Sleutel is waarschijnlijk niet kapot, maar op eeen kettingblad wat ook nog mee wil draaien is de klik moeilijk te voelen
Zet je sleutel maar eens met z'n vierkant opname in de bankschroef en zet hem eens op 10 NM .
Zet dan rustig wat kracht op je sleutel en dan voel je hem en hoor je hem klikken en tevens zal de kop iets scheef ten opzichte van de sleutel gaan staan.
Op deze manier krijg je gevoel hoe je met een momentsleutel behoort te werken.
Twee sleutels kapot kan bijna niet, is een vrij simpele techniek zo'n moment sleutel.
momentsleutel
Snow schreef: @ Joris v B. Hij hoort inderdaad een klik te geven zoals ook vermeld in de handleiding maar ik hoor niks (en ik mankeer niks aan mijn oren
Joris, dat was toch geen typo toen je schreef: "Hij zal echter niet door blijven draaien zonder de kracht over te brengen. " ? Aangezien in dat geval er na de klik WEL kracht op de schroef blijft komen....dus als je de tik mist dan draai je alsnog de zaak naar de ........
Sleutel lijkt me sterk dat je die kapot draait......boutje is al gebeurd.
De sleutel zal inderdaad gewoon door blijven draaien en kracht overbrengen. Dat is hetzelfde als niet door draaien zonder kracht over te brengen... Ik had het inderdaad wat duidelijker kunnen typen.
NicoM schreef:Iemand ervaring met het setje van BBB (BTL-52 TorqueFix). Is een moment sleutel en een setje bitjes. Prijs ca. 50.-
Misschien iemand goede ervaringen met andere setjes ?
http://www.bbbparts.com/ Products > Accessories > Bike tools
Ik heb zo een setje van BBB, en moet zeggen voor slechts een goeie 40 met bitsjes erbij valt hij zeer goed mee. Voor iemand die hem enkel gebruikt om al eens zen stuur te verzetten en dergelijke is deze zeker goed genoeg.
Voor alledaags gebruik zou ik natuurlijk een professioneel model kopen, maar anders is die BBB een goede en goedkope oplossing.
bluebird1 schreef:http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=15198
Zijn er nog meer tevreden klanten die een momentsleutel hebben van Elsware?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Mocht er nog iemand op zoek zijn. Ik heb nog een Syntace sleutel over. Gloednieuw in verpakking en met garantie, traploos verstelbaar van 0-20 nm (goedkoopste betrouwbare sleutel). Niet goedkoop maar het geld meer dan waard. Eventueel heb ik er ook de bit sets (torkx en inbus) nog bij.
Berichtje sturen voor vragen.
Sharkman schreef:Mocht er nog iemand op zoek zijn. Ik heb nog een Syntace sleutel over. Gloednieuw in verpakking en met garantie, traploos verstelbaar van 0-20 nm (goedkoopste betrouwbare sleutel). Niet goedkoop maar het geld meer dan waard. Eventueel heb ik er ook de bit sets (torkx en inbus) nog bij.
Je hebt een PM