Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Stelschroefje look keo dolgedraaid

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 24 mar 2007 22:56

het imbusje waarmee je de weerstand kan instellen van mijn look keo pedalen is dolgedraaid. Ik kan de weerstand niet meer veranderen, hij staat nu hardstikke los en tijdens volle sprint vandaag in wedstrijd ben ik er ook uitgevlogen. Hoe is dit op te lossen ? Kun je die weerstand nog op een andere manier groter maken ? Of kan ik de imbusbout er misschien op een of andere manier uithalen en er een nieuwe voor in de plaats zetten ? Of is dat soort bout niet zomaar verkrijgbaar ? Is het mischien een idee om net als wat ik met mijn kettingbladboutjes heb gedaan er een sleuf in te maken en ze dan met de schroevendraaier vaster of losser maken ? of ben ik nu gedwongen een nieuw setje aan te schaffen omdat alleen een linker pedaal wel niet verkrijgbaar zal zijn. Wat is de beste oplossingen hiervoor ?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 25 mar 2007 17:38

voortaan goed gereedschap gebruiken,want het kan niet zo zijn dat je alles stukdraait met goed gereedschap.maar ik denk dat je er wel een sleufje in kan maken en dan een nieuw boutje erin draaien.

Plaats reactie