Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Slapende tenen

monique
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:14

monique 06 jun 2007 15:40

Zorg altijd dat je schone sokken draag.
Benen kan je van te voren ook (laten) masseren. Dit werkt bij mij altijd goed!

Mo
:-)

lottemie
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2007 21:33

lottemie 06 jun 2007 16:16

Ooooh goed Mo...zal ook eens binnenspringen bij die goeie masseur;-)
Lottemie

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 06 jun 2007 16:53

klinkt goed Rezne, ga ik eens uitproberen, bij mij staan ze nm. ook naar binnen in de voorste stand, zal het eens veranderen!
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

leono
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2007 01:13

leono 11 aug 2007 01:20

craze schreef:klinkt goed Rezne, ga ik eens uitproberen, bij mij staan ze nm. ook naar binnen in de voorste stand, zal het eens veranderen!


Hoi Craze,
En? Heeft het resultaat gehad? Is de last minder geworden?
Ik ben benieuwd.

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 11 aug 2007 16:56

heb nu nieuwe look pedalen, morgen uitproberen (ben shimano gewend).
wellicht maakt dit al verschil uit en anders ga ik pielen met de stand v.d. plaatjes, let you know!
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 13 aug 2007 13:33

Had ook alleen links altijd na 60 km dode, gevoelloze tenen. Heb naar aanleiding van dit draadje de plaatjes van mijn schoenen (Time oud model equipe), bijna helemaal naar achteren gezet, en zondag na 115 km geen tintelende, dode, gevoelloze of wat dan ook tenen.

Kortom: bij mij heeft het verstellen van de plaatjes goed geholpen.
Zo en nu eerst een bavaria

dmm
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2007 11:35

dmm 17 sep 2007 14:23

Nog een tip: koop je wielerschoenen een halve of een maat groter dan je normaal hebt.
Heeft mij van het dode tenen probleem afgeholpen.

(Wel je plaatjes goed afstellen natuurlijk)
Zit niet te wachten op weer iemand met een mening.

leono
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2007 01:13

leono 24 sep 2007 17:40

Ik heb de plaatjes onder mijn schoenen ook helemaal naar achteren gezet en het heeft goed geholpen. "Vroeger" kreeg ik na zo'n 50/60 km zeurende en tintelende tenen. Nu heb ik nergens meer last van.
Bedankt voor de tips!

edwinn
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jun 2007 01:14

edwinn 24 sep 2007 18:02

Heb ook geprobeerd de plaatjes helemaal naar achter te zetten maar probleem is dan dat ik niet meer achter de crank kom met mijn knie en volgens mij dus teveel naar achter zit :rolleye:

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 sep 2007 01:12

Hoi,

Als je je plaatjes naar achter toe verschuift kan je net een tikje minder je wreef strekken waardoor het lijkt of je wat te hoog zit.
Ook komt je voet wat verder over de pedaalas te zitten en dan kom je met je knie te ver over de crankas te zitten.
Zet dus je zadelpen een paar mm lager en indien nodig je zadel ook een ietsje verder naar achter.

Je tenen gaan "slapen" als je bloedtoevoer te lang wordt afgekneld.
Als je een velcro of iets dergelijks vooraan hebt kan je die wat losser maken.
Af en toe je tenen wat bewegen helpt ook wel maar vaak druk je zelf de doorbloeding dicht doordat je gewricht van je grote teen net voorbij de pedaalas ligt en zodoende knijp je al pedalerend het boeltje dicht.
Iets meer op souplesse en minder op kracht rijden helpt ook een heel end trouwens.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 30 okt 2008 17:20

Dit topic mag vetgedrukt en onderstreept worden wat mij betreft. Met het terugzetten van de plaatjes is er een hele hoop verbeterd bij mij, zowel op de racefiets als de ATB. Sinds mijn 1e paar schoenen waar de FM de plaatjes opgeschroefd heeft heb ik telkens braaf die positie (ongeveer in het midden) overgenomen. Slapende tenen, pijnlijke voeten, met name als er hard gefietst werd, ik dacht heel onnozel dat het aan mijn kromme pootjes lag. Nu sinds een week of 3 alles naar achter gezet, en het is een wereld van verschil. Met dank aan dit topic!!
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 13 nov 2008 23:16

bedankt voor de tip, dat zal ik zeker ook eens proberen! ik krijg namelijk veel druk op het gewricht van mijn grote teen en op vakantie heb ik willens nillens 130km moeten doorfietsen naar de jeugdherberg (na 80 km deden mijn voeten al pijn aan de bal van de voet) wat resulteerde in gevoelloosheid van mijn linker grote teen gedurende 2 maanden!

ook heb ik speciale zooltjes besteld voor in mijn schoenen, dat schijnt ook te helpen..

Plaats reactie