Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tips voor tubes te lijmen

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 28 jun 2007 16:35

Hoi,

@Stef:

In deze test scoort Tubasti alvast niet echt goed:

http://www2.bsn.de/Cycling/articles/cements.html

@Sharkman:

Zelf heb ik geen ervaring met Tufo Extreme Tape maar ik kan me voorstellen dat je in dit geval je tube niet makkelijk wisselt ergens ten velde? Zijn hier ook truukjes voor bekend?

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

sharkman
Forum-lid

sharkman 28 jun 2007 22:59

Jawel hoor je kunt tegenover het ventiel de tape voor 2 cm onderbreken. Op deze manier heb je het eerste stukje er al af. (overigens heb ik de laatst 5 jaar geen tube meer onderweg vervangen m.b.v. pitstop en tufo latex) in het geval dat zou ik nog eerder een taxi bellen :-)

mikesbike
Forum-lid

mikesbike 29 jun 2007 13:20

Sharkman
Kun je die Tufo extreme tape met alle tubes combineren. Ik dacht dat de tape niet zo vriendelijk was voor de (latex) laag van de tube?
Daarnaast een vraagje mbt het "uitharden" van die liojmlaag van de tape.
Je zet de tape erop, dan haal je de rode laag eraf (zeg maar het gedeelte waar de band op gaat plakken en die laat je nog uitharden. IK dacht dat je de tape erom heen deed, tube erop en dan het rode beschermfolie er af haalde?

Zou graag eens de Schwalbe Utremo tube proberen, iemand al ervaringen?
Niet zeuren maar rijden

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 29 jun 2007 17:34

Hoi,

Latexlaag? Welke latexlaag?

Schwalbe Ultremo is nauwelijks te krijgen en bovendien is Schwalbe de samenstelling van de compound aan het herzien.

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

sharkman
Forum-lid

sharkman 29 jun 2007 17:53

tufo werkt iets anders. Je plakt de tape en laat de afdeklaagzitten. Vervolgens trek je de tube op de velg en centreerd deze. Dan een schroevendraaier tussen de tube en de velg en dan de deklaag eraf. Tube oppompen en geheel dagje uit laten harden.

En inderdaad in begin juni kreeg ik de melding dat de produktie met Ultremo's is gestopt en dat zowat het hele band wordt herzien (teveel klachten).

Rijdt nu met de nieuwe Conti sprinter gatorskin die zeer goed bevallen en een goede prijs kwaliteitverhouding hebben.

Plaats reactie