Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe fiets Specialized Tarmac SL

fietsdier
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2005 22:58

fietsdier 23 feb 2007 20:05

En bye the way: mijn charmeoffensief heeft ook niet geholpen. Zou graag vooe de roubaix expert tripple gaan ,maar helaas. Wordt ws juli of toch maar de goedkopere tarmac comp double met 27-30 blad.
Ben 170 en 64 kg dus dan weet je het wel.
Klimmen maar. Doe in juni notabene op mijn verjaardag de reus van vlaanderen !!!

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 feb 2007 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door fietsdier op 23 Februari 2007


Ben 170 en 64 kg dus dan weet je het wel.

Dan weet ik het wel? Bedoel je daarmee: geen Roubaix als je 82 weegt?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

fietsdier
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2005 22:58

fietsdier 23 feb 2007 20:10

Eigenlijk heel makkelijk. Je moet bij een goed dealer je op laten meten wat betreft je perfecte zithouding.
Het maakt niet uit als jouw zadel hoger zit in combinatie met jouw gewicht. Het specialized frame kan daar echt wel tegen hoor. Je zakt echt niet door.Laat staan dat jouw frame knikt.

fietsdier
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2005 22:58

fietsdier 23 feb 2007 20:12

Ik wou dat ik zo veel woog !!
Ik wordt steevast weg geblazen bij elke wind stoot.Ik ga ook niet voor de snelheid.maar voor de uithouding.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 feb 2007 20:25

Quoten: Origineel geplaatst door fietsdier op 23 Februari 2007


Ik wou dat ik zo veel woog !!
Ik wordt steevast weg geblazen bij elke wind stoot.Ik ga ook niet voor de snelheid.maar voor de uithouding.


Zullen we delen: jij enkele kg. erbij ik enkele kg eraf.
 
n-topic: het is een zeer mooie fiets en ik vind vooral de kleurcombinatie geweldig.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

specialfox
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:10

specialfox 23 feb 2007 20:26

Ik weeg ook 85 kg, en ik gebruik hem enkel als toerfiets, maar na de griepepidemie, kon ik het me permitteren als arts om ipv nieuwe groep op mijn oude fiets te zetten een heel nieuwe fiets kopen. Ik ben namelijk nogal maniakaal als het op materiaal komt. Ik heb nog een Trek Madone 5.9 met Lightweihgts die nog een pak duurder is, zelfs met zero grvity remmen via Sharkman. Mijn eerste fiets staat nu op rollen en ik kies tussen Specialized of Trek.
Mijn andere fietsen zijn inderdaad een stuk groter van maat , maar nu wilde ik wat kleiner. Ben er reeds mee gaan rijden gezien het goede weer en hoewel hij 400 gr meer weegt als mijn Trek vind ik het toch fijner en directer om met deze fiets te rijden.
Het is inderdaad geen goedkope fiets, om en bij de 4700 €, maar je rijd dan wel op een topfiets, zeer stijf.
Het is de bedoeling om deze zomer vanuit België naar de Mont Ventoux te fietsen gedurende een 9 tal dagen en als apotheose dan de beklimming. Ik hoop tegen dan een 10 kg lichter te zijn. In elk geval is mijn beurs al heel wat lichter, gelukkig moet ik geen goedkeuring van mijn dame krijgen in verband met aankoop fietsen. Ze zegt altijd het is goedkoper dan vreemdgaan en met al die tijd dat je erin stopt heb je uberhaupt geen tijd meer om aan andere vrouwen te denken.
Nog een plezant weekend gewenst van de Biking dokter uit West-Vlaanderen.
FOX

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 feb 2007 20:30

Quoten: Origineel geplaatst door special fox op 23 Februari 2007


 Ze zegt altijd het is goedkoper dan vreemdgaan en met al die tijd dat je erin stopt...



