Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Michelin pro moeilijk te verwijderen

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 14 mar 2007 11:14

Ik gebruik ook Michelin Pro Race en inderdaad gaan deze moeilijk op diverse velgen. Laatst heb ik een setje Schwalbe Ultremo gekocht en deze gaan met gemak op "Michelin probleem met monteren velgen". Nu heb ik ook een setje trainingswielen (Quasar) waar de Michelin's wel makkelijk opgaan, op deze velgen moet je dus absoluut geen Ultremo's monteren!! Je drukt ze met een paar bar zonder problemen van de velg!!
Mijn advies voor de Ultremo's; Alleen toepassen op velgen waar je normaal nauwelijks Michelin Pro race op kunt krijgen .........
 

porrie
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 nov 2005 21:40

porrie 14 mar 2007 13:16

ik heb een nieuwe racefiets gekocht en daar zitten pariba revolution banden onder en na 100 km al lek .
deze banden zijn ook niet te verwisselen en heb nu ook de schwalbe ultremo bestelt.
ik hoop dat ik hier meer plezier van heb.
ik heb easton vista velgen.
het is iedergeval een slecht begin,nooit eerder een racefiets gehad

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3077
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 18 mar 2007 11:34

Quoten: Origineel geplaatst door 11-speed op 14 Maart 2007


 Nu heb ik ook een setje trainingswielen (Quasar) waar de Michelin's wel makkelijk opgaan, op deze velgen moet je dus absoluut geen Ultremo's monteren!! Je drukt ze met een paar bar zonder problemen van de velg!!


Heb je dit ook daadwerkelijk geprobeerd of is het een gevoel dat je hierbij hebt ?

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 18 mar 2007 22:49

Quoten: Origineel geplaatst door porrie op 14 Maart 2007


ik heb een nieuwe racefiets gekocht en daar zitten pariba revolution banden onder en na 100 km al lek .
deze banden zijn ook niet te verwisselen en heb nu ook de schwalbe ultremo bestelt.
ik hoop dat ik hier meer plezier van heb.
ik heb easton vista velgen.
het is iedergeval een slecht begin,nooit eerder een racefiets gehad


Dan hoop ik voor je dat je meer geluk als ik hebt met je Ultremo's. Binnen twee weken, twee keer lek, en de tweede keer een scheurtje in de buitenband. Gaan dan ook maandag toedeledokie de prullenbak in. En leg er weer michelin krylion carbon's omheen.
 

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 19 mar 2007 10:26

 



Heb je dit ook daadwerkelijk geprobeerd of is het een gevoel dat je hierbij hebt ?

Nee het is niet alleen een gevoel, ik heb het echt geprobeert bij welliswaar minimale druk ongeveer 1 a 2 bar, en je hebt zeker geen bandenlichters nodig.

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 19 mar 2007 11:01

Quoten: Origineel geplaatst door 11-speed op 14 Maart 2007


Ik gebruik ook Michelin Pro Race en inderdaad gaan deze moeilijk op diverse velgen. Laatst heb ik een setje Schwalbe Ultremo gekocht en deze gaan met gemak op "Michelin probleem met monteren velgen". Nu heb ik ook een setje trainingswielen (Quasar) waar de Michelin's wel makkelijk opgaan, op deze velgen moet je dus absoluut geen Ultremo's monteren!! Je drukt ze met een paar bar zonder problemen van de velg!!
Mijn advies voor de Ultremo's; Alleen toepassen op velgen waar je normaal nauwelijks Michelin Pro race op kunt krijgen .........
 


daar geloof ik geen bal van,
allicht dat je de band met 1-2 bar van de velg kan duwen, maar blaas je bandje eens op tot 6-8 bar, krijg je er neit meer af hoor.
Net zoals bij veel MTB banden, zonder druk trek je de band er manueel zo af,  alleen op druk zit de band goed vast

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 19 mar 2007 11:36

Ik denk dat je daar wel anders over gaat denken als je in een bocht of afdaling (of nog erger: beide) lek rijdt. Een vriend van me heeft op die manier eens een bocht op Alpe D'Huez schoongeveegd. Zijn band liep er gewoon af toen hij lek reed.

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 19 mar 2007 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 19 Maart 2007

Ik denk dat je daar wel anders over gaat denken als je in een bocht of afdaling (of nog erger: beide) lek rijdt. Een vriend van me heeft op die manier eens een bocht op Alpe D'Huez schoongeveegd. Zijn band liep er gewoon af toen hij lek reed.

Als je met een bandje platrijd tijdens een afdaling en het bandje blijft erop heb je eveneens een grote kans dat je tegen de grond gaat hoor.

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 20 mar 2007 14:54

 
 


daar geloof ik geen bal van,
allicht dat je de band met 1-2 bar van de velg kan duwen, maar blaas je bandje eens op tot 6-8 bar, krijg je er neit meer af hoor.
 


Ik kan je het nog sterker vertellen; ik had het er dit weekeinde over met een fietscollega (een jongen die absoluut verstand van materiaal heeft!!) en ik wist dat hij afgelopen herfst een ongeluk heeft gehad door een afgelopen voorband (8 bar) welke vast is geslagen in de (voor)remhoef. Deze band bleek achteraf niet lek te zijn dus eraf gelopen! Gevolg de nodige schaafwonden en een gebroken sleutelbeen. Ik weet niet welk type band dit was, echter het was wel een Schwalbe ook in combinatie met een Quasar velg.
Ik heb vandaag toevallig nog een Corima carbon wiel setje gekocht voor draadvelgen, en dit gaat in mijn ogen weer veel en veel te makkelijk op de velgen!
 

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3077
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 21 mar 2007 00:32

Moet toch meer gaan fitnessen denk ik want heb nog nooit een raceband echt gemakkelijk op mijn velg gekregen. Maar dat er duidelijke verschillen in band/velg combi's zijn is zeker.
Als er band er zomaar afloopt kan het ook zijn dat de binnenband niet goed (gedraaid dus) zat waardoor de band niet goed vastgeklemd zat. Maar dat is achteraf moeilijk vast te stellen.

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 21 mar 2007 07:35

sjonge, ligt dat michelin pro race bandje er nu nog niet op ?

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3077
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 21 mar 2007 23:03

Nee hij is er weer afgewaaid.

Plaats reactie