Ik ben al enige tijd op zoek naar een tweedehands racer voor 500-600 euro. Heb de vele forumbijdrages over dit onderwerp met interesse gelezen, en zou nu graag ook zelf van jullie expertise gebruik maken.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Giant TCR die op marktplaats wordt aangeboden http://fiets.marktplaats.nl/racefietsen ... dized.html?
Wel heb ik nog enige twijfel over de maat: ben 1.92m lang met een bbl van 93cm, verhoudingsgewijs heb ik dus een hoog frame nodig. Mijn vorige fiets was een Concorde Poggio met een traditioneel kader van 63 cm (ct), dit is een sloping frame maat large. De huidige eigenaar is zelf ook 1.90 en heeft een stuurpen van 13 cm gemonteerd, waarmee het frame naar zijn mening ook voor mij geschikt zou zijn.
De afmontage lijkt me voor een fiets met een vraagprijs van 550 euro best ok (9-speed Dura Ace jubileum groep), en bovendien krijg ik er een nieuwe ketting, cassette en buitenblad bij. De wielen zeggen me alleen niks: iemand ervaring met Quasar Pegasus?
Advies gevraagd over tweedehands TCR
Large komt ongeveer overeen met maat 60-61 traditioneel. Zou mogelijk aan de kleine kant kunnen zijn, vooral omdat de balhoofdbuis aan de korte kant is (en dus een diepe zit). Dan moet je al snel met een 'omgekeerde' stuurpen gaan rijden (zoals de huidige eigenaar ook doet). Heb goede ervaring met TCR, maar zou zeker even goed passen en vergelijken met wat je nu hebt. Lijkt me een twijfelgeval.
Je past er zeker op. Punt is of je dat wel wil. Je rijdt dan met een lange stuurpen en een hoge zadelstand. Overigens, ik rij met mijn 187 cm op een M met een stuurpen van 140 cm (relatief kleine benen, waardoor een L een beetje hoog voor mij is). Had ook een L kunnen kiezen, maar dat gaf een slagschip gevoel.
Bedankt voor de informatie, ik ga dinsdag passen, zal jullie weten of het wat is geworden.
Blijf m'n twijfel houden over een sloping frame, met name ten aanzien van de grote afstand tussen zadel en zadelstrop (wat het 'slagschipgevoel' veroorzaakt, denk ik), maar ik wil het wel eens aan den lijve ondervinden.
Blijf m'n twijfel houden over een sloping frame, met name ten aanzien van de grote afstand tussen zadel en zadelstrop (wat het 'slagschipgevoel' veroorzaakt, denk ik), maar ik wil het wel eens aan den lijve ondervinden.
Quoten: Origineel geplaatst door bruud op 09 Februari 2007
Large komt ongeveer overeen met maat 60-61 traditioneel. Zou mogelijk aan de kleine kant kunnen zijn, vooral omdat de balhoofdbuis aan de korte kant is (en dus een diepe zit). Dan moet je al snel met een 'omgekeerde' stuurpen gaan rijden (zoals de huidige eigenaar ook doet). Heb goede ervaring met TCR, maar zou zeker even goed passen en vergelijken met wat je nu hebt. Lijkt me een twijfelgeval.
large komt overeen met een 55/56 denk ik
grtz
large komt overeen met een 55/56 denk ik
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC