Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Binnenkabels smeren

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 04 jun 2007 16:32

Hoi,
Zojuist nieuwe RVS binnenkabels voor de versnellingen gehaald, maar ik neem aan dat deze voor montage nog iets gesmeerd moeten worden? Het zijn niet de orginele Campa kabels, wel Campa compatible. Heb "Finish line Teflon" voor de ketting, dit zit in een fesje zonder spraykop. Hoe kan ik de kabels het beste smeren en hoeveel ongeveer... tja dat lijkt me moeilijk om op afstand te zeggen, maar om een idee te krijgen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 06 jun 2007 02:13

Hoi,

Als je buitenkabels originele Campa zijn smeer je beter niet. Is dan niet het geval kan je wat teflonvet op een vod spuiten en daar je kabel doorheen halen alvorens ze te monteren.
Olie kan je ook gebruiken maar het is handiger om dan gewoon een vijftal druppels in de buitenkabel te laten druppelen.

Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

shimano-marc
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:15

shimano-marc 06 jun 2007 16:45

Hallo,


Kabels, ongeacht welk merk hebben, mijns inziens, steeds extra smering nodig.
Teflon op een vod spuiten en daar de kabels doorhalen is zeker aan te raden maar je verliest zo wel een aanzienlijke hoeveelheid smeersel.
Wat ik steeds doe is een "eigengemaakt" papje maken
Ik neem Shimano montagevet en meng daar Teflon olie door, deze smurrie breng ik steeds aan op de kabels voor de montage. (enkel het vet alleen is me te stroef)

Veel succes.
Doorbijten, de voldoening is eens zo groot achteraf.

Plaats reactie