ik lees overal dat je voorzichtig moet zijn met vet in combinatie met carbon onderdelen,zijn er soms bepaalde merken/soorten vet die je wel veilig kan gebruiken
i.s.m.bijv een carbon zadelpen?
ik vraag dat eigenlijk omdat ,zodra ik maar de kleinste hoeveelheid montagepasta tussen mn zadelpen en frame doet alles kraakt als een tierelier en nu zit ie er kurkdroog in en is alles eigenlijk zo goed als stil.
maar ik voel me toch niet helemaal happy met het droog monteren van een zadelpen,vandaar.
vet wat carbon niet aantast ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoi,
Carbon zelf zal nog niet zo snel gaan reageren met vetten maar wel de lak die erop zit.
Dynamic montagepasta (wordt door Tacx verdeeld) voldoet uitstekend ook icm alu/carbon onderdelen.
Zelfs als de zadelpen mooi blijft zitten heeft het gebruik van deze pasta nog het zeer belangrijke voordeel dat je het aandraaimoment met 30% mag verminderen wat niet te versmaden is.
Kapotgedraaide carbonspullen behoren daarmee gelijk tot de verleden tijd.
Geen persoonlijke ervaring mee maar ook tandpasta schijnt goed te werken ipv montagepasta.... (Dit voor de Nederlandse boys met Schotse stamvaders
)
Ciao,
Carbon zelf zal nog niet zo snel gaan reageren met vetten maar wel de lak die erop zit.
Dynamic montagepasta (wordt door Tacx verdeeld) voldoet uitstekend ook icm alu/carbon onderdelen.
Zelfs als de zadelpen mooi blijft zitten heeft het gebruik van deze pasta nog het zeer belangrijke voordeel dat je het aandraaimoment met 30% mag verminderen wat niet te versmaden is.
Kapotgedraaide carbonspullen behoren daarmee gelijk tot de verleden tijd.
Geen persoonlijke ervaring mee maar ook tandpasta schijnt goed te werken ipv montagepasta.... (Dit voor de Nederlandse boys met Schotse stamvaders
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...