardig, want dan kunnen ze mooi een 12-25 cassete maken die wel een 18 heeft: 12,13,14,15,16,17,18,19,22,25 Zo'n cassete lijkt me wel handig, dan hoef ik nooit m'n cassete te wisselen met m'n 39-52
Moet je even een mail sturen naar de fabrikant, want als ik goed tel zijn dit zijn 10 kransjes. Is dus nu al te realiseren.
Oftewel we maken er 12,13,14,15,16,17,18,19,21,23,25 van.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Januari 2007
@Rombaft met een beetje logisch nadenken is het niet zo moeilijk. Wie zit er nu te springen om 11 speed bij een TT-fiets, dat is wel de laatste fiets waar ik graag 11 kransjes wil.
Op zich vind ik 11 kransjes wel aardig, want dan kunnen ze mooi een 12-25 cassete maken die wel een 18 heeft: 12,13,14,15,16,17,18,19,22,25 Zo'n cassete lijkt me wel handig, dan hoef ik nooit m'n cassete te wisselen met m'n 39-52
Moet je even een mail sturen naar de fabrikant, want als ik goed tel zijn dit zijn 10 kransjes. Is dus nu al te realiseren.
Oftewel we maken er 12,13,14,15,16,17,18,19,21,23,25 van.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity