Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

nieuwe cranks op 8 speed

robbyrobby
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 dec 2006 21:41

robbyrobby 07 jan 2007 15:51

ik heb een 8 speed ultegra fiets maar ik zou nu graag iets langere cranks monteren , bij het demonteren zag ik dat de trapas ook aan vervanging toe is.
mijn vraag is ,kan ik hier nu ook een nieuw 9 10 speed crankstel op kwijt met een bijpassende trapas of moet ik langere cranks 2e hands zien te krijgen?
misschien zijn er nog meer opties, dan hoor ik het graag

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jan 2007 17:37

Ik kan het mis hebben, maar 8-speed Ultegra bestaat volgens mij niet. Bedoel je misschien Shimano 600?
9 en 10-speed Ultegra bestaat uiteraard wel.
Een nieuw crankstel op een 8-speed systeem moet volgens mij gewoon werken trouwens. Enige verschil is de dikkere ketting. Ik zou dat trapstel dan wel 2e hands kopen, want voor de nieuwprijs heb je bijna een compleet nieuwe groep....

robbyrobby
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 dec 2006 21:41

robbyrobby 07 jan 2007 17:42

ja sorry dat klopt helemaal, mijn fiets is een verzameling van onderdelen maar de shifters zijn inderdaad shimano 600 sti s met een 8 speed freewheel en cassette.
zelf schakel ik niet zoveel en stamp ouderwets nog op de grote plaat, ik heb dan ook niet zoveel behoefte aan 10 speed maar wil wel langere cranks.

Plaats reactie