Je tent zal je elke dag zelf moeten afbreken en opbouwen. Op rustdagen mag je hem een daje laten staan. TIP: huur geen tent bij de organisatie. Ze zijn vaak groot en degelijk (voordeel) maar je moet doorgaans een heleboel haringen de grond inslaan (groot nadeel). Koop liever een klein iglo-tentje. Die staan binnen 10 minuten met een minimum aantal haringen. Als je nog nooit gekampeerd hebt, zet dan thuis om te oefenen je tent een keer op. Koop spijker haringen ipv gewone haringen. Ik heb geen ervaringen met matjes, maar zweer bij het comfort van een luchtbed. Het oppompen hiervan heb ik er graag voor over. Soms heb je geluk met je luchtbed. Als de groep klein is en het busje groot, dan kun je het ding opgepompt vervoeren.
Reizen met cycletours zijn bijna altijd mooie vakanties. Je rijd de hele dag over mooi kleine weggetjes met schitterend landschap. 's Morgens is er een ruimschoots ontbijt en 's avonds wordt er heerlijk gegeten. Je rijd in de zomer in mooi weer gebieden. Als je van fietsen in de bergen houd, zijn dit prachtige reizen.
een tevreden deelnemer
Reis Cycletours
Ok, bedankt voor de tips, de tent opzetten zal wel lukken, alleen zo vaak doen keek ik een beetje tegenop, maar dat moet ik maar voor lief nemen. Ik dacht ook nog ff aan zo'n "Quechua" die zich zelf uitvouwd, maar dat zijn geloof ik niet de ruimste tenten.
Hoe ziet zo'n dag er verder eigenlijk uit, ik neem aan dat je niet al te vroeg kan starten (-> inpakken), of zet je als groep vroeg de wekker? Lijkt me wel fijn om een beetje vroeg te starten aangezien bij mooi weer het al snel warm wordt.
Namen jullie verder nog zelf voeding mee (repen e.d) of biedt Cycletours nog voedsel voor onderweg aan, buiten de soep op de toep?
Hoe ziet zo'n dag er verder eigenlijk uit, ik neem aan dat je niet al te vroeg kan starten (-> inpakken), of zet je als groep vroeg de wekker? Lijkt me wel fijn om een beetje vroeg te starten aangezien bij mooi weer het al snel warm wordt.
Namen jullie verder nog zelf voeding mee (repen e.d) of biedt Cycletours nog voedsel voor onderweg aan, buiten de soep op de toep?
De groep start 's morgens vroeg met het ontbijt om 8 uur. Eerder eten kan niet. Daarna pakt iedereen zijn spullen in en wordt het luifel, de banken en kookspullen opgeruimd. Je moet er van uit gaan dat je een paar keer "corvee" hebt. De reisbegeleiding kan namelijk niet alles zelf doen. Dit betekent dat je moet meehelpen koken, afwassen en de zooi 's morgens opruimen. Dit is doorgaans niet veel werk en ook geen vervelend werk, maar het moet wel gedaan worden. Er is een bepaalde mate van sociaal gedrag aanwezig 's morgens. Iedereen helpt even mee op de boel op te ruimen. Want dan ben je met z'n allen eerder op pad. Als je voor het ontbijt al je spullen al hebt ingepakt en er na het ontbijt als een speer vandoor gaat, wordt je dat niet door ieder in dank afgenomen. Meestal kun je zo rond 9:15 en 9:30 vertrekken. Als er een zware etappe moet worden gereden, dan krijgen de mindere goden vaak de kans om iets eerder weg te rijden.
Live fast; die young. mijn blog
Handig topic met interessante tips, bedankt.
In Augustus ga ik (voor het eerst, in dubbel opzicht) met Cycletours naar Alpe d'Huez (in hotel). Het wordt ook m'n eerste keer dat ik alleen op fietsvakantie ga. Nu vraag ik me af hoe ik het beste m'n paspoort + zakgeld kan 'bewaren'. Achter laten op de kamer lijkt me geen fijn idee, of is het zo dat daarvoor kluisjes aanwezig zijn in het hotel? Of alles onderweg meenemen (in de zakken van je shirt)... lijkt me ook niet optimaal.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee / tips hiervoor?
Alvast bedankt.
In Augustus ga ik (voor het eerst, in dubbel opzicht) met Cycletours naar Alpe d'Huez (in hotel). Het wordt ook m'n eerste keer dat ik alleen op fietsvakantie ga. Nu vraag ik me af hoe ik het beste m'n paspoort + zakgeld kan 'bewaren'. Achter laten op de kamer lijkt me geen fijn idee, of is het zo dat daarvoor kluisjes aanwezig zijn in het hotel? Of alles onderweg meenemen (in de zakken van je shirt)... lijkt me ook niet optimaal.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee / tips hiervoor?
Alvast bedankt.