Hoe moet ik deze zin opvatten .
Door de griepepidemie kun je je deze fiets veroorloven? Dus, als ik het goed begrijp, vaar jij wel bij de miserie van een ander? Nogmaals .
Je spreekt van een superstijf frame, wat kun je daarover vertellen?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

fietsdier
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2005 22:58

fietsdier 23 feb 2007 20:37

En wij zijn maar tobbers !!! Wij kunnen ons nog geen roubaix veroorloven.Zal wel weer een Allez worden.Overigens een allez frame module opbouwen is ook niet verkeerd.
Met campagnolo onderdelen ,sirroco,s etc..

specialfox
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:10

specialfox 23 feb 2007 20:49

Ik dacht dat de Roubaix getest geweest is qua stijfheid in Tour en dat hij als tweede uit de test kwam na Scott CR1 en nog stijver dan Cervelo R3. Maar als je de prijs in acht nam was hij met kop en schouder de beste koop onder de stijve carbonnen kaders. Ik denk dat de tarmac niet veel minder stijf is, maar ik vind hem vele malen mooier dan da Roubaix en met korting kwam het kader op 1980 €. Torsiestifheid rond de 92 denk ik zo.
En inderdaad bij een griepepidemie in België heeft iedereen een ziektebriefje nodig en zodoende krijg ik zo mijn voorjaarspremie. Allen slecht voor het gewicht want ik kon  3weken niet rijden. En jullie Nederlanders zullen hem ook nog hebben, de griep want het betreft d A griep en hij komt vanuit Frankrijk, dus eerst bij ons in West-Vlaanderen en zo tot bij jullie.
FOX

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 feb 2007 20:56

Quoten: Origineel geplaatst door special fox op 23 Februari 2007


Ik dacht dat de Roubaix getest geweest is qua stijfheid in Tour en dat hij als tweede uit de test kwam na Scott CR1 en nog stijver dan Cervelo R3. Maar als je de prijs in acht nam was hij met kop en schouder de beste koop onder de stijve carbonnen kaders. Ik denk dat de tarmac niet veel minder stijf is, maar ik vind hem vele malen mooier dan da Roubaix en met korting kwam het kader op 1980 €. Torsiestifheid rond de 92 denk ik zo.
En inderdaad bij een griepepidemie in België heeft iedereen een ziektebriefje nodig en zodoende krijg ik zo mijn voorjaarspremie. Allen slecht voor het gewicht want ik kon  3weken niet rijden. En jullie Nederlanders zullen hem ook nog hebben, de griep want het betreft d A griep en hij komt vanuit Frankrijk, dus eerst bij ons in West-Vlaanderen en zo tot bij jullie.


Ik meen dat de Roubaix Elite 2006 een torsiestijfheid heeft van 85 en het 2007 model zou 10 stijver zijn, dus 93. Alle gegevens: torsie 93; vork 65; bracket 53. Zou voldoende moeten zijn voor mijn gewicht dus. En inmiddels lees ik hier dat de zadelpen net zo hoog kan als het maximum aangeeft. Dat zal in de fabriek waarschijnlijk wel getest zijn.
De Elite is volgens mij het oude frame en de Expert is het nieuwe frame, die stijfheidswaarden kan ik nergens vinden. Vermoedelijk zijn dat de waarden die hierboven staan.
Over die griep las ik dat die dit jaar zeer waarschijnlijk geen epidemie in NL zal veroorzaken. Maar nu zeg jij dat die vanuit België alsnog naar ons komt. Een relatiegeschenk dus.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 feb 2007 21:16

Ik weeg ook 85 kg, en ik gebruik hem enkel als toerfiets, maar na de griepepidemie, kon ik het me permitteren als arts om ipv nieuwe groep op mijn oude fiets te zetten een heel nieuwe fiets kopen.
Ben blij dat je geen begrafenisondernemer ben, ander kreeg ik wel een heel raar onderbuikgevoel bij deze fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 23 feb 2007 21:57

Prachtige fiets en prima afmontage. Heb je al kilomters gemaakt? Ze rijden heerlijk, stijfheid is uitstekend, een duidelijk verschil met m'n vorige fiets. Krijg je geen spijt van (waarom zou je ook). Veel plezier ermee!!
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

Plaats reactie