Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

schouderarthrografie

heuvelrugmtb
Forum-lid

heuvelrugmtb 29 jun 2007 23:38

Toen ik begin april een onverhard fietspad tegen kwam vergat ik effe dat ik niet met mijn mountainbike onderweg was, maar met de racefiets. Gevolg: valpartij op rechter bovenarm cq schouder. Op dat moment geen pijn. Pas bij het opstappen voelde ik halverwege mijn bovenarm iets over elkaar schuiven hetgeen een vreselijke pijn veroorzaakte. Bij het draaien van mijn arm schoot het ook weer terug.
Thuis overkwam me nogmaals hetzelfde met het aantrekken van een shirtje. Bij de dokterspost werd op het oog geen breuk geconstateerd, alleen een fikse kneuzing, dus ik weer naar huis. Twee weken later gebeurde nogmaals bij een zijwaartse beweging hetzelfde.
Een bevriend sportmasseur dacht aan een afgescheurde pees. 10 weken later kan ik mijn arm goed gebruiken maar niet in een zijwaartse beweging en boven mijn schouder.
De huisarts stelde voor naar een orthopeed te gaan en een echo te laten maken.
Deze laatste wilde daar echter niks van horen. De pijn op de helft van mijn bovenarm is volgens hem uitstraling van de schouder. Op de foto die hij liet maken dacht hij namelijk iets van een scheurtje te zien in mijn schouder.
Nu wil hij dat ik een schouderarthrografie laat maken in combinatie met een CT scan (normaar is hier een combinatie met een MRI)

Nu zit ik niet zo te wachten op die contrastvloeistof ingespoten te krijgen.
Wat levert het op, ook als er daadwerkelijk een scheurtje zit.
Moet dit dan niet "gewoon" weer aan elkaar groeien?
Heeft iemand dit onderzoek wel eens laten doen?

Mijn vraag naar de afgescheurde pees is daarmee ook niet beantwoord.
Maar zelfs als dit zo is, kan ik hier dan iets aan doen met oefeningen?

Alvast bedankt
Heuvelrug MTB Pages<br>
http://home.wanadoo.nl/huubc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie