Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4527
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 27 jul 2007 13:08

Cassani zal toch wel het verschil zien tussen een wielertoerist en een tot op het bot toe afgetrainde prof. Cassani beweert verder ook dat hij met hem gesproken heeft.

Evers schreef:En de schoonouders bevestigen dat Rasmussen in Mexico was.. Ik begin Theo de Rooy steeds meer in twijfel te trekken.. Sowieso moet hij niet oordelen op een reactie van één italiaan. Die gast kan namelijk ook iets verkeerds hebben gezien.. Waarschijnlijk zag hij gewoon een toerist in de dolomieten ofzo..

Afgaan op een gedachte van één persoon zonder dat er bewijs is en daarop dan zulke maatregelen treffen vind ik onprofessioneel.

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 27 jul 2007 13:11

Sportweek :
Michael Rasmussen had helemaal niet aan de start van de Tour de France mogen staan. Dat blijkt uit het antidopingreglement van de UCI. Regel XIV.VII.220 luidt: "Als een renner een officiële waarschuwing heeft gekregen of een test heeft gemist binnen 45 dagen voor een grote ronde, dan is het hem niet toegestaan aan die ronde mee te doen."
Duh...
Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren...
Fiets... ook eens 11 speed!

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 27 jul 2007 13:21

Evers schreef:En de schoonouders bevestigen dat Rasmussen in Mexico was.. Ik begin Theo de Rooy steeds meer in twijfel te trekken.. Sowieso moet hij niet oordelen op een reactie van één italiaan. Die gast kan namelijk ook iets verkeerds hebben gezien.. Waarschijnlijk zag hij gewoon een toerist in de dolomieten ofzo..

Afgaan op een gedachte van één persoon zonder dat er bewijs is en daarop dan zulke maatregelen treffen vind ik onprofessioneel.



Klopt, hoewel ze niet precies kunnen zeggen waar hij was op 13-14 juni bevestigen ze dat hij in Mexico was in juni.

En dan van de andere kant. Gerolsteiners sportchef (?) beweert ook dat Rasmussen in Italie was die dagen, aldus enkele Gerolsteiner-renners.





En op grond van Regel XIV.VII.220 kunnen we dus de conclusie trekken dat die kl***homme & co compleet incompetent zijn voor de taken/functies die ze vervullen?

Heb gekeken in de regels van de UCI, maar de lijst die ik vind komt niet verder dan XIII, iemand een beter bod?

Heeft er al iemand een lijstje gevonden met waarschuwingen, 'where-about'-twijfels van andere renners in de Tour?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 27 jul 2007 13:44

Ik zeg maar een ding: vliegticket opvragen en bewijs is geleverd.
What makes the boat go faster?

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 27 jul 2007 13:53

Oyah schreef:Sportweek :
Michael Rasmussen had helemaal niet aan de start van de Tour de France mogen staan. Dat blijkt uit het antidopingreglement van de UCI. Regel XIV.VII.220 luidt: "Als een renner een officiële waarschuwing heeft gekregen of een test heeft gemist binnen 45 dagen voor een grote ronde, dan is het hem niet toegestaan aan die ronde mee te doen."
Duh...
Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren...


persbericht van de UCI zelf (dd 26 juli):
Concerning article 220 of the UCI anti-doping rules, stipulating that in case of a recorded warning or a missed test in a period of 45 days before a major Tour, the rider is not allowed to participate in that Tour, this article was introduced to ensure that riders were available for testing prior to the Major Tours. In Michael Rasmussen’s case, the UCI was able to conduct testing on him in the 45 days period before the Tour. The testing results were negative.


During the implementation of the whereabouts system, it has become obvious that Article 220 is overly harsh if it is used to deny a rider the right to participate in a race because of an administrative oversight (as was, on 29 June 2007, apparently the case with Mr. Rasmussen).


The article results in a penalty that is disproportionate to other anti-doping rule infractions. It is in conflict with the three-warning system designed to ensure a rider has the opportunity to address administrative failures. A decision has been made to recommend the formal abrogation of the Article, which will in no way affect the whereabouts system as provided for by the UCI anti-doping rules (article 86) and the World Anti-Doping Code.


Ofwel: De UCI heeft zelf al aangegeven dat de door Sportweek genoemde regel NIET van toepassing was op Rasmussen. Beetje suf van Sportweek dus om niet zelf even de site van de UCI te raadplegen. 5 minuten googlen en deze info is te vinden.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 27 jul 2007 14:06

Prima bod!

