Race handschoenen .. echt nodig ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Voor mij hetzelfde. Trainen doe ik altijd zonder handschoenen. Ik vind zonder handschoenen het fijnst fietsen en m'n handen worden dan ook mooi bruin. Handschoenen vind ik meestal niet lekker zitten na iets van een uur, maar in wedstrijden trek ik ze toch altijd aan.
2 van de 4 keer dat ik vorig jaar op het asfalt terecht kwam viel ik m'n handschoenen kapot. Tijdens training wil ik het risico wel nemen, de kans op een ongeluk is maar heel klein en als er wat gebeurt zit ik 2 weken met de gevolgen en daarna is ergste wel weer over.
2 van de 4 keer dat ik vorig jaar op het asfalt terecht kwam viel ik m'n handschoenen kapot. Tijdens training wil ik het risico wel nemen, de kans op een ongeluk is maar heel klein en als er wat gebeurt zit ik 2 weken met de gevolgen en daarna is ergste wel weer over.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 April 2007
als er wat gebeurt zit ik 2 weken met de gevolgen en daarna is ergste wel weer over.
Dat hoop je dan, ik kan wel een scenario bedenken waarbij je er wat langer dan 2 weken, zeg de rest van je leven met de gebakken peren zit. Maar goed het risico is niet heel groot.
als er wat gebeurt zit ik 2 weken met de gevolgen en daarna is ergste wel weer over.
Dat hoop je dan, ik kan wel een scenario bedenken waarbij je er wat langer dan 2 weken, zeg de rest van je leven met de gebakken peren zit. Maar goed het risico is niet heel groot.
zeker handschoenen aandoen!
voorkomt eelt vorming op de handen en is veiliger als je valt. Anders ga je van die kiezeltjes in je wonde krijgen...
geen leuk vooruitzicht
voorkomt eelt vorming op de handen en is veiliger als je valt. Anders ga je van die kiezeltjes in je wonde krijgen...
geen leuk vooruitzicht
werk mee aan wielerjournaal.nl!
Ik rijd altijd met de handschoenen aan. Vind het ten eerste gewoon lekker zitten en voorkomt juist irritatie aan de handen na verloop van tijd. Ten tweede kan je inderdaad als je een 'loopneus' hebt of zweet je gezicht afvegen.Ten derde ligt bij een val niet alles meteen openTen vierde kan je als je vieze banden hebt ze even schoonvegen.Eigenlijk is dit een opsomming van wat hier allemaal al boven staat.Overigens rijd ik zelfs met de 10/2 glove van nike en met de swoosh glove.De swoosh glove bevalt mij het beste aangezien er een soort gel kussentjes inzitten!
Eeltvorming las ik ik hier net. Of blaren. Tja, daar zit ik als pianist niet echt op te wachten... Logisch dus dat ik altijd met handschoenen fiets, al is het alleen al vanwege het risico van valpartijen.
Ben ze eenmaal vergeten aan te doen.... nooit weer!!
Ben ze eenmaal vergeten aan te doen.... nooit weer!!
Ik gebruik net als heel veel wedstrijdrenners op training nooit handschoenen, ook profs zie je er op training amper mee. Zonder voelt gewoon beter en je voelt het stuur beter. Wedstrijden rijd ik ook vaak zonder, alleen als er meer dan 100 man aan de start staan doe ik handschoenen aan in verband met vallen
Ik heb vorige week trouwens ook handschoenen gekocht en tot nu toe ( +/- 150km verder ) bevalt het mij prima. Geen tot weinig irritatie en het is inderdaad handig om enige viezigheid van banden, gezicht en noem maar op af te vegen.
Handschoenen dragen hoeft niet. Is wel veiliger. Voor het geval dat je valt hou je je handen heel. Ook neemt het een deel van de schokken op, en je zweet.
Tegenwoordig hebben ze ook handschoentjes met een badstof duim waarmee je gezicht kan ontdoen van zweet.
Tegenwoordig hebben ze ook handschoentjes met een badstof duim waarmee je gezicht kan ontdoen van zweet.
Innuendo, je schreef eerder dat je kramp in je handen krijgt. Waarschijnlijk knijp je dan (ongemerkt) in je stuur. Volgens mij gaat je fiets daar niet harder door en kan je beter proberen (bewust) je handen wat te ontspannen.
Ik heb sinds kort dus handschoenen aangeschaft en merk wel dat ik minder last heb van bepaalde krampen / irritatie. Deze irritatie kwam volgens mij voor een groot deel door mijn houding. Ik heb mijn houding en plaatsing op het stuur iets aangepast en fiets nu prettiger en langer zonder irritatie. Buiten dit om denk ik inderdaad ook wel dat het te maken kan hebben met het vastknijpen in het stuur. Lang verhaal kort te maken, ik heb er nu geen last meer van.
Ik heb sinds kort dus handschoenen aangeschaft en merk wel dat ik minder last heb van bepaalde krampen / irritatie. Deze irritatie kwam volgens mij voor een groot deel door mijn houding. Ik heb mijn houding en plaatsing op het stuur iets aangepast en fiets nu prettiger en langer zonder irritatie. Buiten dit om denk ik inderdaad ook wel dat het te maken kan hebben met het vastknijpen in het stuur. Lang verhaal kort te maken, ik heb er nu geen last meer van.