Red Bull 3000 Pro-SL slechte lak
Ik sinds Jun. 2005 een 3000 Pro-SL en ben zuinig op het materiaal. Fiets droog stallen etc. nderhoud de fiets goed en was eigenlijk altijd erg blij met de fiets. Nu heb ik recentelijk geconstateerd dat er net boven en onder de beugel van de voorderailleur de lak begint te bobbelen. Het lijkt er op dat de lak snel zal bladderen. Ik heb een mailtje gestuurd naar RV en zij antwoordde dat ze het jammer vonden dat mijn lak niet lekker op het frame zit. Helaas voor u maar de garantie periode is voorbij. Kom maar langs en dan kijken we wel wat we kunnen bijdragen om het frame te opnieuw te laten spuiten. Heeft iemand deze ervaring ook?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...
Niet met Red bull in het bijzonder wel dat aluminium frames erg gevoelig zijn voor bobbeltjes in de lak (corrosie/oxidatie) en dat dit bij veel merken voorkomt na verloop van tijd. Met name op plaatsen waar de lak stopt zoals bij het uiteinde van het balhoofd bijvoorbeeld of waar de lak onder druk staat van een klem van bijvoorbeeld de voorderailleur. Bij mijn Red bull MTB begon dit bijvoorbeeld na een jaar of 5. Was ik niet echt blij mee natuurlijk maar na die periode kan ik er mee leven. De aluminum gazelle van mijn vader heeft dit overigens nu ook en die is ook een jaar of 5 oud. Wellicht is 6 jr een soort omslagpunt bij aluminium frames ? Maar binnen twee jaar mag het zeker niet gebeuren. Dan heb je ook wettelijk gezien in heel Europa gewoon garantie. Ook al geven ze zelf maar 1 jaar. Is gewoon een Europese wet voor die consumenten beschermt.
Ik ga er binnenkort langs gaan. ndanks dat ze beloofd hebben helpen te zoeken naar een oplossing ben ik erg telleurgesteld.
Het fenomeen wat je trouwens beschrijft klopt. Bij mijn fiets zie je ook dat het aluminiun van de klemband oxidatie op de randen krijgt. Dit geeft aan dat er spanning corrosie plaats vind. Het heeft te maken met verschil in potentiaal tussen de twee aluminium soorten. Daardoor is het helemaal van belang dat de verf goed moet zijn. En inderdaad dat dit zo snel optreedt geeft te kennen naar de kwaliteit.
Bedankt trouwens voor de tip. Ik wist niet dat dit een Europees recht was.
Het fenomeen wat je trouwens beschrijft klopt. Bij mijn fiets zie je ook dat het aluminiun van de klemband oxidatie op de randen krijgt. Dit geeft aan dat er spanning corrosie plaats vind. Het heeft te maken met verschil in potentiaal tussen de twee aluminium soorten. Daardoor is het helemaal van belang dat de verf goed moet zijn. En inderdaad dat dit zo snel optreedt geeft te kennen naar de kwaliteit.
Bedankt trouwens voor de tip. Ik wist niet dat dit een Europees recht was.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...
Als particulier heb je inderdaad zeker twee jaar garantie op een nieuw product.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door onamihs op 21 April 2007
Ik ga er binnenkort langs gaan. ndanks dat ze beloofd hebben helpen te zoeken naar een oplossing ben ik erg telleurgesteld.
Het fenomeen wat je trouwens beschrijft klopt. Bij mijn fiets zie je ook dat het aluminiun van de klemband oxidatie op de randen krijgt. Dit geeft aan dat er spanning corrosie plaats vind. Het heeft te maken met verschil in potentiaal tussen de twee aluminium soorten. Daardoor is het helemaal van belang dat de verf goed moet zijn. En inderdaad dat dit zo snel optreedt geeft te kennen naar de kwaliteit.
Bedankt trouwens voor de tip. Ik wist niet dat dit een Europees recht was.
Hier het vervolg op mijn corrosie. Bij aankomst bij Rose evennaar her fenomeen gekeken en gelijk aangeboden gekregen een nieuw frame te leveren. Ze bouwen zelf alles over van de vorige naar de nieuwe. Werkelijke TOP SERVICE. Geen gezeur of wat dan ook. Er bereid willend en super vriendelijk.
Ik ga er binnenkort langs gaan. ndanks dat ze beloofd hebben helpen te zoeken naar een oplossing ben ik erg telleurgesteld.
Het fenomeen wat je trouwens beschrijft klopt. Bij mijn fiets zie je ook dat het aluminiun van de klemband oxidatie op de randen krijgt. Dit geeft aan dat er spanning corrosie plaats vind. Het heeft te maken met verschil in potentiaal tussen de twee aluminium soorten. Daardoor is het helemaal van belang dat de verf goed moet zijn. En inderdaad dat dit zo snel optreedt geeft te kennen naar de kwaliteit.
Bedankt trouwens voor de tip. Ik wist niet dat dit een Europees recht was.
Hier het vervolg op mijn corrosie. Bij aankomst bij Rose evennaar her fenomeen gekeken en gelijk aangeboden gekregen een nieuw frame te leveren. Ze bouwen zelf alles over van de vorige naar de nieuwe. Werkelijke TOP SERVICE. Geen gezeur of wat dan ook. Er bereid willend en super vriendelijk.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...
Gratis een nieuw frame? En dat na de garantieperiode? Dat is wel een heel geweldige service zeg! Er zullen weinig winkels en fabrikanten zijn die dat doen.
Hoe het ook kan: Ik heb in januari bij hartslagmetershop.nl een Polar hartslagmeter gekocht. Hij blijkt niet te deugen, maar de winkel verwijst domweg door naar de fabrikant en voor service moet ik zelf wel even verzendkosten ophoesten. Het zijn geen grote bedragen maar het geeft wel aan dat niet alle (online) winkels betrokken zijn bij hun klanten en verantwoordelijkheid nemen voor de producten die ze verkopen.
edit: Die laatste woorden moet ik terugnemen want ik krijg net een mailtje waarin staat dat ze voor mij een uitzondering maken en de verzendkosten vergoeden!
Hoe het ook kan: Ik heb in januari bij hartslagmetershop.nl een Polar hartslagmeter gekocht. Hij blijkt niet te deugen, maar de winkel verwijst domweg door naar de fabrikant en voor service moet ik zelf wel even verzendkosten ophoesten. Het zijn geen grote bedragen maar het geeft wel aan dat niet alle (online) winkels betrokken zijn bij hun klanten en verantwoordelijkheid nemen voor de producten die ze verkopen.
edit: Die laatste woorden moet ik terugnemen want ik krijg net een mailtje waarin staat dat ze voor mij een uitzondering maken en de verzendkosten vergoeden!
Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 03 Mei 2007
Gratis een nieuw frame? En dat na de garantieperiode? Dat is wel een heel geweldige service zeg! Er zullen weinig winkels en fabrikanten zijn die dat doen.
Hoe het ook kan: Ik heb in januari bij hartslagmetershop.nl een Polar hartslagmeter gekocht. Hij blijkt niet te deugen, maar de winkel verwijst domweg door naar de fabrikant en voor service moet ik zelf wel even verzendkosten ophoesten. Het zijn geen grote bedragen maar het geeft wel aan dat niet alle (online) winkels betrokken zijn bij hun klanten en verantwoordelijkheid nemen voor de producten die ze verkopen.
edit: Die laatste woorden moet ik terugnemen want ik krijg net een mailtje waarin staat dat ze voor mij een uitzondering maken en de verzendkosten vergoeden!
Als er 2 jaar garantie op zit, dan valt het nog binnen de garantieperiode.
En als ze voor jou een uitzondering maken, betekent dat dan dat andere kopers garantie zelf kunnen regelen met de fabrikant?
Lijkt me niet de bedoeling: voor de klant is maar 1 aanspreekpunt en dat is de verkoper. In dit geval hartslagmetershop.nl
Gratis een nieuw frame? En dat na de garantieperiode? Dat is wel een heel geweldige service zeg! Er zullen weinig winkels en fabrikanten zijn die dat doen.
Hoe het ook kan: Ik heb in januari bij hartslagmetershop.nl een Polar hartslagmeter gekocht. Hij blijkt niet te deugen, maar de winkel verwijst domweg door naar de fabrikant en voor service moet ik zelf wel even verzendkosten ophoesten. Het zijn geen grote bedragen maar het geeft wel aan dat niet alle (online) winkels betrokken zijn bij hun klanten en verantwoordelijkheid nemen voor de producten die ze verkopen.
edit: Die laatste woorden moet ik terugnemen want ik krijg net een mailtje waarin staat dat ze voor mij een uitzondering maken en de verzendkosten vergoeden!
Als er 2 jaar garantie op zit, dan valt het nog binnen de garantieperiode.
En als ze voor jou een uitzondering maken, betekent dat dan dat andere kopers garantie zelf kunnen regelen met de fabrikant?
Lijkt me niet de bedoeling: voor de klant is maar 1 aanspreekpunt en dat is de verkoper. In dit geval hartslagmetershop.nl
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 03 Mei 2007
Als er 2 jaar garantie op zit, dan valt het nog binnen de garantieperiode.
En als ze voor jou een uitzondering maken, betekent dat dan dat andere kopers garantie zelf kunnen regelen met de fabrikant?
Lijkt me niet de bedoeling: voor de klant is maar 1 aanspreekpunt en dat is de verkoper. In dit geval hartslagmetershop.nl
Het is bij zowel hartslagmetershop als futurumshop (rest heb ik niet gekeken) gebruikelijk om Polar-producten in geval van garantie bij de fabrikant af te handelen. Dat staat ook zo op de site. Op zich werkt dat ook het snelst want of jij het nou opstuurt, of zij doen dat, in het laatste geval kost het toch meer tijd en geld.
Het is wel zo dat een verkoper enige verantwoordelijkheid mag voelen voor de producten die ze verkopen. Het vergoeden van de verzendkosten lijkt me dan ook normaal.
Het argument voor de uitzondering was "omdat het wel erg snel was". Nouja je hoort mij niet klagen en ik weet niet of ze er beleid van gaan maken.
Als er 2 jaar garantie op zit, dan valt het nog binnen de garantieperiode.
En als ze voor jou een uitzondering maken, betekent dat dan dat andere kopers garantie zelf kunnen regelen met de fabrikant?
Lijkt me niet de bedoeling: voor de klant is maar 1 aanspreekpunt en dat is de verkoper. In dit geval hartslagmetershop.nl
Het is bij zowel hartslagmetershop als futurumshop (rest heb ik niet gekeken) gebruikelijk om Polar-producten in geval van garantie bij de fabrikant af te handelen. Dat staat ook zo op de site. Op zich werkt dat ook het snelst want of jij het nou opstuurt, of zij doen dat, in het laatste geval kost het toch meer tijd en geld.
Het is wel zo dat een verkoper enige verantwoordelijkheid mag voelen voor de producten die ze verkopen. Het vergoeden van de verzendkosten lijkt me dan ook normaal.
Het argument voor de uitzondering was "omdat het wel erg snel was". Nouja je hoort mij niet klagen en ik weet niet of ze er beleid van gaan maken.