Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton Vista SL

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 19 mar 2007 20:40

Ik sta op het punt om een nieuwe wielset te kopen en neig erg naar de Easton Vista SL.  Kan iemand mij over de streep trekken?
De wielen die meespelen zijn:
Mavic Ksyrium Equipe 2007 (rij ik nu ook mee, bevallen prima)
Mavic Cosmic Elite
Mavic Ksyrium Elite 2007 (beetje boven budget)
Fulcrum racing 3 (beetje boven budget)
Ik ga er vooral mee koersen, en ik weeg 75 kilo. Ze komrn in een Scott CR1. Misschien is een wat hogere velg zoals de easton of cosmic elite beter (aerodynamica)???  2 wielsets zijn een beetje boven mijn budget maar als die echt stukken beter zijn voor mijn doeleinden wil ik misschien daar nog wel voor gaan.
Wie kan advies geven over de Vista SL en eventueel de andere wielsets.....
Oja ik rij met Shimano, principieel geen Campa wielen....alhoewel ik ze wel erg mooi vind.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 19 mar 2007 20:41

wat is je budget? Met goed zoeken blijken wielen die eerst te duur leken vaak toch nog wel betaalbaar!

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 19 mar 2007 20:46

Mijn budget is tot 300 euro. (ok ok, zit niet op een tientje ofzo vast)
Ik heb al veel gezocht dus als je tips hebt hoor ik ze graag.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 19 mar 2007 21:05

ksyrium elite 2: 299 euro bij futurumshop. Hoppa, binnen budget!

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 19 mar 2007 21:10

ja ok dat zijn die elite 2's .. heb ik niet zoveel goede dingen over gelezen of zit ik mis?
 

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 19 mar 2007 21:26

Heeft iemand ervaring met de Easton Vista SL? aanrader of..?

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 19 mar 2007 21:53

Hoi,
 
Gaan voor de Mavic Cosmic Elite betekent ; zekerheid, sterkte, aerodynamisch en bijna onverwoestbaar maar ook een beetje zwaar !
Maar voor in de koers zijn dit dé wielen om mee te vlammen.
 
De Easton Vista SL is wat fijner, fragiler en daarom ook wat lichter , maar ook minder sterk dan de voornoemde.
 
Mogelijk bezwaar is de kleur van de decals van de Cosmics maar die trek je er gewoon vanaf en dan staat dit setje prachtig in jouw Scott !!
 
Kwestie van onderhoud heeft zowat elke FM de meeste spaken en lagers van Mavic in huis maar voor Easton zal dat vermoedelijk een ander paar mouwen zijn denk ik . 
 
Ik dacht alleen maar even hard op...................
 
Ciao.
 
 

edwinfe
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 okt 2005 00:03
Locatie: Pijnacker

edwinfe 19 mar 2007 22:18

Waarom niet gewoon een setje laten spaken?

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 19 mar 2007 22:18

Quoten: Origineel geplaatst door Morel op 19 Maart 2007


Hoi,
 
Gaan voor de Mavic Cosmic Elite betekent ; zekerheid, sterkte, aerodynamisch en bijna onverwoestbaar maar ook een beetje zwaar !
Maar voor in de koers zijn dit dé wielen om mee te vlammen.
 
De Easton Vista SL is wat fijner, fragiler en daarom ook wat lichter , maar ook minder sterk dan de voornoemde.
 
Mogelijk bezwaar is de kleur van de decals van de Cosmics maar die trek je er gewoon vanaf en dan staat dit setje prachtig in jouw Scott !!
 
Kwestie van onderhoud heeft zowat elke FM de meeste spaken en lagers van Mavic in huis maar voor Easton zal dat vermoedelijk een ander paar mouwen zijn denk ik . 
 
Ik dacht alleen maar even hard op...................
 
Ciao.
 
 


Wordt zeer gewaardeerd.
Het enige bezwaar tegen de cosmics is inderdaad het gewicht, maar dat zal waarschijnlijk niet veel uitmaken in de koersen die in Ned. verreden worden niet?
Ik heb de Scott Pro 2007 dus gele stickers zullen denk ik wel passen.
 
hmmm ik ben nog lang niet over de streep denk ik...

assen20
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 jun 2006 15:01

assen20 20 mar 2007 10:58

Ik heb zelf de easton vista sl. Ben op zich erg tevreden over de sterkte van het wiel. Tot nu toe geen slagen of wat dan ook. De looks van de cosmic elite zijn mooier dan de easton vista sl, echter de easton was destijds wat goedkoper.
Aerodynamica van wielen speelt bij mij geen grote rol, ik heb nu andere wielen en merk eigenlijk geen verschil.
Ik heb momenteel mijn easton vista sl achterwiel teruggebracht bij de leverancier, het freewheel is stuk (trapt door) en loopt zwaar als je hem terugdraait. Ga er vanuit dat dit onder garantie valt. Heb nog niets gehoord van de leverancier. Deze heeft aangegeven rekening te houden met 2 weken.
heb voor aanschaf echter veel klachten gelezen over de cosmic elite, was een van de redenen (naast financieel) dat ik niet heb gekozen voor de mavic. 
 
Een goed alternatief het zelf laten spaken van een wiel. Informeer bijvoorbeeld bij Zoran in Norg (bikexperto.com)

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 20 mar 2007 14:19

Ik heb niet de genoemde ervaringen met de Cosmic Elite als hiervoor beschreven. Paar keer spaakbreuk gehad, draaiende spaken en water in de velg bij nat weer. Ik heb ze na een half jaar weer verkocht en zal ze ook nooit weer kopen. (ik weeg trouwens 80 kg)
De Eastons zijn aan de andere kant gegarandeerd tot 110 kg ik. Verder heb ik daar ook alleen maar posietieve ervaringen over gehoord.
Ik zou 100 zeker voor de Eastons gaan!

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 20 mar 2007 14:38

Kijk eens bij velohome.nl

Plaats reactie