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 27 jul 2007 14:38

ik vindt het jammer dat de tour in frankrijk is want als er een volk is die het wielrennen zwart maakt zijn het de fransen wel.
wat een vervelend k-tvolk is dat.

qqqq
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:18
Locatie: Bergen nh

qqqq 27 jul 2007 15:00

De Rooy is gek! Ik ben het helemaal eens met Rasmussen. De Rooy is niet geschikt voor zijn functie. Hij heeft zich laten intimideren. Als je in dit soort wedstrijden mee doet moet je 100% overtuigd overkomen en achter zijn wielrenners blijven staan. Hij heeft Rasmussen nu door zelf te gaan twijfelen kapot gemaakt. Je mag niet gaan twijfelen tijdens een wedstrijd. Straks blijkt dat er niets aan de hand was. Dan hadden ze de gele trui achteraf kunnen houden. Typisch nederlandse slappe dommigheid en bangigheid.

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 27 jul 2007 15:07


dario
Forum-lid
Berichten: 3828
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 jul 2007 15:13

Ach, de Fransen zijn gewoon een beetje gefrustreerd omdat ze zelf al jaren geen echte toprenners meer hebben. Begrijpelijk ook: ooit waar fietsen een van de enige sporten is waarin ze ooit tot de top behoorden, is nu zelfs Luxemburg een groter wielerland...
Maar ach, de Tour heeft ook hoe langer hoe minder met wielrennen te maken (net zomin als rock Werchter nog veel met muziek te maken heeft): het evenement is veel belangrijker geworden dan de sportwedstrijd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 27 jul 2007 15:21

LanceLot schreef:Michael, bedankt voor alles…

De mooiste Tour sinds jaren gisteren geëindigd in één groot drama. De Fransen kunnen er wat van, maar ik heb vandaag via diverse media weer iets kunnen proeven van Hollandse bekrompenheid. Een held, op zo’n wijze afschrijven, ik kon er gisteren wel om janken. Hoogte- en dieptepunt zo dicht bij elkaar. Mijn toekomstige hypotheek, die ik in de afgelopen weken maar al te graag aan ze had toevertrouwd vanwege die Deense held, kunnen ze evenals Rasmussen en een mogelijke gele trui , zondag en de komende decennia, afschrijven. Verloren van Frankrijk, Duitsland en de andere losers, zoals Boonen, onze groene zwetser, die alleen Evans op zijn voorkomen als klassementsrijder nog geloofd. Waar is onze Hollandse standvastigheid, heldhaftigheid en vastberadenheid. Waar moeten individuele denkers nu hun plek vinden. Of geldt nog steeds, ieder volk krijgt de leiders die het verdiend en moeten wij het doen met de saaie Theo’s en Thea’s, met een dubbele moraal…
Als trouw wielerliefhebber volg ik de tour al jaren nauw op de voet, gisteren knakte er iets, ik zal en wil nooit meer kijken…Niet, om onze rasrijder, nee, Theo, de mismanager, kon de druk van RABO, BOBO, ASO en UCI niet aan. GEEL, terwijl de wereld jaloers is? Waar let je op, enkele administratieve woorden of de grootse daden bergop. Voor één keer wil ik het adagium van onze kakkerlakken, maar al te graag omarmen. Michael R., GEEN woorden, maar DADEN, bedankt voor de mooiste fietszomer…Bedankt voor een geweldige zomer. Bedankt voor de spanning tijdens je eerste ontsnapping, bedankt voor je standhouden gedurende de tijdrit, bedankt voor het oranje rabolint de afgelopen weken, bedankt voor het pareren van de snelle aanvallen van Alberto, bedankt voor je superjump gisteren (had je die voor de zekerheid zaterdag tijdens de timetrial niet nog wat eerder kunnen plaatsen, zo goed was je), bedankt voor je geweldige tijdrit zaterdag a.s., bedankt voor een geweldige uitreiking zondag, bedankt voor het verlengen van je contract en het behoud van die andere Michael voor nog een jaar (zo goed was ie onder jouw hoede). Rasechte fietsgek, bedankt voor ALLES..
Helaas moest het door de stuurlui aan wal niets zijn. Bedankt, Theo, bedankt…
Michael, het laatste woord is aan jou...


Slik... daarheb ik geen letter meer aan toe te voegen, ik ben het helemaal met je eens.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2007 15:24

Ik denk dat we hier eigenlijk niks zinnigs over kunnen zeggen voor we zeker weten waar Rasmussen was in juni en wat hij precies aan de UCI heeft doorgegeven....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie