Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

irritatie bij de schaamstreek

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 10 sep 2009 13:23

[quote="niels1979"]even een schopje naar boven.

Ik zit ook met een probleem en dit is irritant aan het worden.
Ik rijd nu op een Toupe 143 mm ivm de afstand van dit zitbotjes. Maar ik heb de laatste tijd veel last van schuurplekjes rondom de schaamstreek wat het lekker fietsen niet echt bevorderd.
Als ik nu een ander zadel probeer kom ik toch weer uit bij een Specialized zadel omdat deze 143 mm modellen heeft en andere merken meer smalle zadels heeft.

Is het verstandig om een zadel te nemen met een bredere neus zoals een Specialized Phenom of juist een zadel met een hele smalle voorkant zoals ?????
Iemand een ideel wat voor zadel dan het beste is?[/quote]

Collega heeft een zadel van sq labs. Zou zeggen google eens hierop. Zijn in allerlei varianten te verkrijgen. Suc6.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 11 sep 2009 00:06

ik had ook een sorot van eczeem. Met een stinkend zalfje van de dokter was het zo verholpen. Helaas keert het wel tekens weer terug. Zalfje is niet erg lang houdbaar en best agressief dus moet misschien ook eens op zoek naar een betere oplossing.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 11 sep 2009 15:21

Bij huidirritatie zou ik ook in de eerste plaats aan wat vettigheid denken. Zinkzalf wil ook nog wel eens goed werken bij fietsers. En verder kan het wasmiddel irritatie geven - blijven altijd wat restjes van achter. Fietsbroek extra uitspoelen en/of andere soort wasmiddel uitproberen.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 12 sep 2009 14:35

ALTIJD!!! Assos-creme gebruiken (of een ander broekvet.)

Ook als je maar 90' gaat ofzo.

Voorkomen is beter dan genezen.
Als je er al last van hebt gaat het nl maar heel langzaam weg (omdat je het steeds weer opnieuw irriteert.)
Dan pas opeens gaan smeren helpt dus ook niet meer.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 22 sep 2009 11:02

Inderdaad, broekenvet gebruiken (ik gebruik die van Born en volgens mijn vrouw is dat gewone uierzalf). Als ik mijn liezen niet invet worden ze op elk zadel binnen een half uur pijnlijk schraal.

Plaats reactie