Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

easton tempest II carbon of campa bora

tommymaxim
Forum-lid

tommymaxim 06 jun 2007 19:59

hoi,
heb zopas nog een bericht ingestuurd ...
nu twijfel ik nog tussen eastom tempest en de boras
persoonlijk vind ik de bora s meer uitstraling,
doch in de befaamde wielentest van tour magazine komen de eastons er op elk vlak (aerodyn. - inertie - gewicht - stijfheid - ....) beter uit .
iemand ervaringen/meningen die hij wil delen ?
bedankt groeten
tommy

raydox
Forum-lid

raydox 07 jun 2007 20:53

het zijn allebij goede wielen. als je fiets afgemonteerd is met shimano zou ik kiezen voor de eastons anderzijds natuurlijk voor de bora's kheb zelf bora's gehad en kmoet zeggen na de LW zou ik gaan voor bora's.

eastons : het gaat niet over de nieuwste carbonne hé , als je voor de eastons gaat zou ik zipp 404 kopen voor dat geld inmiddels zijn de "probleemjes" met scheurende velg opgelost bij zipp. de eastons gebruiken dus een oudere 404 carbonne velg van zipp . dus voor evenveel geld profiteer je van zipps nieuwste technologie.

hier bij zeg ik niet dat de eastons slecht zijn hoor.

-kds-
Forum-lid

-kds- 13 jun 2007 23:42

Raydox hier maak je denk ik toch een fout.

Mijn fietsenmaker wist me te vertellen dat de nieuwe Eastons (2007) vanaf nu geen Zipp-velg meer hebben maar een velg van Easton zelf. En nu dat het geen Zipp-velgen meer zijn heeft hij er nog geen retour gekregen....
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 jun 2007 00:45

-KDS- schreef:Raydox hier maak je denk ik toch een fout.

Mijn fietsenmaker wist me te vertellen dat de nieuwe Eastons (2007) vanaf nu geen Zipp-velg meer hebben maar een velg van Easton zelf. En nu dat het geen Zipp-velgen meer zijn heeft hij er nog geen retour gekregen....

Die wielen die jij bedoeld zijn dat niet die nieuwe wielen waar astana nog vollop mee aan het expirimenteren is? ik zelf zou zowiezo voor bora's gaan. Veel uitstraling weinig problemen zul je hebben met deze set.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 jun 2007 01:40

TiesT schreef:

Die wielen die jij bedoeld zijn dat niet die nieuwe wielen waar astana nog vollop mee aan het expirimenteren is? ik zelf zou zowiezo voor bora's gaan. Veel uitstraling weinig problemen zul je hebben met deze set.

neen,

de standaard tempest carbon gebruikt ondertussen idd een easton velg ipv één van zipp, die van astana zijn handgespaakte setjes met DT 240s naven.

anno
Forum-lid

anno 14 jun 2007 02:56

heeft hij het niet over die eastons EA70 van astana ? Te zien in :
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=15090

Ik zou zelf trouwens voor bora's gaan maar daar zitten ook emotionele redenen bij. En ik heb ook gelezen dat de oude easton velgen niet goed waren. Ze hebben nu wel nieuwe maar die hebben zich nog niet bewezen.

raydox
Forum-lid

raydox 14 jun 2007 10:45

kds ik maak geen fout er staat in de post nergens dat het over de oude of nieuwe wielen gaat. Dus dacht ik aan het " oude" model omdat die nog altijd worden verkocht.

meeuh
Forum-lid

meeuh 14 jun 2007 10:52

Als je zeker wil zijn van de kwaliteit neem je gewoon de bora's.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 jun 2007 12:00

meeuh schreef:Als je zeker wil zijn van de kwaliteit neem je gewoon de bora's.

voor die prijs neem je beter Lightweight standard

meeuh
Forum-lid

meeuh 14 jun 2007 13:17

TS-Biker schreef:
meeuh schreef:Als je zeker wil zijn van de kwaliteit neem je gewoon de bora's.

voor die prijs neem je beter Lightweight standard

Dat is waar, maar die set stond niet vermeld in de topic start :)

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 14 jun 2007 13:23

Hoi,

Euhhhh......Voor welke prijs is dat dan?

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

sharkman
Forum-lid

sharkman 14 jun 2007 13:40

Met goed zoeken zit je op ca. 2150 voor een setje 2006 lightweight (nieuw met volledige garantie). Deze zijn iets stabieler dan de 2007 versie en lichter en beter dan beide genoemde sets en een heel stuk stijver.

wat betreft die Astana wielen: dit zijn de oude Phonak wielen met nieuwe bestickering. Ze hadden de nieuwe wielen van Easton, geen idee waarom ze weer teruggegaan zijn naar de oude.

Plaats reactie