Net als in een ander bericht had ik problemen met het afschakelen met de kleine handel bij koud weer. Shimano RSX op een 8 jaar oude Cannondale R500. Dan maar demonteren ... imbus voorop de kop van de remhandel losgedraaid .... schakelmechanisme nog niet bereikt, maar wel is dit niet meer goed te monteren door de terugklapveer onder het kapje. Dit is vergelijkbaar met de huidige Dure-Ace.
Kan ik dit zelf weer monteren? Maar hoe dan?
(De)montage Shimano RSX shifter
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Heb ik ook gehad, is mij na veel gepiel gelukt. dus ik zou zeggen de aanhouder wint.
Een klein beetje WD 40 voorzichtig in de shifter spuiten bied meestal en oplossing.
Probleem is nl dat vet hard, uitgedroogd is en vooral met lagere temperatuur erg stug wordt en er daardoor een palletje in de shifter blijft hangen.
Door nu en klein beetje WD 40 in de shifter te spuiten wordt dit vet weer wat dunner.
Shifter demonteren kan altijd nog als dit geen soelaas bied.
Probleem is nl dat vet hard, uitgedroogd is en vooral met lagere temperatuur erg stug wordt en er daardoor een palletje in de shifter blijft hangen.
Door nu en klein beetje WD 40 in de shifter te spuiten wordt dit vet weer wat dunner.
Shifter demonteren kan altijd nog als dit geen soelaas bied.