Alles over vakanties op én met de fiets

Zuidkant Gardameer

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 01 jun 2007 20:27

Deze zomer ga ik voor de eerste keer op vakantie naar Italie.Ik zit dan op de camping Bella Italia, ter hoogte van het meest zuidelijke punt van het meer.
Ligging: tussen Desenzano del Garda en Castelnuovo del Garda in.
Ik merkte al een topic over het Gardameer op maar weet niet waar dit omschreven dorp/stad ligt.
Heeft iemand tips waar ik mooi kan trainen? Zijn er enkele mooie beklimmingen in de buurt?
Links e.d. zijn ook welkom.
Bij voorbaat dank!

colnagier
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 mar 2006 22:47

colnagier 04 jun 2007 17:20

Ik ben enkele keren op de camping geweest in Lazise. Je moet dan van Peschiera richting Garda fietsen langs het meer als je doorfietst kom je uit in Torri del Benaco. Dit is ongeveer 10 km van Lazise. Hier ga je rechtsaf. Dan begin je direct met een klim over een uitloper van de Monte Baldo. Deze klim is 7,5 km en is zeer afwisselend qua weg (woonwijk, bos, dorpje, bos) en heeft een mooi gelijkwaardig stijgingspercentage. 8 tot 10 %?
Als je boven op de kruising komt kun je linksaf gaan en verder klimmen. Ik was toendertijd te ongetraind, dus ik naam de afdaling en fietste daarna nog door het mooie, glooiende achterland.
Als je deze klim op een zondagochtend doet kom je allemaal gesoigneerde Italianen tegen op prachtige Italiaanse fietsjes. Dat is een machtig gezicht. Nadeel is dat deze jongens je met het grootste gemak tijdens de beklimming je al pratend met elkaar moeiteloos passeren.
Kortom: fietsmogelijkheden genoeg in het gardameer-gebied.
 
When the going gets rough, the tough get going.

See what ? C40 !

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 04 jun 2007 18:41

Danku.
Ik heb even Lazise even opgezocht en dit blijkt dichtbij te liggen.
Dit topic kan gesloten worden, ik kijk voor verdere informatie in het topic over Lazise.

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 07 jul 2010 14:42

Ik ga deze zomer 3 weken naar Italie, waarvan 1 week ook naar Bella Italie. Deze info was voor mij ook zeer nuttig.

Kun je daar nog een beetje normaal fietsen, zodat dat je van de weg gereden wordt door auto's?

Gr. Diederik

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 07 jul 2010 14:57

als je rond het gardameer fietst kom je veel tunnels tegen (west kant), dan is het wel handig een goed achterlicht te monteren. ik heb er met de auto gereden maar het lijkt me doodeng door die tunnels op de fiets (slecht zicht). probeer een route te maken waarin je deze tunnels vermijdt, dit betekend wel dat je meer in de heuvels fietst dan op de doorgaande weg.

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 07 jul 2010 15:00

Het is inderdaad wel idioot druk op de weg langs het meer, maar dat is vooral even wennen. Over het algemeen wordt er niet heel hard gereden.

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 07 jul 2010 15:37

[quote="vip32"]als je rond het gardameer fietst kom je veel tunnels tegen (west kant), dan is het wel handig een goed achterlicht te monteren. ik heb er met de auto gereden maar het lijkt me doodeng door die tunnels op de fiets (slecht zicht). probeer een route te maken waarin je deze tunnels vermijdt, dit betekend wel dat je meer in de heuvels fietst dan op de doorgaande weg.[/quote]

absoluut voor + achterlicht meenemen !!! ondanks dat de meeste tunnels met de mtb ook via de oude weg langs de buitenkant gemeden kunnen worden

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 07 jul 2010 15:57

Camping Bella Italia, Zeer groot, erg druk en duur.
Fietsen langs de westkant van het Gardameer is niet aan te raden. Je moet daar door veel tunnels. Als je het toch doet is een voor en achterlicht zeker aan te raden. Zelf vond ik de weg aan de westkant niet zo breed.
De zuid en oostkant is goed te fietsen en is eigenlijk het mooiste. Bij Riva houdt het wel een beetje op.
Mijn advies, ga richting Bardolino en Lazise, ga daar een weg rechts af in , en voor je het weet is het rustig en zeer mooi om te fietsen. Het is wel mooi klimmen daar..
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 08 jul 2010 09:42

[quote="marc v megroot"]Camping Bella Italia, Zeer groot, erg druk en duur.[/quote]

Bella Italie is idd wel erg duur. Ze zijn bijna 2x zo duur als een camping bij San Cristoforo, bij Trento.

Iemand nog alternatieven voor Bella Italia?

Gr. Diederik

wielerrevue
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2006 14:28

wielerrevue 08 jul 2010 11:57

[quote="bandiet"][quote="marc v megroot"]Camping Bella Italia, Zeer groot, erg druk en duur.[/quote]

Bella Italie is idd wel erg duur. Ze zijn bijna 2x zo duur als een camping bij San Cristoforo, bij Trento.

Iemand nog alternatieven voor Bella Italia?

Gr. Diederik

[/quote]


Heb ooit op deze campings/parken gezeten:

http://www.gardavillage.it/main_ola.cfm en

http://www.campingsanfrancesco.com/index.aspx

Beide zeer nette en goed onderhouden campings en qua prijskwaliteitverhouding heel wat beter dan bella italia! Beiden liggen op ongeveer 5 km van bella italia.

edwardisaac
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 jul 2009 20:15

edwardisaac 08 jul 2010 13:34

Camping La Quercia en Spiago D'oro zijn ook goede campings, en liggen 10 km van Bella Italia af. Toen ik er geweest was fietste ik nog niet, maar we reden er wel langs met de auto, mooie straatjes, veel marmer, en mooi glooiend;)

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 08 jul 2010 14:26

Italie is altijd duur geweest voor de kampeerder in vergelijking met bijv. Frankrijk.
Maar je krijgt wel meer voor je Euro's.
En wat is er mooier dan vakantie in Italie???????
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie